obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
verbindingsprobleem
menkyo
Ik heb een verbindingsprobleem waar ik niet uit kom.

Tijdens PC gebruik valt de verbinding weg. Als ik een probleemoplosser gebruik krijg ik de volgende berichten:
- ethernet heeft geen geldige ip-configuratie en/of
- de standaardgateway is niet beschikbaar

Alleereerst een situatieschets:
- glasvezel Caiway > nieuwe UTP cat5E naar router (TP-Link N750) > van router naar 2PC (Window 10 en Windows 11)


Wat is het probleem:
- als ik de PC aanzet, heb ik soms direct verbinding, soms een minuutje wachten
- tijdens PC gebruik valt de verbinding weg
- soms gaat het dagen goed met stabiele verbinding
- soms heb ik verbinding met superlage snelheden (25 MB/s) terwijl ik ik normaal op zo'n 650 MB/s zit
- het probleem op beide PC. In de regel hebben beide PC gelijktijdig geen verbinding

Foutmeldingen:
Als ik een probleemoplosser gebruik krijg ik de volgende berichten:
- ethernet heeft geen geldige ip-configuratie en/of
- de standaardgateway is niet beschikbaar
De router is dan niet bereikbaar

Tijdelijk werkende oplossingen:
- PC opnieuw opstarten
- reset van de router en/of reset van het modem:
werkt soms, niet altijd. Als ik wel verbinding heb is het met zeer lage snelheden
of de snelheid begint heel laag om langzaam op te lopen op beide PC


Wat heb ik zelf gedaan om het op te lossen:
- Netwerk opnieuw ingesteld: geen verschil
- Netwerkadapters verwijderd/ geinstalleerd: geen verschil
- TCP/IP-stack handmatig opnieuw ingetseld,
- het IP-adres vrijgeven en vernieuwt,
- cache van de DNS-clientoplossing leeg gemaakt en opnieuw ingesteld: : geen verschil
- opgestart in veilige modus met netwerkmogelijkheden: geen internet verbinding
- bekabeling uit de glasvezelmodem direct in de PC: geen resultaat
- nieuwe UTP cat5E gebruikt; geen resultaat
- nieuwe router gekocht: geen resultaat
- nieuw modem van de caiway: geen resultaat
- ipv router een switch aangesloten: geen verschil
- Caiway gebeld: geen resultaat


Hoop dat er iemand kan helpen Helpless
menkyo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
menkyo
Inmiddels is het opgelost.
Ik draai nu een tijdje met het een modem (Genexis - Platinum dus met ingebouwde router) en alles is weer als vanouds. Dus de TP-Link router was toch de grote boosdoener.
De vorige nieuwe router, die ik had aangesloten, had ik achteraf op een verkeerde manier 'opgestart'. Dus gewoon aangesloten zonder eerst alles te resetten e.d.

De verbinding is nu stabiel op beide PC, zit direct op volle snelheid en word niet meer spontaan verbroken.

Nu heb ik aan het eind van de UTP een switch, en daar vanuit naar 2 PC's.
Handtekening
theorie en praktijk... leg dat eens uit aan mijn baas...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbindingsprobleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie