obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
U kijkt naar wat u wilt. CaiWay/Delta heeft de mogelijkheid om op verzoek voetbalwedstrijden van Eredivisie Live comfortabel vanaf de bank te bekijken. U heeft wel een actieve smartcard en digitale ontvanger nodig.
 Onderwerp afdrukken
Animo 7x - is er een goed alternatief?
Kmessche
We hebben sinds vandaag de Animo 7x decoder en wat een achteruitgang na de Entone, zeker als je regelmatig tv uitzendingen opneemt en terugkijkt. Want
* je kan als je een opname start de aflevering pas terug kijken als de hele aflevering afgelopen is
* je kan niet goed door een opname heen spoelen. Tijdens het spoelen heb je geen idee waar je bent, geen feedback door beeld en ook geen feedback kwa tijd
* als je een opname deels kijkt en op een andere moment verder wilt bekijken, onthoudt de decoder niet waar die was en dan heb je het spoel probleem weer
* je kan de volgorde van de zender niet aanpassen
* het zendernummer wijzigt niet mee

Is het ook mogelijk om de Entone te houden of is er een betere decoder te krijgen?

Iemand een goed alternatief?
 
IPv6-Router
Entone behouden is helaas geen optie. Een andere ontvanger wordt door Caiway niet geleverd. Bij Delta wel een ander ontvanger maar heeft ten opzichte van de Caiway ontvanger alleen wat meer geheugen en is voor de rest hetzelfde.
 
bob71
Net ook de Amino7x ontvangen. Hiervoor de Entone gehad. Amino blijft hangen en schokken, erg vervelend. Helemaal eens met @Kmessche.
Kunnen we niet organiseren dat alle ontevreden Amino gebruikers tegelijk het kastje terugsturen met een duidelijke klachtenbrief. Ik denk dat ze dan snel overgaan op nieuwe kastjes. Het is echt belachelijk waarom ze die rotzooi kastjes zo slecht mogelijk maken. Je kunt best kwaliteits kastjes goedkoop bouwen tegenwoordig.
 
MNLHGJ
Van mij mogen ze snel een app uitbrengen voor de AppleTV, zodat ik geen decoder meer nodig heb. Ziggo, T-Mobile hebben al een vergelijkbare app voor de AppleTV. Maar goed, Caiway zal dit wel niet gaan doen, anders kunnen ze geen 5 euro per maand meer in rekening brengen voor extra decoders. Maar uit het oogpunt van milieu bewustzijn, niet eens zo’n slechte gedachte toch ?

Die amino7 krijg ik ook niet goed aan de praat i.c.m. mijn Samsung TV. Alles werkt, maar op en neer scrollen in de EPG werkt met andersom en kan ook niet doorspoelen met de Samsung afstandsbediening.
Gewijzigd door MNLHGJ op 26 maart 2022, 15:54
 
IPv6-Router
Ik heb hem een paar dagen gelden ontvangen. Aansluiten is inderdaad zo gebeurd. Beeld kwaliteit minder dan de Entone 515 waarschijnlijk iets met compressie. Alleen stereo geluid en nog geen Dolby helaas en hoop dat ze hier snel mee komen. Zapt wel lekker snel van een naar ander kanaal. Via de losse app’s wel Dolby geluid dus Amino 7x ondersteund het wel? Moeilijk zoeken in gemiste uitzendingen. Erg kleine letters in de gids waardoor er te veel informatie op het scherm komt te staan. Doorspoelen is een grote gok waar je uitkom. Betaal nu voor dit Amino 7x een bedrag per maand extra, maar vind het ten opzichte van de Entone het niet waard en ze zouden korting moeten geven tot ze de nieuwe omgeving op orde hebben. Heb dus een flinke stap achteruit gedaan met de Amino 7x.
 
ghijs
Ik heb ook een Amino airia 7 ontvangen ter vervanging van de Entone kamai.
Van de Entone was ik al niet kapot van , maar van de Amino nog minder.
Heb de decoder gekoppeld aan de AB van mijn LG tv en de soundbar , maar als ik hem opstart krijg ik meestal zwart beeld.
Als ik hem weer uit zet en weer aanzet door de aan knop iets langer ingedrukt houd heb ik wel beeld.
Maar dan soms geen geluid en moet ik de hdmi knop 1 bij de afstandsbediening van de soundbar indrukken om geluid te krijgen.
Bij een volgende aan/uit situatie heb ik wel gewoon geluid, maar dan uit de tv luidspreker.
Maar soms heb ik beeld en geluid uit de soundbar,maar dat is meer geluk dan wijsheid.
Het is net een rad van fortuin.
Heb de indruk dat de decoder niet gelijktijdig opstart met de tv, vandaar het zwarte beeld.
Ik krijg soms ook de vraag om om deze in te schakelen,maar niet altijd.
Is dit niet ergens aan te passen?
Heel vervelend dit,en zeker niet meer van deze tijd.
Ook kun je in het menu geen apps toevoegen of verwijderen.
De bediening van het menu verloopt sowieso erg stroef.
Al met al absoluut geen verbetering, had dit eigenlijk wel verwacht.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Animo 7x - is er een goed alternatief?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Animo Aria afstandbediening Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 1 17 mrt 2022
Animo Aria 7x afstandbediening Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 1 03 mei 2021
Nieuwe ab amino werkt niet helemaal goed Hardware instellingen : 3 06 mrt 2019
Goed TV stopt per 6 december 2015 Algemeen : 3 07 dec 2015
Alternatief voor modem ? CaiWay/Delta Glasvezel modem : 4 26 jul 2015
Advertentie