obey-robots.txt
Advertentie
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Problemen met verbinding tussen 2 caiway internet aansluitingen
damted

Jaco Hage wrote:

Als ik het goed begrepen heb ben je op de hoogte gesteld via Caiway rondom de issue/oplossing. Kun je daarmee uit de voeten?


Helaas nog geen enkele vooruitgang.
Dit heb ik ongeveer via mail aan Alex weer laten weten:
======================================
Ip adres 1 : 62.45.151.198
IP adres 2: 62.45.147.229
Beide aansluitingen hebben als gateway adres 62.45.144.1 en netmask 255.255.248.0

Beide aansluitingen kunnen nog steeds niet onderling elkaar pingen, connecten of een traceroute met succes laten afronden.

Het probleem is dus nog steeds niet opgelost.
Als er met een andere gateway zou worden gewerkt, zou het probleem mogelijk niet optreden.
Dit moet voor caiway toch zeker op een of andere manier toch wel te testen zijn, ik heb een aantal opties aangezet, zodat deze adressen ook door jullie kunnen worden getest.
Ik weet via het forum dat iemand die ook een caiway aansluiting heeft met een ander gateway adres, dat het dan allemaal wel werkt.

Het connecten tussen 2 aansluitngen met hetzelfde gateway adres lijkt een probleem te zijn ( in ieder geval voor gateway adres 62.45.144.1 )

Graag dus verder onderzoek en hopelijk snel een oplossing.
========================================

Dit kan toch niet echt moeilijk zijn om op te lossen.
Vanaf andere Internet adressen zijn beide IP adressen perfect te pingen, traceroute of te verbinden.
Onderzoek op de routeringen op gatewayadres 62.45.144.1 is mijn advies!!
 
Jaco Hage
Aha, ik begrijp je punt. Gedoe,...

Feitelijk is de subnet niets meer dan het aantal ''computers'' binnen het net, en mogelijk dat het wan iP op een vage manier in dezelfde range zitten van toewijziing maar pingen/connecten via verschillende subnetten wordt dan onmogelijk. Lijkt wel of er een een of andere clone of caching is.

Wat is de uitdraai van de subnetten van Caiway>? Ook de xxx 255.0 en xxx 248.0?
Neem aan dat je dat ook al geprobeerd hebt met een forseer in de router om alsnog 255.0 aan beide zijde te hebben? Die wisselingen / verschillen van subnet issues bij intern verkeer zijn ook bekend dat verbindingen verbreken.

(Ik som ook maar even mijn gedachten op wat het evt zou kunnen zijn. Alex weet overigens van Caiway ook een hoop Think)

En een ander modem / router? mogelijkheid ? Via Caiway ?
'' Verbinder in techniek & comfort bij optimizer.co.nl ''
 
damted
Ik kan zelf de WAN subnet maskers niet aanpassen, die krijg ik van CaiWay.

Met modem en routers is niets mis, alles werkt vanaf elk WAN adres alleen niet tussen deze 2 caiway adressen onderling, waarschijnlijk door de domme pech dat ze allebei hetzelfde gatewayadres hebben en dat caiway de routering tussen 2 IP adressen onder deze gateway niet lijkt toe te laten.

Ik doe zelfs een traceroute direct vanuit de router en dat lukt ook niet.
Laat Alex eens kijken naar gateway 62.45.144.1

================== traceroute vanaf Telfort Internet ==========
C:\WINDOWS\System32>tracert 62.45.151.198

Tracing route to 198-151-045-062.dynamic.caiway.nl [62.45.151.198]
over a maximum of 30 hops:

1 3 ms 4 ms 1 ms fritz.box [192.168.178.1]
2 16 ms 7 ms 6 ms 195.190.228.135
3 8 ms 7 ms 7 ms 139.156.98.101
4 12 ms 10 ms 10 ms caiw.telecity2.nl-ix.net [193.239.116.55]
5 13 ms 11 ms 10 ms cn-nawij-is-cb01-te100.caiw.net [62.45.30.214]
6 10 ms 10 ms 10 ms cn-nawij-is-cb01-te100.caiw.net [62.45.30.214]
7 17 ms 17 ms 18 ms 198-151-045-062.dynamic.caiway.nl [62.45.151.198]

Trace complete.

C:\WINDOWS\System32>tracert 62.45.147.229

Tracing route to 229-147-045-062.dynamic.caiway.nl [62.45.147.229]
over a maximum of 30 hops:

1 3 ms 1 ms 1 ms fritz.box [192.168.178.1]
2 6 ms 6 ms 6 ms 195.190.228.135
3 * * * Request timed out.
4 16 ms 12 ms 11 ms caiw.telecity2.nl-ix.net [193.239.116.55]
5 14 ms 12 ms 11 ms cn-nawij-is-cb01-te100.caiw.net [62.45.30.214]
6 11 ms 11 ms 11 ms cn-nawij-is-cb01-te100.caiw.net [62.45.30.214]
7 19 ms 21 ms 18 ms 229-147-045-062.dynamic.caiway.nl [62.45.147.229]

Trace complete.

