Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
digitale radioverinding maken
|
|
T0M@ |
Geplaatst op 30 October 2013, 21:45
|
Activiteit » Uithoorn » Internet Standaard Berichten: 50 Lid sinds: 24 Feb 2013 |
Quote wsliggers schreef: @Tom: Het is een feit dat HDMI en Scart in één systeem elkaar niet lekker liggen v.w.b. Audio. Probeer als Bron/Source op je TV de DVI of DVR als ingang te selecteren en laat even weten of je dan Radio hoort. Beste ws liggers, Ik heb op de tv de mogelijkheid om te kiezen voor -TV- of -EXT.- ik heb beide geprobeerd. Ik heb ook de -scart-verloop-naar tulp- op de 2e scart van de decoder aangesloten gehad en ook daar geen geluid op weten te krijgen. Ik kan alleen nog bedenken dat de decoder niet goed is. Ik ga eens kijken of ik er een van de buren kan lenen om te kijken of het daar aanligt. Ik blijf er toch mee bezig omdat het naar mijn idee en alle info die er over krijg , gewoon moet kunnen. Maar het is me tot nu toe niet gelukt. Optimizer heeft mogelijk nog ideeen. |
|
|
wsliggers |
Geplaatst op 31 October 2013, 15:25
|
Activiteit » Loenen a/d Vecht » 3632BM » Alles-in-1 G500 » Asus RT-AC3200 » Entone IPTV Berichten: 73 Lid sinds: 03 Nov 2012 |
@TOM: Heb je de Scart/Verloop ook op Scart 1 vande decoder geprobeerd??? |
|
|
T0M@ |
Geplaatst op 31 October 2013, 19:30
|
Activiteit » Uithoorn » Internet Standaard Berichten: 50 Lid sinds: 24 Feb 2013 |
Quote OPTIMIZER.CO schreef: Staat de volume op de decoder wel op max als test? - Ik wacht nog even op de laatste foto's... Komt goed Ja dat was een van de dingen die ik nog moest uitproberen. Ik kreeg ineens een soort wilde schrik en vroeg me af of de decoder niet op radio stand had gestaan. Maar toen ik dit gisteren uitprobeerde kreeg ik evengoed geen beeld en geen geluid. Ik ga de komende dagen eens kijken of ik een decoder van de buren kan lenen en kijken of het daar aan ligt |
|
|
T0M@ |
Geplaatst op 31 October 2013, 19:32
|
Quote ik kan er nog eens naar kijken maar op het aansluitschema staat de scart 2 aangegeven als zijnde de uitgang voor de geluidsaansluiting. |
|
|
T0M@ |
Geplaatst op 01 November 2013, 16:59
|
Quote Beste wsliggers, Naar aanleiding van je suggestie heb ik alsnog eens geprobeerd om geluid te krijgen door de -scart-verloop-naar-tulp, op de aansluiting - av 1 aan te sluiten. En tot mijn niet geringe verbazing kreeg ik nu wel geluid op mijn installatie. Zowel radio als tv! ik had dit inderdaad nog niet geprobeerd omdat dat niet logisch lijkt? Ik moet wel zeggen dat ik niet helemaal snap waarom hij het nu wel doet. en w Ik heb daarna de scart die naar de av1 van de recorder gaat op de av2 vd decoder aangesloten en dan krijg ik wel weer het afspeel venster te zien maar helaas nog steeds geen tv beelden ik moet wel de tv afstemmen op ext. om dit te zien Ik heb in elk geval ontvangst en de aansluiting naar mijn installatie werkt! En de decoder werkt dus ook, anders zou ik ook geen geluid hebben. Maar wat dit nou betekent??? Toch een stap verder?! Ik ga maar weer verder met experimenteren. Ik blijf me aanbevolen houden voor tips en suggesties. |
|
|
wsliggers |
Geplaatst op 03 November 2013, 21:53
|
Activiteit » Loenen a/d Vecht » 3632BM » Alles-in-1 G500 » Asus RT-AC3200 » Entone IPTV Berichten: 73 Lid sinds: 03 Nov 2012 |
@TOM: Toen je je Samsung TV kocht, heb je toch wel een HDMI kabel versie 1.4 of 1.4a aangeschaft he??In de oudere versies zit geen audio return, |
|
|
T0M@ |
Geplaatst op 08 November 2013, 11:23
|
Quote wsliggers schreef: @TOM: Toen je je Samsung TV kocht, heb je toch wel een HDMI kabel versie 1.4 of 1.4a aangeschaft he??In de oudere versies zit geen audio return, Klopt, ik heb wel hdmi aansluiting aansluitingen. Ik weet niet of het 1.4 is of 1.4a Een audio tulp aansluiting zit er ook op. |
|
|
T0M@ |
Geplaatst op 08 November 2013, 11:35
|
Quote @optimizer Ik heb je ideeën in goede orde ontvangen en ik ga hier z.s.m. mee aan de slag, maar ik ben deze periode veel afwezig en heb dus weinig tijd. Maar ik ga er zeker mee aan de slag en zal dan laten weten wat de resultaten zijn? De door jou voorgestelde mogelijkheid ziet er uit alsof het zou moeten gaan werken! Mijn dank in elk geval voor de inspanningen en het meedenken zover en hou je op de hoogte ook al kan het nog wel even duren voor ik het allemaal gerealiseerd heb. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'digitale radioverinding maken', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Digitale ontvanger | Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. | : 4 | 24 Sep 2022 |
Slecht ontvangst sommige Digitale radio zenders via coax | Storing | : 2 | 09 Aug 2020 |
Geen Digitale Kanalen wel Analoog in Malden | Digitale radio of televisie storing | : 7 | 19 Jul 2018 |
Kwaliteit SD zenders digitale tv | Digitale radio of televisie storing | : 2 | 15 Sep 2015 |
Storing analoge en digitale radio Almelo | Digitale radio en televisie, tips & truuks | : 2 | 17 Aug 2015 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie