obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
U kijkt naar wat u wilt. CaiWay/Delta heeft de mogelijkheid om op verzoek voetbalwedstrijden van Eredivisie Live comfortabel vanaf de bank te bekijken. U heeft wel een actieve smartcard en digitale ontvanger nodig.
 Onderwerp afdrukken
Ook de Netgear R8000 doet geen IA TV meer
petervv16
@marco_nr9

Thanks voor al je info.
Ik heb zojuist een 8 en 5 poorts bestelt. Ik ben komende week deels op cursus, dus ik ga tussendoor maar eens rommelen. Alvast de switches en software bekijken die erbij zitten.
Ik neem aan dat je de switches een vast ip-adres geeft uit je eigen router reeks.
(die uiteraard buiten de DHCP scope valt)


Ik vermoed namelijk dat Caiway binnenkort vast een nieuwe poging gaat doen.
En dan kan ik het beter alvast geprobeerd hebben.

Begin eerst met de basis, zodat de TV beneden op de switch komt.
En dan doe ik later boven dezelfde handelingen op de betreffende kamers waar ook TV is.

Op 1 kamer heb ik alleen maar internet nodig, dus ben benieuwd of dat gewoon een 'domme switch' mag blijven, of ook via een managed switch moet. (tenslotte gaan al deze Powerline punten van de kamers naar de gezamelijke MASTER powerline in de meterkast.

Wat gebeurd er met de poorten die niet U of T zijn ?
Daar zit dus blijkbaar niet op bij jou vermoed ik.

Heb je overigens nog iets op je router aangepast qua vlan stuff ?

ps.
Op je 1e verdieping heb je alleen TV nu met rechtstreekse kabel, maar stel dat je daar ook internet nodig hebt ?. Dan gebruik je dezelfde opstelling als de woonkamer vermoed ik ? (dus met een managed switch)
Gewijzigd door petervv16 op 10 december 2020, 08:57
 
marco_nr9
De switches kunnen een vast of een ip adress uit de router krijgen.
Let op wel dat je de vlan 1 niet uitzet anders kan je de de switches niet managen over je netwerk en krijgt hij ook geen IP adress uit de router.

Was dus een tijdje 1 van mijn switches kwijt.Shock

Heb eerst gewoon alles aangesloten behalve de kabel vanuit de glasmodem voor de tv.
Toen het netwerk in orde was gaan instellen voor de tv lan daarna pas de kabel aangesloten vanuit de glas modem voor de TV.

En toen werkte alles.
Daarna getest om het internet los te trekken of de TV door speelde en andersom.
 
petervv16
@Marco_nr9

Ik heb de 2 switches aangeschaft, maar ik maak ergens een denkfout bij de 1e switch vermoed ik.
De 1e switch (8 poorts) is nu aangesloten bij het glasmodem en eigen router
(op het glasmodem heb ik nog niets veranderd.)

Poort 1 op de managed-switch gaat naar mijn eigen router toe.
(gewoon naar 1 van de LAN-poorten op mijn router. Is dat juist ?)

(poort 2 op de managed-switch heb ik gereserveerd om dit te verbinding met Poort 2 op het glasmodem) Maar, mijn schermprintjes zien er anders uit dat de jouwe. Waarschijnlijk iets met vlan 1

En ook de Tagged in de laatste poort bij mij snap ik nog even niet. Moet ik hier mijn Powerline verbinding op aansluiten ?
(maar die komt vanuit verschillende kamers met TV en internet.). Klopt dat dan ?
petervv16 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door petervv16 op 27 december 2020, 15:05
 
marco_nr9
hoi , mijn antwoorden staan in het rood

Ik heb de 2 switches aangeschaft, maar ik maak ergens een denkfout bij de 1e switch vermoed ik.
De 1e switch (8 poorts) is nu aangesloten bij het glasmodem en eigen router
(op het glasmodem heb ik nog niets veranderd.)

