obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Signaalversterker voor TV'S
MartinG
Na de installatie van het glasvezelpakket heb je op één tv signaal via de glasvezelkabel, veelal in de woonkamer. Andere tv's in huis kunnen gewoon op de coaxkabel blijven.

Ik ben op zoek naar een signaalversterker voor die andere tv's. Het signaal op de verste tv (22 meter kabel) blijkt bij verschillende zenders te laag. Dat was het overigens ook al toen we coax-internet hadden. Maar omdat ik nu toch overal met alle kabels en verbindingen bezig ben, pak ik deze ook meteen aan. Welke versterker raden jullie me aan??

Let op het gaat alleen om het tv-signaal, want internet gaat via de glasvezel.

Zo is de installatie nu:
Ik heb vanuit een splitter in de meterkast (op de binnenkomende coaxdraad) een draad van 12 meter naar de woonkamer (nog voor digitale radio, en voor noodgevallen de tv) en 20 meter naar slaapkamer 1. Daarnaast van uit de splitter nog eens 15 meter naar een tweede splitter en van daaruit tweemaal 7 meter naar andere slaapkamers. (Die tweede splitter is natuurlijk niet goed, maar wat oudere tv's kunnen dat wel aan lukt het nog net...)

Graag jullie adviezen.

MartinG
 
dekokjes
Ik heb nu ongeveer 2 jaar deze versterker, super ding. We hebben in totaal 5 tv's in huis vanaf beneden naar zolder en allemaal perfect signaal. Let wel op dat je een goede coax kabel gebruikt, liefst ook Hirschmann.
Succes
LEx
https://www.klusspullen.nl/a/260340/antenne-telefoon/antenneversterkers/hirschmann-antenne-versterker-1x-in-4x-ui?gclid=CJKc-fGysrwCFQ3JtAodDwoAGg
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Signaalversterker voor TV'S', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
TV voor webtv functie TV's met ingebouwde Tuners : 1 29 sep 2021
TV 2x aanzetten voor beeld Algemeen : 5 08 feb 2021
Advertentie