obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Juiste opstelling en instelling
Jansen010
Beste leden,

Ik zie even de bomen door het bos niet meer, vergeef me of verwijs me als deze post al eerder is voortgekomen op het forum.

Situatie is als volgt, waarbij ik wil weten hoe ik alles moet gaan instellen:
Ik ben ontevreden over de Genesis platinum WiFi router die vaak hapert en traag reageert. Ongetwijfeld heeft dat met locatie en verstoorde signalen te maken, maar hoe het ook zij; niet werkbaar in deze Corona tijd.

Ik heb de tplink deco M5 gekocht om een complete en stabiele dekking te krijgen, met meer opties om het kastje ergens te plaatsen.

Ook heb ik de entone voor tv (kabel), een bridge voor de Philips hue (kabel), bridge voor de zonnepanelen (kabel) en een smart tv (nu WiFi, maar liefst bekabeld).

Het plan;
- de m5 ‘achter’ de Genesis te plaatsen (bedraad)
- In 1 vd m5 stations een simpele unmanaged switch te hangen, zodat ik daar de hue, de zonnepanelen en de smart tv kan aansluiten met een ethernet kabel.
- m5 als WiFi gebruiken voor de MacBooks, iPhones, iPads, Sonos.
- de entone bedraad uit de Genesis laten komen

De vraag;
Hoe stel ik de Genesis in?
Hoe stel ik de m5 in?
Kan de entone in de Genesis blijven?

In de bijlage een tekening.
/Edit; volgt. Op de iPad lukt dit niet.
/Edit; alle afbeeldingen pakt 't forum niet vanaf een apple device. de upload verwacht 'ie van C:/fakepath/.... maw: helaas geen afbeelding.. of er is er een andere manier?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Gr. Stefan
Gewijzigd door Jansen010 op 01 mei 2020, 21:22
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Juiste opstelling en instelling', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat zijn nou eigenlijk de juiste POP-instellingen? Instellingen software : 4 09 aug 2022
Juiste router? CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 5 28 sep 2017
Activeren lukt niet; wel de juiste lampjes CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 11 mrt 2013
Advertentie