obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
het snelheidsprobleem ligt bij Caiway
menkyo
Ik maak gebruik van nieuwsgroepen, om te downloaden, en doe dit gemiddeld met 2100 KB/s. Er zijn dagen (avonden) dat mijn snelheid
niet hoger uitkomt dan gemiddeld 450KB/s. Soms zakt de snelheid helemaal weg naar 0 om naderhand weer langzaam omhoog te krabbelen
naar 450 KB/s. Dit probleem schijnt ook veelvuldig voor te komen onder andere gebruikers onder ons.
De bekende procedure is een telefoontje naar de Helpdesk waar je het gehele ritueel weer te horen krijgt over 'te lange kabels, verkeerde instellingen,
dichter bij de wandcontactdoos' e.d.
Maar; ik maak ook gebruik van een payserver, (Usenet) en heb dus de mogelijkheid om tegelijkertijd te downloaden met Caiway nieuwsgroepen.
Als de snelheid van Caiway weer eens zwaar onder niveau is selecteer ik mijn payserver dan schiet en mijn snelheid omhoog naar het maximale (2150 KB/s).
Zijn de de geselecteerde bestanden van mijn payserver gedownload dan zakt de snelheid van Caiway weer terug naar die 450 KB/s.
Hieruit kan ik de conclusie trekken dat het gehele snelheidsprobleem wel duidelijk bij de Caiway ligt. En omdat ik de maximale snelheid wel behaal is er
dus niets aan de hand met instellingen, aansluitingen e.d.
Ik krijg de indruk dat op bepaalde momenten de snelheid softwarematig wordt 'afgeknepen' door Caiway. Met als reden het dataverkeer niet te laten 'vastlopen'
en iedereen een bepaalde bandbreedte wil garanderen.
 
maanmist
Tja, dat is al een probleem van lange tijden.
Ik vindt ook dat de Caiway altijd wel heel gemakkelijk de schuld bij de gebruiker legt en de schuld nooit bij zichzelf.
 
darkstalker
Het is vanavond wel heel erg sloom. Zelfs een maat uit Amerika die van mijn dedicated server in Amsterdam download haalt tenminste nog 1MB/s, waar ik maar 200kB/s haal. Alles is zo retetraag op het moment
 
theokabel
Zelfde probleem hier! De Caiway helpdesk doet net of er niemand klaagt. Ik heb een Ultra abo en mijn download snelheid bij de Caiway ligt tussen 100 en 400 kBytes/sec. De verbinding is goed.

Wat kun je als gebruiker in zo'n geval doen? Zijn er al collectieve acties richting de Caiway?
 
theokabel
Nog even een ander vraagje: welke newsservers gebruiken jullie? Hoe zou ik het even snel met een andere newsserver kunnen testen?
 
theokabel
Wat mij verder nog opviel: sommige bestanden worden veel sneller opgehaald als andere bestanden. Uit andere forums begrijp ik dat dit kan komen doordat de Caiway-newsserver weer gebruik maakt van bestanden op nadere servers, omdat hij het zelf niet aan boord heeft. Als dit ophalen van andere server traaag verloopt, tja dan wordt download ook traag.
 
magicwizz
Heren,

Laten we het bij 1 topic houden voor de problemen met nieuwsgroepen.. Nu lopen er 2 lijnen door elkaar!

We gaan het andere topic gebruiken :

http://caiway.gebruikers.eu/forum/vie...&pid=1152#
Gewijzigd door magicwizz op 22 december 2010, 00:52
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'het snelheidsprobleem ligt bij Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie