obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
TP link router v2 traag WiFi
Roog
allen, ik heb een alles in 1 basis pakket geloof ik met Glasvezel voor mn internet 75Mbit
Via de kabel heb ik snel Internet, gewoon 8a9MB ps

Via Wifi als ik het test is het ook oke, 25mbit
maar als ik een filmpje op de ipad wil gaan kijken of naar bv een "zware" site ga, denk aan neckermann vakanties of Sunweg ervaar ik problemen. De fil;mpjes spelen zich niet goed af, steeds even bufferen of helemaal niks....sites lopen vast. Iedere avond op de bank is het ergeren eraan...de Router is nieuw, WPA2, channel 8 (fix nu gezet, kweet niet waarom maar ik probeer maar wat, sond op AUTO, speed booster uitgezet, werkt toch alleen maar met bepaalde wifi appartaten begreep ik...

ik ben zelf niet zo heel handig hiermee maar ik heb wel wat basic kennis.

Kan iemand mij adviseren, waardoor dit komt, wat er aan te kunnen doen in Jip&Janneke taal ;-)
 
Roog
niemand, das jammer.................Whip
 
erlinden
Ik zal mijn best doen qua taal...

Wat vaak helpt qua instellingen:

WPA2 AES
2,4GHz 20MHz
N-only

Moeilijkheid is om op basis van jouw gegevens iets zinnigs te zeggen.
Daarom wat vragen:

- welke router heb je (merk, type, versie firmware, alles wat relevant kan zijn)?
- hoeveel draadloze netwerken zitten in de buurt en op welk kanaal zitten deze (kan je bijvoorbeeld achterhalen met een gratis versie van inSSIDer)?
 
Roog
hey bedankt voor je bericht. Ik ben gisteren wat settings tegen gekomen op internet, een firmware upgrade gedaan, de MHz aangepast van 20 naar 40 en weer terug, Channel wederom op Auto gezet en nog wat dingetjes aangepast die werden geadviseert op Internet fora en het werkt toppie weer.... op iPad Air 70mb down/up....nog nooit gehaald en filmpjes/websites laden als een gek...dus top!

Cheer
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TP link router v2 traag WiFi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Advertentie