obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Gateway 0.0.0.0
Murgen
Sinds 9/1 is het gateway IP 0.0.0.0 geworden en wordt iedere 12 uur de lease vernieuwd. Hoort dat?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 13 2013 08:54:25:
Vandaag toch maar router herstart, nu weer een gateway adres en kijken of we van de lease renewal af zijn.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 13 2013 09:50:38:
Eeew ... nu is de WAN-kant aan het flipperen. Router geeft geen krimp maar om de paar minuten restart de WAN kant de verbinding (glasmodem of netwerk). Gelukkig merken we er nog niets van qua internetten, alleen IP flippert.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 13 2013 20:23:22:
Na 4 keer gelukkig uitgeflipperd.
Gewijzigd door Murgen op 13 januari 2013, 20:23
 
Murgen
Nou, toch niet. Zaak is niet stabiel, ook de router heeft na 3 renews met 0.0.0.0 gisteravond 2 keer een nieuwe connectie gekregen. Interne IP range FritzBox zit op 192.168.178.xx. NAS zit hoger op vastgepinned adres.
 
Murgen
Hoi, ik heb een Draytek 2850Vn liggen die geen IP kreeg uit het Caiway netwerk. die zal ik eerst nog een keer proberen (gekocht om mijn Xs4all VDSL2 als fail-over mee te nemen (bedrijf aan huis)).

Maar wat adviseer jij me? Ik zoek een router met 2-4 gigapoorten (naar gigaswitch van cisco met daarop NAS, netwerkprinter en werkstations) en een goed wifi bereik. Ik heb fritz.box repeaters die in principe op iedere wifi werken. Failover is niet een must want een andere fritzbox draait nu netjes xs4all.

Alvast dank voor je antwoord Smile
 
erlinden
Modem al een keer een tijdje uit gehad voordat je hem aangesloten hebt op de Draytek. Kan (soms) best lang duren, helpdesk heeft me wel eens verteld dat het langer dan een uur kan duren.
 
Caiway Webcare
Zou je per privebericht je complete adres kunnen doorgeven zodat we de verbinding vanuit onze kant even kunnen nalopen?

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Murgen
Glasmodem op advies van Webcare 30 minuten van de stroom afgehaald. Draytek werkt nu.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 15 2013 17:57:00:
Draytek blijft werken. Wifi ook aan de praat. Remedie was dus 30 minuten van de stroom af voor het kabelmodem. Ik hou jullie op de hoogte!
Gewijzigd door Murgen op 15 januari 2013, 17:57
 
Murgen
Dank je ... Toch vertrouw ik het niet helemaal. Daarnet was de Draytek zijn IP kwijt ... Lijkt me stug dat het dan niet in het externe netwerk zit.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gateway 0.0.0.0', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie