obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Genexis 7840 en FritzBox 7930
ednes
Ter info:

Ik heb een Alleen Internet abonnement van Caiway genomen, en daarbij een Genexis 7840 gekregen. Omdat ik de functionaliteit van mijn FritzBox niet wil verliezen, heb ik die achter de Genexis aangesloten. Daarvoor heb ik alleen de FritzBox ingesteld op "Existing connection over LAN" op poort 1.

In de genexis heb ik verder geen aanpassingen gemaakt. Ik lees van alles over DMZ, maar dat wordt waarschijnlijk pas nodig als ik mijn thuisnetwerk van buiten wil benaderen. Toch?

Oh ja. Voordat de glasaansluiting werkte, heb ik het modem even goed bekeken. Toen werkte de vier ethernet poorten alle vier. Na activatie (wat pas lukte nadat de monteur de twee glasvezels op de juiste volgorde had gemonteerd) zijn 3 van de 4 poorten uitgeschakeld. Volgens de helpdesk hoort dat bij het "alleen internet" abonement. Wifi lijkt het nog te doen, maar daar ga ik geen gebruik van maken. Moet ik nog een keer uitzetten.

Ben benieuwd of er meer mensen zijn met een soortgelijke setup, en of er tips zijn om mijn setup te verbeteren.

Groeten,

Edwin
 
rovri63
Edwin,

Ik heb het nog even nagekeken maar ons abo-tje is ook Alleen Internet met wel 153.600 kbits/s snelheid met een soortgelijk modem en gewoon vier poorten hoor.
Handtekening
Met vriendelijke groet, Yours sincerely, Cordialement, Med vänliga hälsningar, Vennlig hilsen, 此致,

Rob Vriens
@ rovri63
M +31620120468
L NL-5084 GA 24
 
edwin251
Bij mij hetzelfde, het slechts LAN 1 werkt. Portforwarding is een drama voor IP camera 's. Ik heb het niet werkend kunnen krijgen, dus de beelden zie ik via mijn netwerk. Zit zelf ook weer te denken om een Fritzbox erbij aan te schaffen. Het mooiste zou zijn om de GENEXIS in de bridgemodus te zetten, maar zal CAIWAY moeten goedkeuren. Heeft iemand daar ervaring mee?
 
benschopopglas
Blijkbaar is het uitschakelen van UTP-poorten standaardritueel bij 'internet-only'. Door een administratieve fout bij Caiway was mijn aanvraag opgenomen als 'internet + TV'. Zodra ik door had gegeven en het abonnement was aangepast (kreeg ik netjes een mailtje van, dus tijdstip was gelogd), vielen poorten 2, 3 en 4 weg. Maar via de technische helpdesk kunnen de poorten weer geactiveerd worden (ze krijgen regelmatig met dit probleem te maken).

Ik maak ook gebruik van mijn Fritzbox op de beschreven manier, maar ik twijfel toch nog om misschien de DMZ-optie te proberen. Waar ik vooral last van heb, is dat ik zaken als VPN en DynDNS nu niet meer kan gebruiken in de Fritz. Met de FB in de DMZ (en dan de optie 'Establish own connection to the internet'Wink zouden deze functies het weer moeten gaan doen. Maar dan moet ik wel een paar dingen achter de Fritzbox gaan hangen, die nu nog aan de Genexis hangen, want anders zullen die wel niet met elkaar kunnen praten...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Genexis 7840 en FritzBox 7930', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Platinum-7840, zwakke WiFi CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 27 feb 2022
Eigen (Fritzbox) modem instellingen Hardware instellingen : 4 28 jan 2022
Bekijk logs genexis 7840 Algemeen : 4 01 nov 2021
Fritzbox 7590 installeren Hardware instellingen : 3 07 okt 2021
Advertentie