obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Regelmatig beeld 2 a 3 seconden zwart
jaed
Mijn t.v. is rechtstreeks aangesloten op mijn glasvezel modem.
Dus ik weet niet of de IMGP-snooping instelling uitmaakt.
Wel heb ik een nieuw modem gekregen.
Vanavond even naar Journaal kijken......

Al drie keer een zwart beeld gekregen.

Wat een drama

morgen maar weer bellen.

En kijken of ik die instelling kan vinden.
 
Bordewolf
Dan is het niet die instelling, eerder een defecte decoder.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
DrBob
Zoals aangegeven in eerdere reactie zijn mijn Amino 7 en 7x, beide rechtstreeks aangesloten op het glasmodem. Met beide dit probleem. Lijkt me sterk dat beide decoders defect zijn. Dan moet het dus of in het glasmodem zitten of ergens in het glas-traject van Caiway naar mn woning of bij caiway. Maar als meerdere hier last van hebben lijkt het mij eerder het glasmodem of Caiway..
Ik zie echter dat een nieuw glasmodem zoals bij “jaed” ook niet heeft geholpen. Balen!!
Ik had echter gisteravond (10 aug) ook tijdens het journaal een paar keer zwart beeld. Misschien moeten we gezamenlijk de tijden gaan vastleggen. Indien nl de tijden overeenkomen zit het probleem beslist bij Caiway.
Gewijzigd door DrBob op 11 augustus 2022, 13:01
 
jaed
De Caiway een nieuwe tv decoder opgestuurd.
Eerst dachten ze nog dat het aan de HDMI kabel zou kunnen liggen. Maar ik heb het geluid optisch aangesloten op mijn soundbar. En die stopt er ook mee.
Ben heel erg benieuwd of hiermee het probleem opgelost is.

Ik laat het jullie weten. Kasje is nu bij de buren. Daar moet ik het nog even ophalen
 
jaed
[quote name=jaed post=25822]De Caiway een nieuwe tv decoder opgestuurd.
Eerst dachten ze nog dat het aan de HDMI kabel zou kunnen liggen. Maar ik heb het geluid optisch aangesloten op mijn soundbar. En die stopt er ook mee.
Ben heel erg benieuwd of hiermee het probleem opgelost is.

Ik laat het jullie weten. Kasje is nu bij de buren. Daar moet ik het nog even ophalen[/quote

Ik heb het kastje inmiddels aangesloten. Om de twee minuten zwart beeld. Heel vreemd. dit heb ik nog nooit eerder gezien. Uiteraard weer contact met de caiway gehad. Of ik een andere tv heb.

Ik wordt in ieder geval terug gebeld door een technisch iemand..
Wat ik nu wel heb gedaan ik de HDMI kabel van mijn mediabox en de TV decoder omgedraaid.
Het lijkt nu inderdaad beter te gaan. Maar het is nog te vroeg om te juichen. Ik heb al vaker gezien na een reset dat het lijkt opgelost te zijn en dan toch de volgende dag weer problemen.
Ik laat het weten . Het is in ieder geval een heel vreemd maar vervelend probleem
Gewijzigd door jaed op 16 augustus 2022, 19:13
 
DrBob
Hé jaed, dank voor je update. Ben zeer benieuwd of het bij jouw nu idd is opgelost. Begrijp alleen niet goed wat je hebt omgedraaid. Naast Internet via WiFi nb. “hangt” mijn LG OLED smart TV alleen aan het kastje van caiway, de Amino 7x (wat ik de TV decoder noem). Dus ik kan geen kabels “omdraaien”..
Hoor graag je nieuwe ervaringen.
 
jaed
Beste drBob,

Naast mijn tv decoder heb ik ook een mediaplayer staan. Ook deze is met een HDMI kabel aangesloten op mijn tv. Dus deze kabel heb ik omgeruild met de kabel in mijn tv decoder. Toen leek het goed te gaan. Maar dan zou je verwachten dat als ik een film zou gaan kijken met de foute kabel ik ook weer het zwarte beeld krijg. Nee hoor, alles lijkt goed te werken. Toen heb ik de kabels weer orgineel aangesloten. Ook nu lijkt alles te werken. Helaas ben ik bang als ik de volgende keer weer gaat kijken het probleem weer optreedt. Het is namelijk zo wisselend. Als het goed is wordt ik gebeld door de caiway. Ik hou je op de hoogte
 
Bordewolf

jaed schreef:

Beste drBob,

Naast mijn tv decoder heb ik ook een mediaplayer staan. Ook deze is met een HDMI kabel aangesloten op mijn tv. Dus deze kabel heb ik omgeruild met de kabel in mijn tv decoder. Toen leek het goed te gaan. Maar dan zou je verwachten dat als ik een film zou gaan kijken met de foute kabel ik ook weer het zwarte beeld krijg. Nee hoor, alles lijkt goed te werken. Toen heb ik de kabels weer orgineel aangesloten. Ook nu lijkt alles te werken. Helaas ben ik bang als ik de volgende keer weer gaat kijken het probleem weer optreedt. Het is namelijk zo wisselend. Als het goed is wordt ik gebeld door de caiway. Ik hou je op de hoogte


Op welke HDMi poort sluit je de decoder aan op de tv? De HDMI CEC poort? En staat die optie ook aan bij de instellingen op je decoder?
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
DrBob
Beste jaed & Bordewolf,

Gisteravond na de opmerking van Bordewolf over HDMI CEC nog even verder gaan zoeken en testen. Het lijkt erop dat CEC het probleem is. Als ik nl CEC op m’n Amino 7x uit zet dan geen zwart scherm meer. Zet ik het op de Amino 7x weer aan kan ik wachten op de zwarte schermen, vrijwel direct. Ik heb niet lang kunnen testen, dus nog ff voorzichtig maar zal vanavond wat langer testen.
Zou kunnen kloppen als de Amino af en toe signalen naar de TV stuurt die niet goed verwerkt kunnen worden wat voor een korte onderbreking van het HDMI signaal zorgt..

Overigens wel vreemd want mn LG smart TV ondersteund CEC wel en staat nb aan; is nl SIMPLINK (HDMI-CEC). Alleen staat daar: “Met SIMPLINK kunt u uw LG Remote gebruiken om andere SIMPLINK-apparaten te bedienen die via HDMI zijn verbonden..”. Ik weet niet of het bij de Amino ook zo werkt (of juist andersom, met Amino remote de TV bedienen).

Overigens ontdekt ik ook dat “Universele afstandsbediening” niet werkt met de Amino; terwijl ik Amino wel kan selecteren bij de instelling hiervan op de TV. Maar “Magic Remote” werkt dus niet; de Amino reageert totaal niet. Misschien iets voor later in een ander topic.

Zal m’n ervaringen met “HDMI CEC uit” op de Amino laten weten en Bordewolf bedankt voor de tip! Wel teleurstellend dat dit soort suggesties niet door Caiway worden gedaan.
 
Bordewolf
Meestal heeft de TV maar 1 HDMI CEC poort en daarnaast een aantal normale HDMI poorten, vandaar mijn opmerking, zot de HDMI kabel wel in de HDMI CEC poort. Pas dan werkt de optie HDMI CEC wanneer deze aan staat op de decoder)
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Regelmatig beeld 2 a 3 seconden zwart', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
Geen beeld en geluid Algemeen : 1 02 mrt 2022
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
internet valt regelmatig weg Eigen netwerk : 1 16 feb 2021
TV 2x aanzetten voor beeld Algemeen : 5 08 feb 2021
Advertentie