Poort 1 op de managed-switch gaat naar mijn eigen router toe.
(gewoon naar 1 van de LAN-poorten op mijn router. Is dat juist ?)
maakt in principe niet uit maar als ik jouw afbeelding zie is dan vlan 10 je internet verbinding samen met poort 4 5 6 7

(poort 2 op de managed-switch heb ik gereserveerd om dit te verbinding met Poort 2 op het glasmodem) Maar, mijn schermprintjes zien er anders uit dat de jouwe. Waarschijnlijk iets met vlan 1

En ook de Tagged in de laatste poort bij mij snap ik nog even niet. Moet ik hier mijn Powerline verbinding op aansluiten ?
(maar die komt vanuit verschillende kamers met TV en internet.). Klopt dat dan ?
dat is jouw trunk poort waar vlan1 ,vlan10 (internet),vlan 20 (tv)dus daar moet je powrline adapter op aansluiten

Je moet volgens mij nog wel de PVID instellen.dus voor vlan 10 1 4 5 6 7 en vlan 20 2en3
 
petervv16
Oke,
Ik heb het nu zo ingesteld.
Zie bijlage. Volgens mij klopt het dan toch (check Smile)
Die vlan 1 kan dus gewoon alleen als Trunk poort door zoals ik hem nu ingesteld heb

Wat heb jij gedaan met de IGMP optie 's in de switch
(zie bijlage)

Bedankt voor je info. Ik ga morgen de 2e aansluiten en dan testen.
petervv16 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
petervv16
@marco_nr9

Heb vandaag de 2e geplaats, maar ik kan nog niet testen.
Als ik namelijk de Master devolo op de managed switch aansluit, dan snappen mijn andere 'domme' switches er niets meer van vermoed ik. Ik heb vanochtend 3 switches bijgekocht, om zo morgen over te kunnen.

En dan kan ik gelijk de andere 3 kamers aanpassen als de Master devolo op de managed-switch zit. Dan praat iedereen over vlan10 / vlan20 hoop ik.
Wordt vervolgd...
 
marco_nr9
Volgends mij is de Gmp in orde
Wat is een master develo ?
Succes met het aansluiten
 
petervv16
De dovilo is de Powerline Master adapter, waarop 4 andere dovilo 's aangesloten zijn.
Als ik nu de master op de managed-switch zet, dus vermoed ik dat de rest niet juist meer werkt.
Vandaar dat ik even wacht of vandaag (of wellicht pas morgen) de andere switches binnen komen.
Als ik hem dan omzet en de rest werkt niet meer, dan heb ik gelijk alles klaarliggen.
 
petervv16
@Marco_nr9

Nou, Ben een eind op weg, maar loop tegen het volgende aan:
De switch bij de meterkast, is verbonden met glaspoort 2 van de CaiWay modem alszijnde vLan 20
De router zit ook op deze switch alszijnde vLan 10

Nu heb ik de volgende switch in de woonkamer geplaats, en op poort 2 de vLan 20 gezet. TV aangezet, en inderdaad IA TV dus tot zover werkt alles goed.

Vervolgens heb ik een switch op de 2e verdieping en op de 3e verdieping gezet. Echter op poort 2 waar ook vLan 20 zit, krijg ik geen TV. (Poort 5 hiervan is de Trunk poort)

Op beide switches boven heb ik dus alsnog geen TV, en is hetzelfde ingesteld als de switch in de woonkamer.

Waar gaat het fout ?
Op de 3e verdieping heb ik dus ook een GS105e met daarop poort 2 vLan20 gezet. Dit is overigens een rechtstreekse kabel naar mijn centrale managed switch. Op deze managed-switch (beneden) is poortje 3 default vLan10 (of moet ik ze beide plaatsen, dus zowel in vlan10 als 20). Maar wie wordt dat de PVID van deze poort ?

Echter op de 2e verdieping is het ook een devolo powerline, dus die zou gewoon moeten werken, net als de switch in de woonkamer.

Misschien stom, maar moet ik bij meerdere Amino boxen toch niet iets aanpassen van de bijgevoegde printscreen. Ze moeten toch allemaal over vLan20 kunnen praten / tegelijk ?
Ik snap alleen even die vLan 1 niet die nu genoemd wordt.
(en als ik iets moet aanpassen, moet het dan aan beide zijde ?)

Ter info : Ik heb dus nergens op de managed-switch een PVID van vLan 1 gedaan, maar allemaal 10 en op 1 poort de vlan20.

Test : Heb nog even de vLan1 aangepast naar vLan20 in de printscreen, maar geen effect.

Ik ben het even kwijt. Wat doe ik fout, of werkt het alleen maar met 2 switches, en moet ik voor de andere switches weer andere vlan aanmaken, welke ook weer uitkomen op de switch beneden.....
petervv16 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door petervv16 op 30 december 2020, 22:56
 
marco_nr9
op welke poort zit je powerline adapter aangesloten bij beide switches.
Volgens mij moet dat een T poort zijn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook de Netgear R8000 doet geen IA TV meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
IPTV werkt niet meer Interactieve TV, Pay Per Event : 2 30 jan 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Advertentie