obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Genexis 7840 en FritzBox 7930
ednes
Ter info:

Ik heb een Alleen Internet abonnement van Caiway genomen, en daarbij een Genexis 7840 gekregen. Omdat ik de functionaliteit van mijn FritzBox niet wil verliezen, heb ik die achter de Genexis aangesloten. Daarvoor heb ik alleen de FritzBox ingesteld op "Existing connection over LAN" op poort 1.

In de genexis heb ik verder geen aanpassingen gemaakt. Ik lees van alles over DMZ, maar dat wordt waarschijnlijk pas nodig als ik mijn thuisnetwerk van buiten wil benaderen. Toch?

Oh ja. Voordat de glasaansluiting werkte, heb ik het modem even goed bekeken. Toen werkte de vier ethernet poorten alle vier. Na activatie (wat pas lukte nadat de monteur de twee glasvezels op de juiste volgorde had gemonteerd) zijn 3 van de 4 poorten uitgeschakeld. Volgens de helpdesk hoort dat bij het "alleen internet" abonement. Wifi lijkt het nog te doen, maar daar ga ik geen gebruik van maken. Moet ik nog een keer uitzetten.

Ben benieuwd of er meer mensen zijn met een soortgelijke setup, en of er tips zijn om mijn setup te verbeteren.

Groeten,

Edwin

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Genexis 7840 en FritzBox 7930', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Genexis Hybrid LIVE CaiWay Glasvezel modem : 1 27 mrt 2020
Poorten open zetten Genexis Platinum 7840 werkt maar gedeeltelijk. Instellingen software : 2 27 mrt 2020
Apple AirPort Extreme plaatsen achter genexis 7840 Algemeen : 8 04 feb 2020
wifi versterker toevoegen aan modem genexis platinum 7840 Hardware instellingen : 2 09 jan 2020
Genexis Platinum-7840. USB. NAS Eigen netwerk : 5 20 okt 2019