obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
Caiway of Delta
Blijf bij Caiway Blijf bij Caiway 0%[0 stemmen]
Stap over op Delta Stap over op Delta 0%[0 stemmen]
Wacht tot KPN glasvezel aanlegt in Schiedam Wacht tot KPN glasvezel aanlegt in Schiedam 0%[0 stemmen]
Totaal stemmen : 0
 Onderwerp afdrukken
Overstap Caiway -> Delta
nossie
Hallo allemaal,

Na lange afwezigheid weer eens op het forum.

Ik heb plannen om na ruim 25 jaar Caiway over te stappen naar Delta.

Ik heb eigenlijk nog steeds hetzelfde abo als 25 Jr geleden maar het is steeds met de tijd mee gegaan, als je tussen de huidige abo's kijkt dan vindt je het niet: Glas Alles in één:
-Internet glasvezel 800/8000
-TV standaard pakket + inbegrepen Plus pakket over de coax + ci module en smart card
-Telefoon Alles gratis binnen EU

Om te beginnen wil ik van de vaste telefonie af dus heb ik bij Caiway en Delta hetzelfde abo samengesteld.
De uiteindelijke prijs ligt niet zover uit elkaar maar bij Caiway krijg je maar 2 maanden korting en bij Delta een jaar korting.

Ik vermoed dat als ik overstap naar Delta de coax van Caiway uitgaat, geen probleem, Delta app en aanwezige chromecast lossen dit op..

Bij Caiway 2mnd € 78,95 en daarna €89,95 + € 19,95 Aansluitkosten = eerste jaar € 1077,35
Daarna 12x € 89,95 = € 1079,40 per jaar

Bij Delta 12mnd € 78,00 en daarna € 83,00 + € 0,00 Aansluitkosten = eerste jaar € 936,00
Daarna 12x € 83,00 = € 996,00 per jaar.

Dat is een verschil van €1079,40 - € 996,00 = € 83,40 per jaar in het voordeel van Delta.
En dat met in het achterhoofd dat Delta en Caiway hetzelfde bedrijf zijn.

Dat was het financiële plaatje. Nu even een stukje technisch.

Wat verandert er voor mij?
Ik heb nu één door Caiway geleverd Genexis Glas modem en daar achter de door Caiway geleverde router (niet zichtbaar in het netwerk en geen wifi) met 4 utp poorten en 2 telefoon aansluitingen.
De door Caiway aangewezen poort gaat naar mijn eigen router met daar achter mijn eigen (wifi)netwerk.
Een andere poort is voor de interactieve tv, bij mij dus niet in gebruik.

Wat wordt er anders als ik naar Delta overstap? Kan het interactieve tv signaal gewoon mee op het bestaande (inter)netwerk inclusief passieve switches? Of moet ik de coax helemaal verwijderen en vervangen door een extra utp kabel?

Alle tips, trucs en info is welkom. Zowel technisch als financieel.

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
spysat
En wat zijn de prijzen bij KPN ?
Zou ik ook even uitrekenen als ik jou was.
 
nossie

spysat schreef:

En wat zijn de prijzen bij KPN ?
Zou ik ook even uitrekenen als ik jou was.


Omdat KPN hier niet beschikbaar is kan ook geen prijzen opvragen. KPN heeft nog geen glasvezel in Schiedam, alleen telefoonlijn met maximaal haalbaar 200/200..

Verder zoveel als mogelijk hetzelfde pakket samengesteld.

Eerste jaar € 685,00, daarna € 810,00 perjaar..
Dat is goedkoper maar voor een veel minder product.

Maar zoals ik al zei, maximaal 200/200, vaak haal je die snelheid niet eens over telefoon koper, bij glasvezel van Caiway/Delta bieden ze 1000/1000 en dat haal je ook echt, speedtest.net geeft 1150/1125,dat is dus ruim voldoende.
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap Caiway -> Delta', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Delta multiscreen app full screen? Algemeen : 2 04 dec 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Advertentie