Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
TV start met verkeerde source
|
|
LJM |
Geplaatst op 25 September 2019, 10:24
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 25 Sep 2019 |
Hallo allen, Ik heb sinds kort interactieve TV van Caiway, in de basis werkt dit ok. Installeren was ook vlot geregeld (eigenlijk kwestie van plug & play), dus tot zover geen klachten. Echterrrrr..... ik heb voorheen interactieve tv gehad van Telfort, daarbij was ik het gewend dat de tv automatisch opstart op de 'actieve' HDMI-poort. Voor zover het een dingetje kan zijn, de televisie 'ondersteunt' dat dus. Bij Caiway gebeurt dat echter niet. Beide televisies (een Philips en een Samsung) starten allebei op in de standaard TV/antenne input. Sneeuw dus. Gevolg is dat ik bij één televisie bij elke opstartronde de juiste source moet kiezen met de Caiway AB, bij de andere televisie werkt dat zelfs niet. Caiway AB werkt er wel op, kan ook in het source-menu komen maar omdat de pijltjes van de Caiway AB niet gekoppeld zijn kan ik niet voor HDMI kiezen en heb ik alsnog eerst de AB van de televisie nodig. Noem me verwend, maar ik vind dat gruwelijk irritant. Heeft iemand enig idee of dit op te lossen is? Ik heb al wel even op het forum gezocht maar ik kon hier niks over vinden. (Wellicht zoek ik niet goed). Alvast bedankt! |
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 25 September 2019, 21:47
|
Beheerder Berichten: 467 Lid sinds: 29 Nov 2016 |
Zet je TV op de goede Hdmi bron zodat je het beeld van de Caiway decoder ziet. Druk 3 seconden lang, op de decoder afstandsbediening, tegelijk op de 'PWR TV'' en de '1'. Als het goed is start je TV dan wel op, op het juiste Hdmi kanaal van je Philips TV. Laat maar weten of het werkt. |
|
|
LJM |
Geplaatst op 25 September 2019, 23:08
|
Grandioos, dit werkt voor zowel de Samsung als de Philips. Mijn dank is groot |
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 25 September 2019, 23:48
|
Beheerder Berichten: 467 Lid sinds: 29 Nov 2016 |
Fijn, voel je welkom op dit Caiway / Delta forum voor al je WiFi, netwerk, decoder en andere elektronica gerelateerde vragen, frustraties en oplossingen. Grandioos, dit werkt voor zowel de Samsung als de Philips. Mijn dank is groot |
|
|
michielio |
Geplaatst op 26 September 2019, 13:31
|
Activiteit » 3402 » Alles-in-1 Plus Berichten: 22 Lid sinds: 23 Sep 2013 |
Voor mijn panasonic werkte deze truc: "Ik vond het altijd zeer irritant dat de tv opstartte met de analoge tv tuner aangezien ik alles via de receiver laat lopen en dus alleen HDMI 1 ingang gebruik. Ik kwam de tip tegen ergens op internet om in het HOTEL MODE menu te gaan. Een ‘verborgen menu’ in de tv. Je komt er door de -V knop op de TV ingedrukt te houden en op de afstandsbediening 3x op de AV knop te drukken. Je hebt dan de volgende instelmogelijkheden:
|
|
|
LJM |
Geplaatst op 26 September 2019, 14:22
|
@Michielio Ok, voor mij niet (meer) noodzakelijk, de tip van Jaco deed 't hem al. Maar wellicht dat iemand anders hier wat aan heeft. Jammer dat Caiway die dit soort zaken niet even in de handleiding opneemt. Maar goed, helder en éénduidig communiceren lijkt bij dit bedrijf sowieso een dingetje te zijn (als je het dan over frustraties hebt). Hopelijk heb ik daar verder weinig meer mee te doen |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV start met verkeerde source', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Samsung TV gaat naar verkeerde HDMI port | Algemeen | : 2 | 08 Mar 2017 |
Ziggo start met uitgifte ipv6-adressen. Wanneer Caiway? | Algemeen | : 10 | 08 Feb 2016 |
ACM start geen onderzoek naar Cogas-Caiway affaire | Abonnementen | : 1 | 29 Dec 2014 |
mijn cisco modem start steeds op nieuw op | Storing | : 6 | 19 Sep 2014 |
Entone start niet meer op | CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers | : 17 | 30 Jul 2014 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie