obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Setup tips
Jaccoermers
Beste allemaal,

Na een tijdje aangekloot te hebben met de genexis router en 2x tplink als wifi AP eindelijk in stapjes echt aan de slag gegaan.

2 bedraad aangesloten Unifi nanohd en (op mijn server software) unifi controller. Nu ook maar een USG besteld en dus binnenkort gaat mijn netwerk om.

De genexis wordt enkel modem en de USG wordt de router.

Normaal heb ik alles in de 192.168.1.* in mijn huis. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken.

Bij de genexis ga ik DMZ instellen voor de USG en die gaat dan dhcp uitgeven in de 192.168.1.* range.

Genexis 192.168.1.1 (ik heb dat 254 nooit begrepen) even of juist een andere range?

Alle tips (en visies) zijn welkom.
 
Dazzling
Ik volg even mee...
 
Jaccoermers
Op dit moment heb ik het draaiend maar mijn iets anders. Ga nog een keer proberen om de genxis in mijjn 192m168m1.x te krijgen maar met iedereen thuis was internet prioriteit

Ik heb de genexis lan op 192.168.2.1 gezet en de dchp aan
1x 2.4 ghz wifi van genexis aan (SSID rescue)
LAN aangesloten op USG WAN
USG LAN op mijn switch (rest van het huis)

De genexis geeft de USG een IP via DHCP. Deze kan daarna in de DMZ. Alle oude port forwards eruit.

Het nadeel, ik kan op dit moment alleen via kabel of rescue wifi naar de genexis.
 
Jaccoermers
Update: ik kan zonder gelle dingen fewoon naar 192.168.2.1 dus die rescue wifi staat weer uit 😂
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Setup tips', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid 95Mbps implaats van 200Mbps iemand tips suggesties? :) Snelheid : 11 07 feb 2015
Advertentie