obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van CaiWay/Delta" posten.
 Onderwerp afdrukken
Overstap naar DHCP
DH64

Quote

magicwizz schreef:

Quote

DH64 schreef:
Hallo allemaal,

Ik neem aan dat jullie al een email ontvangen hebben om de setting te veranderen naar dhcp, ik helaas nog niet of kan ik het misschien al gaan wagen om het te veranderen of toch maar even wachten ?


De meeste hebben nog geen mail gehad. Je kan als je wilt gewoon al overstappen. Als je zeker wilt weten of het al werkt kun je ook je pc even direct aansluiten op de modem om te zien of je LAN-verbinding een ip krijgt.


Goed idee magicwizz Smile

Ik zal morgen de laptop direct op het modem gaan aansluiten, ik laat morgen avond een berichtje achter of het al werkt hier in Gouda

Met vriendelijke groet Wink
 
fari2012
Effe een opmerking... bij mijn router WRT320N als ik die automatic set bij mtu dan is de verbinding trager rond de 25 dan wannneer ik deze op manual (handmatig) op mtu 1492 zet.
Dan is ie constant max 32mb bij 32 mb abo.

Een tip? misschien ook voor Willeme?

Smile
Gewijzigd door fari2012 op 29 mei 2010, 02:24
 
willempie
Dat heeft hier geen effect ....
 
DH64

Quote

DH64 schreef:

Quote

magicwizz schreef:

Quote

DH64 schreef:
Hallo allemaal,

Ik neem aan dat jullie al een email ontvangen hebben om de setting te veranderen naar dhcp, ik helaas nog niet of kan ik het misschien al gaan wagen om het te veranderen of toch maar even wachten ?


De meeste hebben nog geen mail gehad. Je kan als je wilt gewoon al overstappen. Als je zeker wilt weten of het al werkt kun je ook je pc even direct aansluiten op de modem om te zien of je LAN-verbinding een ip krijgt.


Goed idee magicwizz Smile

Ik zal morgen de laptop direct op het modem gaan aansluiten, ik laat morgen avond een berichtje achter of het al werkt hier in Gouda

Met vriendelijke groet Wink



UPDATE:

DHCP werkt hier in Gouda ook Smile
 
erickiel
DHCP werkt ook in IJsselstein nog geen mail gehad
 
maanmist
Ik lees op de caiway.discussie nieuwsgroep dat er na de overstap naar DHCP veel led activity is op de modem.
Met veel onbekend dataverbruik.
Rara???
 
DH64

Quote

maanmist schreef:
Ik lees op de caiway.discussie nieuwsgroep dat er na de overstap naar DHCP veel led activity is op de modem.
Met veel onbekend dataverbruik.
Rara???


Frown Huh, ooh jee daar gaat m'n retro F.U.P. data limiet Grin
 
willempie

Quote

maanmist schreef:
Ik lees op de caiway.discussie nieuwsgroep dat er na de overstap naar DHCP veel led activity is op de modem.
Met veel onbekend dataverbruik.
Rara???


Ik zal er eens een sniffer aan hangen, het zijn waarschijnlijk broadcast e.d.
 
willempie

Quote

fari2012 schreef:
Effe een opmerking... bij mijn router WRT320N als ik die automatic set bij mtu dan is de verbinding trager rond de 25 dan wannneer ik deze op manual (handmatig) op mtu 1492 zet.
Dan is ie constant max 32mb bij 32 mb abo.

Een tip? misschien ook voor Willeme?

Smile


Oja, om het verhaal compleet te maken voor PPOE moet je de MTU op 1492 zetten vanwege de 8 byte overhead van het protocol. Waar ik wel achterkwam is dat een crypto map (CISCO router) een flinke performance impact als gevolg had. Nu deze er vanaf is haal ik 28 Mb/s. Ik zal binnenkort eens gaan testen met een laptop rechtstreeks op het modem (is nu veel eenvoudiger met DHCP) en eens zien wat ik dan haal. Kan ik mooi combineren met de sniffer actie :-)
Gewijzigd door willempie op 04 juni 2010, 11:26
 
IPv6-Router
Hou ons op de hoogte van de uitkomst. Waar ga je mee snifferen ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap naar DHCP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
Overstap naar Delta CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 19 06 jul 2022
Overstap Caiway -> Delta Instellingen software : 3 31 mei 2022
Meer zenders naar HD Nieuws van CaiWay/Delta : 10 26 mei 2022
Advertentie