obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Upload snelheid
Evert2311
Ik heb glasvezel 200/200
Via de Caiway speedtest en andere speedtesten kom ik aan de opgegeven snelheid dus wat dat betreft geen probleem.
Ik heb een bekabelde verbinding met daartussen een Sitecom N300 router.

Ik maak gebruik van cloudopslag echter haal ik hier een upload van 16,8 Mbit/s. Volgens Livedrive knijpen zij niet en moet ik toch minstens 150 Mbit kunnen halen.
Hierop een andere Cloudaaanbieder (SOS online backup) als trial geprobeerd.
Hier een upload van 10 Mbit/s.

Als ik via FTP upload naar server van mijn website hosting provider (Antagonist) haal ik een snelheid van ca 18 Mbit/s

Kortom ik haal bij lange na niet de gewenste uploadsnelheid. Waar kan dit aan liggen of wie herkent hetzelfde probleem.

Evert
 
Evert2311
Hallo Jaco,

Ik was hiervan niet op de hoogte temeer omdat diverse speedtesten een down en up van boven de 200 Mbit laten zien.
Wat dat betreft kan de Sitecom deze snelheden blijkbaar aan.
Waarom dan niet bij het uploaden naar externe servers.
Overigens is de kabelverbinding met een Cat 6

Ik heb, op basis van je opmerking over de router, deze er tussenuit gehaald en mijn PC direct verbonden met het glasvezelmodem.
Hierna een bestand van 1,9 GB geupload naar mijn cloudserver waarbij een uploadsnelheid van 11 Mbps gehaald werd. Dus geen verbetering.

Evert
Gewijzigd door Evert2311 op 18 juni 2015, 23:49
 
Evert2311
Tijd maakt zeker verschil.
Mijn opgave van upload naar Clouddrive (Livedrive) is op een "rustige" tijd. Na de middag loopt de upload speed nog verder terug.
Ik had al e.e.a. over Liverdrive en uploadspeed gelezen. Ik heb contact met hen gehad en zij geven aan niet te knijpen, wel dat er mogelijk verschil in upload is op verschillende tijden.
Daarom heb ik een trial bij SOS Backup aangevraagd want die hebben mij per email aangegeven de snelheid normaliter te kunnen halen.
Ook als het drukker zou zijn op hun servers zou ik toch minimaal 100 Mbps moeten kunnen halen.
Vraag ligt overigens bij SOS Backup.
 
RonaldMcDonald
Misschien is niet de router, niet je modem en niet livedrive het probleem maar Caiway zelf? Die speedtesten van 200Mbit, lukken die ook 'in de middag', als je zelf aangeeft dat je de snelheid ziet teruglopen?
 
Evert2311
Ik heb de speedtest van Caiway diverse malen gedurende de dag en avond op verschillende dagen uitgevoerd en steeds met een up- en download van boven de 200 Mbit
 
2fast4u
misschien andere kabel? Smile
 
Evert2311
Waarom een andere kabel?
Mt speedtest hal ik wel de snelheid dus kan het m.i. niet aan de kabel liggen.
Overigens is de Cat6 kabel nieuw.
 
Highway
Misschien is het een virusscanner die ook de uitgaande data scant en daardoor je upload vertraagt.

Start je pc eens op in de veilige modus met netwerkmogelijkheden en probeer het nog eens.
Handtekening
Wink
 
Evert2311
Dit zou nog een mogelijkheid zijn. Ik heb Norton 360 Premier Edition.
Echter opstarten van de cloud backup in veilige modus wil niet.
Ik heb daarop in Norton zowel de Firewall alsmede de Antivirus Auto Protect uitgeschakeld en het maakte geen verschil in de upload snelheid.
 
Migow
ff zitten googlen en dit lees ik vaak:

Waarom is mijn FTP-verbinding traag?


Wanneer je FTP verbinding met onze server traag is, houdt dat doorgaans in dat je gebruik maakt van een verkeerd ingestelde router of firewall.

Om dit probleem op te lossen, kun je in jouw FTP programma meestal schakelen tussen de zogenaamde PORT en PASV mode. In bijna alle gevallen lost dit de problemen op.

Ook een virusscanner of firewall op de PC of in het netwerk (router) kan soms de verbinding ‘knijpen’. Schakel deze opties tijdelijk uit om te bekijken of het probleem hiermee is opgelost. Als dat zo is, moet je in de instellingen aangeven dat FTP-verkeer is toegestaan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Upload snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 mei 2020
G600 vs G500 relatief lagere snelheid? Snelheid : 7 27 dec 2019
Groot verschil in snelheid bij VPN Algemeen : 6 22 sep 2018
Snelheid (Regio Almelo) ver beneden peil Snelheid : 8 23 jul 2018
Advertentie