obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Meer HD en Dolby bij Caiway en Delta
Bordewolf
Nieuwe HD zenders:
Cartoon Network
Crime & Investigation
RTL Crime
RTL Lounge
RTL Telekids
Boomerang
TV538

Update Amino 7x software:
* Mogelijkheid voor meerdere audiosporen is toegevoegd aan de instellingen. Je kan daar een standaard "hoogste spoor" kiezen. Deze wordt indien beschikbaar gebruikt.
* Ander audiospoor kan indien beschikbaar gemaakt gekozen worden
* Dolby logo wordt zichtbaar bij de zender waar Dolby wordt uitgezonden

Update Dolby Surround op de volgende kanalen:
* Spike
* BBC First
* Filmbox

Bron:

https://www.zeelandnet.nl/forum/stel-je-vraag-op-het-forum/delta-interactieve-tv/223922-aankondiging-dolby-digital-1

https://www.delta.nl/televisie/updates/
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Schuttenbeld
Idem voor Caiway. Het is nog wel even puzzelen welke instelling je moet selecteren: origineel, dd (Nederlands of Engels) of per kanaal de optie selecteren? Dat laatste werkt in elk geval goed. Helaas nog maar bij 3 zenders en niet de zenders waar ik naar kijk.
Gewijzigd door Schuttenbeld op 14 april 2022, 08:20
 
Bordewolf
Ja, de wijzigingen gelden ook voor Caiat, maar over Dolby gaat het nu al weer los. Men heeft bedacht DD20 door te geven, een achterhaalde standaard. Dat moet DD51 zijn en dat is het niet. Dus het Dolbyproject is wat mij betreft niet geslaagd. Het geluid is te zacht, niet rijk genoeg en geen Dolby 5.1 zoals op COAX. Geen verbetering dus.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
ERooij
Mijn Sonos geeft wel aan dat er 5.1 wordt uitgezonden. Het geluid is echter zeer vreemd en lijkt vooral uit de surroundspeakers te komen. Vreemde ervaring.
 
Schuttenbeld
Volgens mijn receiver komt er Dolby D 5.1 binnen op BBC First. Op Spyke DD 2.0.
 
Bordewolf
Klopt. En daar gaat naar mijn mening nog iets fout. DD51 komt door wanneer dit signaal beschikbaar is, echter is het signaal van de uitzending stereo dan wordt dit omgezet in DD20, dit leidt tot een minderwaardig signaal, dit zou dan stereo moeten worden en geen DD20.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Schuttenbeld
Wordt er op NPO 3 eigenlijk wel iets in DD uitgezonden? Ik heb dit nog niet gezien.
 
Bordewolf
Zo goed als alles. Je moet DD wel aanzetten via de OPT toets of via instellingenmenu
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Schuttenbeld
Gelukt, die knop was ik alweer vergeten. Bedankt.
 
Bordewolf
Alle zenders die DD51 doorgeven zijn op Interactieve Televisie nu voorzien van Dolby Surround.
Vandaag zijn toegevoegd:Al Jazeera International, MTV Live HD, ID, NPO 2, SBS6 en RTL 7.

De volgende toevoeging wordt GOS (gesproken ondertiteling) op de NPO kanalen.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meer HD en Dolby bij Caiway en Delta', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Dolby is terug! Interactieve TV, Pay Per Event : 2 20 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Delta multiscreen app full screen? Algemeen : 2 04 dec 2023
Advertentie