obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Woonveilig Alarmcentrale via Caiway
Leonardus
Afgelopen zondag had ik een alarmsysteem van woonveilig aangeschaft, deze geïnstalleerd en via een webinterface van woonveilig actief gezet.
Tot zover alles ok, de verbinding werd hierna helaas zeer regelmatig verbroken, helpdesk gebeld en die dacht aan een netwerkconflict alhier.
Het netwerk erg klein gemaakt met slechts genexis-linksysEA3500-woonveilig en verder geen andere netwerkapparatuur en de wifi uitgeschakeld!
Ook enkele malen het modem en router opnieuw opgestart.
Nog steeds hetzelfde probleem met woonveilig en zij verwijten het nog steeds aan netwerkproblemen. Alles bij elkaar uren mee bezig geweest en meerdere mailtjes en telefoontjes naar woonveilig gepleegd.
Nu is het glasvezel voor mij vrij nieuw en ben er blij mee, maar heeft er iemand soortgelijke ervaring, kan het zijn dat de glasvezel er iets mee te maken heeft?
Inmiddels heb ik het woonveilig alarmsysteem terug gebracht (14 dagen retourtijd) en m'n geld teruggekregen maar ben toch wel benieuwd of het er iets mee te maken heeft gehad?
Dit in verband met een toekomstig aan te schaffen systeem.

Met vriendelijke groet,
Leo
Gewijzigd door Leonardus op 15 februari 2013, 23:47
 
Leonardus
Beste Optimizer,

Dit had ik idd al gedaan zie picture:
ip
En dan nog connection problemen vandaar de vraag, zou het maar iets met glasvezel te maken kunnen hebben...
En ja dit is ook getest met alleen de alarm_panel aan de router gekoppeld :-)

Groet Leo
 
Leonardus
Dit systeem bestaat uit een gesloten behuizing met aansluiting voor de voedingsadapter en voor het netwerk, over deze aansluiting moet direct communicatie worden gemaakt met het internet, zodat dus via een gebruikersinterface via het web de instellingen gedaan kunnen worden http://www.woonveilig.nl/page/2/alarm...rmsysteem dus een stabiele internet verbinding is dus een prio.
Mijn thuisnetwerk is volledig Gigabit en achter de router zit dus een gigabit Netgear switch, ook daar heb ik 'm achter gehad.
Ik heb uiteindelijk nog een poort # gekregen die "als het echt niet anders kan" open gezet kon worden ook zonder resultaat.
Best jammer maar het leek me voor hier een handig systeem, of het nu aan de woonveilig huiscentrale of aan het netwerk cq glasvezel lag zal ik niet komen te weten.
Bedankt voor het meedenken.
Groet Leo
 
ronaldo1001
Het ligt niet aan je glasvezel.
Ik heb 'gewoon' internet (ADSL) en bij mij hetzelfde probleem bij Woonveilig.
De internet verbinding wordt constant verbroken dus op afstand kan ik het niet meer bedienen en ook krijg ik geen meldingen meer..

Klantenservice gebeld (ook daarvoor al diverse keren, want bij installatie liep het ook niet lekker), maar die wisten het niet. Zij zouden contact opnemen met technische dienst, maar tot nu toe niets gehoord.

Het is gewoon een waardeloos flutsysteem.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Woonveilig Alarmcentrale via Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie