obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Glasmodem connector past niet in FTU
valck2014
Vandaag mijn Caiway glasmodem in de meterkast gehangen. Helaas stopte het werk omdat de connector niet volledig in de z.g. FTU wil. Hij blijft er ongeveer 1 cm uitsteken.
Doordrukken werkt niet. Iemand bekend met dit probleem ? Zie ook de bijgevoegde foto.
valck2014 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Caiway Webcare
Beste valck2014,

Kan je via een prive bericht je gegevens doorgeven en een telefoonnummer? We nemen dan telefonisch contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
valck2014
Monteur is langsgeweest, geen gedraaide kabel oid maar het paste gewoon niet lekker. FTU open gemaakt en stekker aangesloten. Alles werkt nu en glasvezel is geactiveerd.

Nog één punt; ik heb een 300 Mbps abonnement en ik meet maar 40 Mbps. :-(

Weer Caiway bellen ?
 
Adios
Draadloos of bedraad ?
 
valck2014
Bedraad, notebook direct op glasmodem.

Notebook blijkt echter geen Gigabit LAN te hebben maar 100Mbps
Zal wel invloed hebben.
Testen op Desktop lukt nog niet omdat de router (Linksys EA4500) nog niet met glasmodem wil praten.
 
Edwin Kort
Tja, als je netwerk kaart max. 100Mbps is, zal die nooit de volledige snelheid halen, maar dat zal je zelf ook wel weten Wink

Het lijkt me dat er hier in Albrandswaard sowieso nog veel te doen is. Ook ik kom niet op max. snelheid.

3347474628
 
valck2014
Houdt je wel lekker bezig zo'n glasvezel installatie.
Notebook kan maar 100Mbps dus dan maar testen op Desktop (1 Gbps).
Rechtstreeks touwtje gelegd van glasmodem naar PC op zolder.

PC kan geen verbinding maken met netwerk. Kan komen door fixed IP dus dat maar uitgezet. Geen verbetering. Melding Unidentified network blijft.

Ipv PC die notebook via dezelfde kabel aangesloten. Werkt wel.
Kabel weer terug in PC, geen netwerk maar lichtjes knipperen wel.

Ben bang dat het laat wordt vanavond....
 
Edwin Kort
Succes. Ik heb in ieder geval nog een werkende verbinding.
 
valck2014
Goed advies, Na herstarten van router en PC met de nodige wachttijd werkt alles ineens. Blijft toch een wondere wereld dat netwerken.
Welliswaar nog via een 15m losse nieuwe kabel van modem tot PC dwars door het huis maar toch een leuk begin: 320/320 Mbps
Zowel via de Caiway test als speedtest.net
Nu kijken wat er overblijft via de huisbekabeling.
En dan de router(s) er nog tussen, maar we zijn op de goede weg.
 
Nvr
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook bij mij past de connector niet geheel in de FTU. Daar wordt ik echt heel sip van Sad((

Webcare team kom er maar in!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasmodem connector past niet in FTU', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
niet aangesloten Klacht over CaiWay/Delta : 1 29 mei 2023
Waarom niet verbaasd Algemeen : 1 19 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie