obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
beeldverhouding 4:3 en 16:9
nossie
Hallo Allemaal,

Ik heb problemen met sommige programma´s met de juiste beeldverhouding.

Ik heb een Samsung SMT-C7140 en een oude analoge Philips beeldbuis TV, met elkaar verbonden dmv een scartkabel.

Nu is het zo dat bij sommige programma´s ik een 4:3 beeld krijg, dus zwarte balken links en rechts, terwijl de reclames tussendoor wel gewoon in 16:9 zijn. Ook de infobalk geeft 16:9 aan.

Heb al verschillende instellingen geprobeerd zowel op de Samsung als op de TV maar zonder resultaat.
Dit betreft vooral de Nederlandse HD kanalen. Zodra ik dezelfde zender op SD kijk zenders met nummer 501 en daarboven krijg ik wel gewoon 16:9 beeld. Ik zie het ook wel eens bij andere zenders dat het programma in 4:3 is maar dan staat het logo wel gewoon helemaal links of rechts buiten het programma, dus in de zwarte balk links of rechts, dus dan zie je dat het echt 16:9 is en bij de probleem zenders staat het zenderlogo binnen het zichtbare beeld.

Kan dit liggen omdat het een analoge TV is en de instellingen niet over de scartkabel worden 'uitgewisseld' tussen tv en decoder en zou dit alleen werken via een digitale TV en decoder met HDMI?

Ik hoor graag van jullie

Mvrgr.

Nossie
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'beeldverhouding 4:3 en 16:9', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie