obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Digitaal
poepidoe
Heb alle berichten doorgenomen, maar ben nog niet erg wijzer geworden.
Als ik het goed begrijpt dan is het dat de analogische zenders overgezet worden naar digitale zenders.
Nu heb ik geprobeerd om de digitale zenders in mijn Sony recorder met harddisk + met guide - plus te zetten maar dat lukt niet, alleen ziet hij de analogische zenders. Is dat normaal dat recorder geen digitale zenders ziet.
Als ik lees dat iets te doen is met de G-link, met een lampje? Is het dat ook nog te gebruiken na oktober, als alles digitaal is.
Nu is mijn recorder met een G-link uitgevoerd, wat kan je daar mee?? en hoe werkt dat dan.
Als dit allemaal niet werkt, kan ik dan de recorder naast de vuilnis zetten na oktober(leuke gedachte deze recorder was 3 jaar geleden toch een € 400,00.
Al met al wat is dan het alternatief een digitale recorder aanschaffen!

Misschien heeft iemand een antwoord op mijn vragen.
 
magicwizz

Quote

poepidoe schreef:



Quote

Als ik het goed begrijpt dan is het dat de analogische zenders overgezet worden naar digitale zenders.

Digitaal zijn alle zenders al beschikbaar. Het enige wat gebeurd is dat straks de analoge frequenties op 'zwart' gaan.

Quote

Nu heb ik geprobeerd om de digitale zenders in mijn Sony recorder met harddisk + met guide - plus te zetten maar dat lukt niet, alleen ziet hij de analogische zenders. Is dat normaal dat recorder geen digitale zenders ziet.


Dit is inderdaad normaal dat die geen digitale zenders kan zien. De sony recorder kan mogelijk alleen analoog ontvangen en heeft verder geen digitale tuner. (Sommige ontvanger hebben een DVB-T. Dan kun je wel een beperkt aantal zenders digitaal ontvangen).

Quote

Als ik lees dat iets te doen is met de G-link, met een lampje? Is het dat ook nog te gebruiken na oktober, als alles digitaal is.


Is nog wat onduidelijkheid over.

Quote

Nu is mijn recorder met een G-link uitgevoerd, wat kan je daar mee?? en hoe werkt dat dan.


Dat zijn de meeste nog aan het uitzoeken wat het nu eigenlijk precies doet.

Quote

Als dit allemaal niet werkt, kan ik dan de recorder naast de vuilnis zetten na oktober(leuke gedachte deze recorder was 3 jaar geleden toch een € 400,00.


Bij het vuilnis lijkt me niet nodig. Er zijn nog genoeg mensen die een analoge recorder nog wel van je willen overnemen voor een prijsje.

Quote

Al met al wat is dan het alternatief een digitale recorder aanschaffen!


Er zijn wel een aantal digitale oplossingen om in ieder geval nog op te kunnen nemen.
1) Digitale ontvanger aanschaffen met 2 tuners erin dan zul je de recorder nog steeds kunnen gebruiken.
2) Digitale PVR ontvanger aanschaffen
 
Adios
Je kan ook je analoge dvd-recoder behouden.

Je sluit deze dan aan op de uitgang van je losse digitale ontvanger.
Je moet dan wel als je iets op wilt nemen de digitale ontvanger op het kanaal zetten waarvan je wilt opnemen.

Via de scartkabel komt dit kanaal dan binnen op je dvd-recorder.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Digitaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Groter digitaal bereik lokale omroepen via kabel en IPTV Welke zender wil je er nog bij hebben? : 2 15 okt 2014
Caiway als eerste in Nederland helemaal digitaal Nieuws van CaiWay/Delta : 2 11 okt 2010
HD problemen Digitaal ontvangst problemen 2e TV Storing : 6 18 aug 2010
caiway geheel digitaal Klacht over CaiWay/Delta : 25 15 mrt 2010
Advertentie