obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Analoog wordt uitgeschakeld, keuze Internetradio
cawul
Hij is fijn, analoog wordt uitgeschakeld. De analoge aparatuur kan dus naar de milieustraat en ik moet nieuw spul kopen(?)

Speurtocht... wat voor tuner (tuner, zonder versterker, dus geen receiver, die heeft een versterker aan boord) met een netwerk aansluiting.

Uiteindelijk dacht ik een merk gevonden te hebben, lees ik in de handleiding dat die aangesloten moet worden op een router, DHCP enabled.

Zucht...

Ik heb bij mijn TV geen router. Mijn huidige glasvezel komt rechtstreeks vanaf de meterkast, via een Genexis.

Verder weet ik niks van die Genexis.

Bij de TV kan ik een switch plaatsen.

Maar dan?
Zo, 'direct' aansluiten kan niet?

Wat een gedoe, ik ben al uren en uren aan het zoeken voor een oplossing.

Heeft iemand een suggestie?

R9VOJTe


-
EVEN LATER

Ik realiseer mij nét dat ik hier een WiFi-router heb liggen, nog in de dichtgeplakte doos, van Caiway die ik destijds bij glasvezel kreeg, nu 11 jaar geleden.
Heb ik daar wat aan?
Gewijzigd door cawul op 11 april 2024, 16:17
 
rovri63
Ik zie op je foto nog Ethernet poorten over dus daar zou ie op moeten kunnen. Zoniet dan zou je een router ertussen kunnen zetten...Een goedkoop dingetje en dan heb je de mogelijkheid om naar je Tuner te gaan EN naar de TV.
Handtekening
Met vriendelijke groet, Yours sincerely, Cordialement, Med vänliga hälsningar, Vennlig hilsen, 此致,

Rob Vriens
@ rovri63
M +31620120468
L NL-5084 GA 24
 
cawul
Beide draadjes gaan naar een dubbele aansluiting in de woonkamer (doos met met 2 ethernet aansluitingen).
1 gaat door een smal gaatje in de muur naar mijn routerm (Asus) in andere kamer
1 gaat naar de TV (glasvezel setup box, STCool in de woonkamer

Er is destijds ook nog een 'losse' netwerk kabel gemaakt van mijn router in die andere kamer, terug naar de woonkamer.
Vermoedelijk is eerst de kabel door het gaatje geschoven en aan de andere kant het kabelschoentje gemonteerd: het gat is (standaard pvc buisje) is 19mm en daar kan een standaard kabelschoentje niet door.

Echter, waarschijnlijk is er iets niet goed aangesloten (draadjes verwisseld?) want, pas veel lager, geconstateerd dat mijn laptop geen contact kon maken met de router.

Ik hoopte dat ik een netwerk switch kon gebruiken - aan de glasvezel die nu in de STB zit, maar las toen dat er voor een radio met netwerk verbinding router tussen moest komen(?)
En die moet je via Windows configureren.
De STB (en dus de TV) wordt uiteindelijk ook 'direct' aangesloten.

Zo dácht ik het dus:
netwerkkabel uit de muur --> switch --> poort1: TV poort2: radio, poort3: mediastreamer

Maar wat ik begrijp zou het zo moeten worden:
netwerkkabel uit de muur --> router --> switch --> poort1: TV poort2: radio, poort3: mediastreamer
 
Homework
Het Genexis modem heeft maar 2 uitgangen, 1e voor internet en de 2e voor het tv signaal.
Ik neem aan dat je al een wat ouder abonnement hebt lopen omdat de Genexis er nog hangt, Nieuwere abonnementen krijgen het Nokia modem/router.
De Nokia heeft 4 poorten met op alle 4 het zelfde signaal : internet en tv.
Sluit je dus een nieuw abonnement af wat overeenkomt met je huidige dan krijg je het nieuwe modem. Dan komt ook op beide muuraansluitingen het zelfde signaal, 1 kan je dan gebruiken voor een switch waarop tv, caiway tv ontvanger, mediaspeler e.d. en de 2e kan door de muur naar je Asus router ( welke je dan wel als AP in moet stellen)
Na 11 jaar hier ook weer eens een abonnement afgesloten en sinds een week draait hier de Nokia tot tevredenheid.
Succes en hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Analoog wordt uitgeschakeld, keuze Internetradio', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
TV-kijken wordt nóg leuker Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 24 04 mei 2022
CAI Harderwijk koopt EQT uit en wordt volledig eigenaar van FTTH-netwerk Algemeen : 3 16 jan 2019
Geen Digitale Kanalen wel Analoog in Malden Digitale radio of televisie storing : 7 19 jul 2018
wifi wordt verbroken in Netgear Nighthawk AC1900 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 18 14 mei 2016
Advertentie