obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
TV storingen - balken - blokken
Highway
Vermoedelijk word de mail van caiway gebounced door de mailservers van outlook/hotmail (te rigide instellingen om spam tegen te gaan). Ik heb er in het verleden ook al veel problemen mee gehad. Vandaar dat de mail die dit systeem verzend nu ook dkim en dmarc records heeft om dat probleem te omzeilen.
Handtekening
Wink
 
V2

Quote

Jan284 schreef:

Roberto, een vraagje.
Ben je ook overgestapt naar poort 3 van het glasvezel modem?
Sorry als ik een eerder melding van je hierover gemist heb.


Ik kan hier dus niet over op poort 3 omdat mijn TV over de COAX gaat. Het wordt nu wel progressief slechter, d.w.z. ik heb vaker artifacts, en het duurt ook langer. Ik ben er inmiddels wel achter dat dit voornamelijk op NL1 speelt, ondanks mijn eerdere bericht.
Het is voor mij inmiddels zo storend dat ik dit als een formele storing ga melden. Voordat ik dat ga doen wil ik eerst van de buren horen die ook bij Caiway zitten of zij dit ook herkennen.
Als hier wat uit voort komt zal ik het hier ook delen, al denk ik gezien mijn ervaringen in het verleden, dat dit nog wel een tijdje kan duren...
 
Migow
Je bent niet de enige met haperend beeld op de coax. Hedenmiddag NPO 1 EK zitten kijken en ook aantal keren dat er weer storing was. Heb vandaag eens op coax gekeken ipv via glasvezel.
Mijn neefje heeft ook regelmatig slecht beeld via coax en die was op twitter bezig. Daar ben ik ook ff ingesprongen, want het ligt niet aan binnehuisbekabeling. Toevallig zelfde tijdstip ff beeld weg.
Heb webcare naar beide lopende topics hier geattendeerd en ja was bekend en zijn het aan het onderzoeken. Echter moeten ze altijd de standaard procedure vragen bij klachten zoals Splitter-hoeveel tv's-welke decoder type en opnieuw alle zenders inlezen etc etc. Dat begrijp ik, maar nu komt het net over dat er niets aan gedaan wordt en elke melding wordt weer van voor af aan uitgehoord.
Wellicht handig dat webcare hier eens neer zou zetten dat het idd lastig is, maar dat er wel aandacht aan besteed wordt!!! Nu krijg je het gevoel dat als je iets meld, wat bij meerdere plaatsen speelt, aan je bekabeling of zoiets ligt.
Maar goed ik ga weer over op iptv Smile
 
V2
Dat kan, maar mijn antwoord is dan heel simpel:
- geen splitter
- geen decoder (basis pakket)
- geen veranderingen in intern netwerk / abbo / hardware / bekabeling en wat al niet meer.

Dit en het feit dat dit al een maand speelt, en dat er meerdere mensen hier melding van maken in verschillende plaatsen in het netwerkgebied zegt m.i. heel veel.
Ik zou gewoon een monitoring uitvoeren bij meerdere mensen gedurende de avond. Meten is weten...
 
Migow
Ja V2 ik weet dat het niet aan huisinstallatie ligt! Nu is er weer een ander op twitter en die vraagt nu hoelang coaxkabel is haha. Sorry maar je schiet geen hol op zo!!! Er is gewoon zo af en toe wat aan de hand bij het koppelstation, want het probleem doet zich voor in meerdere gemeentes.
 
Berryfc
Dit dus..

Het probleem wordt gezocht bij de consument terwijl 90% donders goed weet wat de eventuele problemen kunnen veroorzaken.
Ik voel mij na een dagje hoor/wederhoor via twitter totaal niet serieus genomen, terwijl alles op en top werkt hier in huis.
Het zal wel bij de procedure horen, maar het is hoogstens irritant.

Sinds enkele weken zijn de balken/blokken hier weer terug. Kan mij herinneren dat dit ook in 2014/2015 het geval was.
 
Caiway Webcare
Beste Berryfc,

In mijn bericht heb ik ook zeker niet gesuggereerd dat het aan je binnenhuisinstallatie ligt, ik heb echter wel volledige informatie nodig om een storingsmelding voor je aan te kunnen maken en
de monteur te voorzien van alle benodigde informatie. De storingsmelding is bedoeld om een monteur aan te sturen en deze storing voor je te verhelpen.

Ik ontvang graag alsnog je antwoord, de rest van de informatie hebben we al van je ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Jeanine
Caiway Webcare Team
Gewijzigd door Caiway Webcare op 16 juni 2016, 19:31
 
Caiway Webcare
Beste Migow,

Ik snap dat het vervelend is dat er bij een storing gevraagd moet worden om informatie over de binnenhuisinstallatie, helaas hebben wij de informatie en eventuele testen
echt nodig om vast te stellen wat de oorzaak is. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat het signaal van buitenaf te zwak binnenkomt. Als blijkt dat dat het geval is sturen wij een monteur aan
om deze storing te verhelpen.

Op het moment dat wij meerdere storingsmeldingen hebben ontvangen die aan elkaar gelinkt kunnen worden dan weten ook wij dat het gaat om een centrale storing
en zijn er vaak geen verdere testen nodig.

Excuses voor alle vervelende vragen, ook wij zijn er alleen maar bij gebaat om storingen zo snel mogelijk te verhelpen.

Met vriendelijke groet,

Jeanine
Caiway Webcare Team
 
Berryfc
Het ''onderzoek'' heeft zich tot dusver enkel en alleen gesplitst op de coax kabel, de digitale ontvanger, eventuele splitter en het opnieuw binnenhalen van de zenders.
Hier in huis, is er geen enkel probleem. Deze blokken/balken zijn bij jullie bekend, en natuurlijk zal het lastig zijn om te zien waar het euvel zich voordoet maar ik word er behoorlijk moe van om eerst 's ochtends alles te melden om vervolgens in de avond weer van voren af aan te beginnen (zo lijkt het althans).
 
Migow
Dat snap ik maar je collega DB was bekend met meerdere storingsgevallen binnen dit forum. Toevallig dat het ook meerdere plaatsen zijn. Bij berryfc en bij mij was het vanmiddag tydens de ek op hetzelfde tijdstip. Bij mij is al eens een monteur geweest en toen bleek het ook niet aan bekabeling te liggen. Toevallig is berryfc familie en de kabel is 4 mtr. Met hirschman connector aan tv kant en vaste coax f-connector bij aop. Een monteur binnen lijkt me overbodig omdat het bepaalde tijden is in meerdere plaatsen!! Als je dit topic leest dan is het ook in krimpen/loenen/ijsselstein dus zeg het maar. Je collega DB heeft mij getwittert dat het bekend was bij jullie maar nu krijg ik echt het gevoel dat caiway het per individu bekijkt en niet de meerdere klachten vanuit meerdere gemeentes. Dan zou er toch op een ander niveau gezocht moeten worden toch? Wellicht koppelstation waarbij de streams binnenkomt?? Was nl. Jaar geleden ook het geval met geluidsstream eurosport!
Gewijzigd door Migow op 16 juni 2016, 19:52
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV storingen - balken - blokken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Frequent storing - balken - blokjes etc. Storing : 4 22 sep 2020
lichte storingen tv caiway almelo Digitale radio of televisie storing : 4 15 dec 2018
storingen tijdens directe uitzending Digitale radio of televisie storing : 24 10 dec 2017
storingen tijdens directe uitzending CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 2 20 okt 2016
Storingen vanmorgen vroeg? Storing : 5 17 aug 2016
Advertentie