obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Draadloos router aansluiten op Caiway modem
Migow
Internet Connection Type (Type internetverbinding)
Kies het type internetverbinding van uw internetprovider in de
vervolgkeuzelijst. U kunt kiezen uit de volgende typen:
•• Automatic Configuration - DHCP
(Automatische configuratie - DHCP)

•• Static IP (Vast IP-adres)
•• PPPoE
•• PPTP
•• L2TP
•• Telstra Cable (Telstra-kabel)
Automatic Configuration - DHCP (Automatische configuratie - DHCP)
Het type internetverbinding van de router is standaard
ingesteld op Automatic Configuration - DHCP (Automatische
configuratie - DHCP). Houd deze instelling alleen aan, als uw
internetprovider DHCP ondersteunt of als u verbinding maakt via
een dynamisch IP-adres. (Deze optie is meestal van toepassing
op kabelverbindingen.)
 
breaker
al geprobeerd om bij dns 0.0.0.0 in te vullen ? Ook bij de andere DNS2.

Wat staat er eigenlijk bij status als er staat dat je verbonden bent. Dan moet je even de instelling van Windows even goed na kijken.

Probeer anders je Caiway modem uit te zetten wacht wel even 30 sec daarna weet aan. Misschien dat de router hem dan wel ziet.

Ik weet niet wat jullie met Dynamisch bedoelen. Bij mij staat deze op DHCP. DHCP staat voor Dynamic Host Configuration Protocol.
 
Edwin
Beste jongens, weet iemand wat het nou de juiste instelling (cijfers etc) moet zijn?
 
Migow
je hoeft helemaal niks geen cijfers in te stellen!!
Ga eens terug naar fabrieksinstellingen en kies •• Automatic Configuration - DHCP
(Automatische configuratie - DHCP)
En zet je modem eens 30 sec uit Dan modem opstarten en daarna je router opstarten
Groeten en succes. Zelfs een belkin router 300N van 20 euro start gewoon op met autom dhcp en niks geen dns invullen etc
 
Edwin

Quote

breaker schreef:

al geprobeerd om bij dns 0.0.0.0 in te vullen ? Ook bij de andere DNS2.

Wat staat er eigenlijk bij status als er staat dat je verbonden bent. Dan moet je even de instelling van Windows even goed na kijken.

Probeer anders je Caiway modem uit te zetten wacht wel even 30 sec daarna weet aan. Misschien dat de router hem dan wel ziet.

Ik weet niet wat jullie met Dynamisch bedoelen. Bij mij staat deze op DHCP. DHCP staat voor Dynamic Host Configuration Protocol.


Dat heb ik gedaan, maar geen internet

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 11 2012 15:26:49:

Quote

Migow schreef:

je hoeft helemaal niks geen cijfers in te stellen!!
Ga eens terug naar fabrieksinstellingen en kies •• Automatic Configuration - DHCP
(Automatische configuratie - DHCP)
En zet je modem eens 30 sec uit Dan modem opstarten en daarna je router opstarten
Groeten en succes. Zelfs een belkin router 300N van 20 euro start gewoon op met autom dhcp en niks geen dns invullen etc


Bij mijn vorige provider kon ik de Linksys makkelijk aansluiten en hij deed het meteen.
Maar bij Caiway pakt hij hem niet op de één of andere manier...

Is het de moeite waard om Caiway te bellen?
 
Migow
yep lijkt me wel wellicht zie je een kleinigheidje over het hoofd.
Groeten
 
Edwin

Quote

Migow schreef:

yep lijkt me wel wellicht zie je een kleinigheidje over het hoofd.
Groeten


Alhoewel ze vandaag gesloten zijn...
 
Migow
http://www.caiway.nl/site/nl/particulier/klantenservice/internet/handleidingen/routers/
 
Edwin

Quote

Migow schreef:

http://www.caiway.nl/site/nl/particulier/klantenservice/internet/handleidingen/routers/


Allemaal gelezen...
Toch bedankt voor al het 'opzoek' werk op zo vrije zondag Smile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 11 2012 16:16:09:
Zou men die de Linksys WRT160N hebben, een printscreen kunnen maken voor mij?
Qua instelling en alles?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 12 2012 12:06:21:
Probleem opgelost!
Dom van mij maar je gaat er vanuit als het lichtje van 'Online' op het modem brand, dat je internet hebt. Internet heeft het in het begin een uur gedaan want ik heb mij kunnen aanmelden via http://activeren.caiway.nl met een lage snelheid. Toen een paar uur zonder gezeten waarschijnlijk. Het is pas vandaag veranderd (maandag). Mocht je storingen hebben in het weekend. Wacht dan even tot het maandag is...

Internet werkt nu prima en de Linksys router pakt het modem meteen zonder instellingen.

Alleen ik zit nog met 1 vraag. Klopt het dat de Linksys de volle snelheid van de beloofde snelheid van Caiway (25mb abbo Super) niet haalt? Op het Arris Modem brandt en knippert een oranje/geel lichtje bij 'Link'.

In de beschrijving van het modem lees ik:

"Yellow2 =USB 1.x or 10/100BaseT Ethernet connected"

"If you have computers connected to both the USB and Ethernet ports, the Link indicator is green only if both connections are high-speed (USB 2.0 and 1000 BaseT Ethernet)."

Is de Linksys WRT160N niet goed genoeg om de 1000 baseT te halen?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 12 2012 13:27:26:

Quote

Edwin schreef:

Quote

Migow schreef:

http://www.caiway.nl/site/nl/particulier/klantenservice/internet/handleidingen/routers/


Allemaal gelezen...
Toch bedankt voor al het 'opzoek' werk op zo vrije zondag Smile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 11 2012 16:16:09:
Zou men die de Linksys WRT160N hebben, een printscreen kunnen maken voor mij?
Qua instelling en alles?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 12 2012 12:06:21:
Probleem opgelost!
Dom van mij maar je gaat er vanuit als het lichtje van 'Online' op het modem brand, dat je internet hebt. Internet heeft het in het begin een uur gedaan want ik heb mij kunnen aanmelden via http://activeren.caiway.nl met een lage snelheid. Toen een paar uur zonder gezeten waarschijnlijk. Het is pas vandaag veranderd (maandag). Mocht je storingen hebben in het weekend. Wacht dan even tot het maandag is...

Internet werkt nu prima en de Linksys router pakt het modem meteen zonder instellingen.

Alleen ik zit nog met 1 vraag. Klopt het dat de Linksys de volle snelheid van de beloofde snelheid van Caiway (25mb abbo Super) niet haalt? Op het Arris Modem brandt en knippert een oranje/geel lichtje bij 'Link'.

In de beschrijving van het modem lees ik:

"Yellow2 =USB 1.x or 10/100BaseT Ethernet connected"

"If you have computers connected to both the USB and Ethernet ports, the Link indicator is green only if both connections are high-speed (USB 2.0 and 1000 BaseT Ethernet)."

Is de Linksys WRT160N niet goed genoeg om de 1000 baseT te halen?


Antwoord: De Linksys WRT160N kan max. 100mb aan en het modem van Caiway bied 1000mb aan...
Gewijzigd door Edwin op 12 maart 2012, 13:27
 
Caiway Webcare
Is hert inmiddels gelukt met verbinding te maken of heb je onze hulp nog nodig?

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos router aansluiten op Caiway modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
Advertentie