obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Caiway IMAP
nossie
Hallo Allemaal,

Is er al iemand die z'n @kabelfoon.nl heeft omgezet naar IMAP?

Kwam het hier tegen : https://www.caiway.nl/klantenservice/...stellingen
Alles geprobeerd, zelfs Outlook 365 helemaal verwijderd maar het werkt niet.

In Windows 11 Mail werkt het wel maar daar kan ik geen regels toepassen om bepaalde mail direct in een andere map te plaatsen
In Android Outlook werkt het ook gewoon.

Ik weet niet of het met @caiway.nl wel lukt.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nossie
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
nossie
Niemand?
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
IPv6-Router
Heb met Outlook 20xx geen problemen en kan mail ophalen via @caiway.nl en @caiway.net. Ik heb geen @kabelfoon.nl adres dus dit kan niet voor je testen.
 
Jay
Ik ben hier vandaag de hele dag mee bezig geweest.
Inkomende mail lukt prima met imap.caiway.net, maar uitgaande mail krijg ik niet werkend.

Caiway geeft aan dat mail.caiway.net moet worden gebruikt, maar het lukt niet.

Ik heb die server gepingd en die gaf geen response.
smtp.caiway.net gaf wel response, maar als ik die instel krijg ik het ook niet werkend.

Bij de helpdesk wisselde resultaten. Een iemand gaf het meteen op, een ander deed zijn best, maar schoof de schuld af op Apple Mail.
Terwijl ik diverse andere mailaccounts prima heb kunnen configureren, zowel POP als IMAP.

Mail en Caiway blijft lastig, helaas.
 
nossie
Bij mij is het helemaal gelukt, op Android en in Windows.

Bij Outlook 365 maak je een nieuw account aan, als je het emailadres ingevuld hebt kun je een vinkje aanzetten voor geavanceerde opties, vink dat aan en klik volgende. Dan kun je kiezen uit oa pop en imap. Kies hier voor imap. Dan volgende, daarna vindt Outlook zelf de juiste instellingen. Natuurlijk wel na het invullen van de juiste email en inlog gegevens.

Zorg ook dat alle eerdere mislukte/niet werkende accounts verwijderd zijn.

In Outlook voor Android en het standaard mail programma van Windows gaat het wel gewoon goed is mijn ervaring alleen in Outlook, in mijn geval de Microsoft/Office 365 versie. In andere versies van Outlook zal het op een soortgelijke manier werken, zolang je de keuze maakt voor IMAP.

Succes.
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
Bakstenen

Jay schreef:

Ik ben hier vandaag de hele dag mee bezig geweest.
Inkomende mail lukt prima met imap.caiway.net, maar uitgaande mail krijg ik niet werkend.

Caiway geeft aan dat mail.caiway.net moet worden gebruikt, maar het lukt niet.

Ik heb die server gepingd en die gaf geen response.
smtp.caiway.net gaf wel response, maar als ik die instel krijg ik het ook niet werkend.

Bij de helpdesk wisselde resultaten. Een iemand gaf het meteen op, een ander deed zijn best, maar schoof de schuld af op Apple Mail.
Terwijl ik diverse andere mailaccounts prima heb kunnen configureren, zowel POP als IMAP.

Mail en Caiway blijft lastig, helaas.

Als eerste, ik gebruik tegenwoordig Gmail, nu komt er alleen nog maar spam in mijn mailbox via Caiway, maar mijn ervaring is dat je de vraag beter via DM op Twitter kan stellen.
Bij mij staat de servernaam op
smtp.caiway.nl
ik heb nog kabelfoon
 
nossie
Ik heb ook Kabelfoon, ik gebruik mail.caiway.nl met IMAP.

Voor pop gebruikte ik voorheen ook smtp.kabelfoon.nl
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
Jay
Dank voor je bericht!

Zou je kunnen verellen wat je precies hebt ingesteld?

mail.caiway.nl als server, en verder - als username je hele mailadres?
En qua SSL en poort?
 
Bakstenen

Jay schreef:

Dank voor je bericht!

Zou je kunnen verellen wat je precies hebt ingesteld?

mail.caiway.nl als server, en verder - als username je hele mailadres?
En qua SSL en poort?

Weet niet aan wie je het vraagt,
maar voor inkomende mail typ je in , als je imap gebruikt,
imap.caiway.nl
Voor de uitgaande server
mail.caiway.nl
voor je user name, je hele email adres
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway IMAP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie