obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ideeën over welke zender in welk pakket moet. Of welke ontbrekende zenders er nog bij moeten kommen. Dit de plek om erover te discussiëren.
 Onderwerp afdrukken
[Update]RTLZ vanaf 26-4-16 op kanaal 69 (RTL Z definitief niet bij Caiway)
2fast4u
nooit tevreden^^
 
Adios
Voor internet begrijp ik dat wel. Voor televisie voegt het rampzalige Entone kastje volgens mij niks toe ten opzichte van coax met een moderne smart TV.
 
Bordewolf

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

allemaal even kritsch ... Niets mis mee Smile
Ik begrijp niet waarom mensen niet ubberhaupt opstappen op Glasvezel Internet en telefonie
Het is niet alleen voordeliger dan via de coax je modem, maar je hebt dan automatische Multiscreen TV.

Wat moet 70% van de gebruikers doen? Je coaxmodem in de meterkast of woonkamer vervangen naar een Glasvezelmodem in de meterkast of woonkamer. Router (her) aansluiten, Multiscreen app downloaden en klaar>?

Of zal ik het voor je komen doen @Bordewolf ?? Smile


Die "app" is al niet downloadbaar op elke tv volgens mij, dus zonder entone kun je al niets of val je alsnog terug op COAX.

Verder wil ik heel graag overstappen op glas maar dat kost me gewoon € 9,= per maand meer zonder entone en met entone (die ik überhaupt niet wil) € 14,= per maand.
Dus zo lang smartcard 2 en 3 niet gratis worden en zo lang ik weer moet gaan betalen voor nieuwsgroepen zie je mij niet overstappen op glas.
De situatie in Twente is echt straalbezopen. Ze leggen een peperduur glasnetwerk neer, maar maken het vervolgens dusdanig duur om er op te komen dat niemand meer overstapt.
Alleen de eerste overstappers met G150 hadden het geluk van een mooie aanbieding. Die had mij ook gepast, dan had imet bovenstaande extra kosten zo goed als kostenneutraal kunnen overstappen.
Maar Caiway heeft in al haar wijsheid besloten de snelheid van dit pakket te halveren en dit aan te bieden voor G75.

Dan vergeet ik nog te zeggen dat ons COAX-netwerk voldoet aan de Ziggo-normen. Met QAM256 zou Caiway ons kunnen voorzien van meer HD-zenders (dat hadden we ook bij Ziggo, o.a. alle premium zenders) en men kan qua snelheid nog veel verder omhoog.

Wat betreft Multiscreen buiten deur is mijn standpunt helder: Caiway kijk eens op je heen, zo goed als alle providers leveren dit al.
Wat betreft multiscreen voor COAX-klanten beschikbaar: dat is er al in Twente, dus waarom niet voor al jullie andere klanten?
Gewijzigd door Bordewolf op 04 maart 2016, 10:56
 
Adios
De Ziggo norm is een middelmatige beeldkwaliteit op diverse HD zenders. Ik lees ook andere forums en de klachten zijn niet van de lucht met betrekking tot veel zenders. Dus de Ziggo norm ... LIEVER NIET !!
 
Bordewolf

Quote

H D R schreef:

De Ziggo norm is een middelmatige beeldkwaliteit op diverse HD zenders. Ik lees ook andere forums en de klachten zijn niet van de lucht met betrekking tot veel zenders. Dus de Ziggo norm ... LIEVER NIET !!


Die norm is pas gekomen nadat men vorig jaar nog meer HD zenders heeft toegevoegd en een andere methode van doorgeven is gaan gebruiken.
Daarvoor al waren de premium zenders in uitstekende HD kwaliteit te bekijken.

Bovendien hoeft Caiway niet de methode van Ziggo over te nemen met nog 30 analoge zenders actief. Gooi deze eerste uit de lucht en gebruik die bandbreedte voor meer HD zenders en alles is opgelost.
Dat staat dus los van het feit dat Caiway in het Cogasgebied ruimte heeft om minimaal 8 HD zenders meer door te geven al dan niet premium. Dat deed Ziggo voor de komst van Caiway al met de premium zenders.

Wat betreft de Ziggo norm kan ik alleen oordelen voordat Caiway er was en die norm was goed.
Soms willen mensen ook klagen om het klagen en is het meer gevoel van minder goed beeld dan dat dit ook het waarheid is.

Maar zoals gezegd wil ik helemaal niet meer terugkijken, maar met een grote glimlach vooruit. Ik hoop er op dat we eindelijk het Caiway-pakket krijgen of in elk geval alle HD-zenders en regionale zenders van dat pakket en daarnaast ook de premium zenders in HD aangezien dat tegenwoordig gewoon de standaard moet zijn gezien wat je er voor betaald.
 
Adios
Hebben jullie nog 30 analoge zenders in het Cogas gebied? Dat is toch echt niet meer van deze tijd !

Wij hebben er ook nog steeds vijftien in Krimpen aan den IJssel, plus een DVB-T pakket. Daarnaast dus het volledige Caiway aanbod, dus ik denk dat er nog ruimte genoeg is op de coaxkabel.

Zeker als er overgeschakeld zou worden naar 256 modulatie en alles in MPEG4 .
Ik hoop dat Caiway snel de ondersteuning van het antieke MPEG2 stopt.
 
erickiel
Over ff snel vervangen van Modem dat is hier bij ons een drama heb het gedaan maar merk bij sommige mensen dat men niet overstapt op glas omdat het zoveel werk is
wij wonen in een flat en meterkast zit in de portiek daat hebben ze de glas gemaakt moet heel veer boren om daar eerst 220 te krijgen en dan drie kabels terug in huis
ik heb het toen gedaan omdat ik elke week een tv uitzending moet uploaden naar rtv Utrecht maar denk dat ik het anders ook niet gedaan zou hebben
 
erickiel
Hier plattegrond en foto
erickiel voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door erickiel op 04 maart 2016, 17:28
 
Adios
Dat is inderdaad netjes. Er moet bij mijn moeder ook nog een UTP kabel getrokken worden naar de televisie, iets wat de installateur toen verzuimd had, maar later deden ze dat in het buisje van de telefoon lijn.

Eigenlijk is het dus nooit goed installeert toen door een monteur van Caiway en heb ik zelf een Powerline adapter aangeschaft.

Komt Caiway dit nu alsnog goed maken bij bestaande klanten met een gratis monteur ?
 
Migow
Niks netjes aan. Goed lezen want de monteur zorgt dat het werkend op pc tv aflevert!! Ze werken de kabel niet weg of je moet daar meer voor betalen!!! Heb vermoeden dat ze tv werkend afleveren maar ze leggen gewoon de kabel tussen modem en tv in het zicht. Er wordt niks geboord ofzo. Ja tegen extra betaling doorleggen en wegwerken bekabeling. Nou ik heb het door jacco laten doen en heb beetje de situatie ala plattegrond van eric kiel en hij heeft ff zijn hoofd er op gebroken maar top gerealiseerd!! En heel schappelijk en super stabiel alles. Toeval dat entone hier top werkt??? Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Update]RTLZ vanaf 26-4-16 op kanaal 69 (RTL Z definitief niet bij Caiway)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 2 03 mei 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Advertentie