C:\WINDOWS\System32>
========================================
Maar deze gaat fout:
Traceroute vanaf 62.45.147.229 naar 62.45.151.198

(c) 2018 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>tracert 62.45.151.198

Tracing route to 198-151-045-062.dynamic.caiway.nl [62.45.151.198]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 ^C
C:\WINDOWS\system32>

Ik kom niet verder dan de router... Sad
=============================
Traceroute vanaf 62.45.147.229 naar Telfort aansluiting 145.130.229.243
C:\WINDOWS\system32>tracert 145.130.229.243

Tracing route to static-145.130.229.243.ip.telfort.nl [145.130.229.243]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 7 ms 6 ms 7 ms DESKTOP-044ES1I [0.0.0.0]
3 8 ms 7 ms 8 ms cn-nawij-is-cr45-te0002.caiw.net [62.45.30.213]
4 11 ms 8 ms 9 ms cn-asd-kl-cr15-be2.caiw.net [62.45.254.21]
5 8 ms 9 ms 9 ms kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nl-ix.net [193.239.117.66]
6 * * * Request timed out.
7 18 ms 17 ms 18 ms static-145.130.229.243.ip.telfort.nl [145.130.229.243]

Trace complete.

C:\WINDOWS\system32>
==============================
Gaat wel goed.

Voldoende info denk voor vervolg onderzoek.
Het duurt allemaal wel erg lang trouwens...
 
damted
Toch jammer dat ik na 3 weken weer geen enkele vooruitgang zie.
Het probleem is nog exact hetzelfde.
Het lijkt erop dat caiway hier geen enkele prioriteit aan geeft...
Ik ga maar proberen met het spoofen van MAC adressen in de router de ene aansluiting een ander IP adres te laten krijgen, mogelijk is het probleem dan "opgelost" via een andere gateway.

Alles bij elkaar dus een hele slechte service die hier geleverd wordt. FrownSad

Zeg maar gerust geen service.
 
damted
Jaco,

Kun jij nog wat betekenen in deze want Caiway reageert op geen enkele manier meer en het probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik heb vandaag aan internetveiligheid mail adres nog maar weer eens een reminder naar Alex gestuurd.

Is Caiway nu eigenlijk wel een echte Internet provider of meer een kabel TV lijnen verkoper?
 
damted
Mijn kennis heeft het internet abonnement maar opgezegd.
Overstap naar KPN per 30 september.
Een gemiste kans om een trouwe klant te behouden.
 
Jaco Hage
jammer uiteraard, maar dat jij je abonnement opzegt vind ik wel rigoureus. De andere kant van de lijn kan ook actie ondernemen waarom hij/zij niet bereikbaar is vanuit jouw WAN IP.
Je probleem blijft een verhaal die geen enkel, vaag of concreet antwoord kan geven.

Mbt tot je vraag of ik daar iets in kan/kon bereiken tot een oplossing daarvoor had je mij per PB even dieper kunnen bereiken. Ik heb achter de schermen al veel kosteloze inzet voor je getoond, en je hier op het forum eerder te antwoorden was door ingelaste vakantie niet mogelijk. Dat de haast of dieper induiken door Caiway geen oplossing bied is betreurend.
Aangezien mij budget beperkingen door Caiway worden opgelegd kwam ik er met hen niet verder voor je uit.

Ik hoop dat je issue opgelost is/wordt met een andere provider verbinding. Mocht je mijn inzet weer nodig hebben, of van een van de mede gebruikers hier blijf je van harte welkom op dit forum. Smile

damted wrote:

Mijn kennis heeft het internet abonnement maar opgezegd.
Overstap naar KPN per 30 september.
Een gemiste kans om een trouwe klant te behouden.

'' Verbinder in techniek & comfort bij optimizer.co.nl ''
 
damted

Jaco Hage wrote:

jammer uiteraard, maar dat jij je abonnement opzegt vind ik wel rigoureus. De andere kant van de lijn kan ook actie ondernemen waarom hij/zij niet bereikbaar is vanuit jouw WAN IP.
Je probleem blijft een verhaal die geen enkel, vaag of concreet antwoord kan geven.

Ik hoop dat je issue opgelost is/wordt met een andere provider verbinding. Mocht je mijn inzet weer nodig hebben, of van een van de mede gebruikers hier blijf je van harte welkom op dit forum. Smile

Beide aansluitingen waren van Caiway, hoe moeilijk kan het dan zijn?
Ik heb er ook al heel wat vrije tijd ingestoken.
Het gebrek aan terugkoppeling vanuit caiway vind ik hier trouwens nog vervelender dan dat ze het probleem niet 1 2 3 konden oplossen.
Zo voel je je als klant niet echt serieus genomen.

Bedankt nog voor je bemiddeling.

P.S. Ik heb trouwens geen Internet abonnement bij Caiway.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met verbinding tussen 2 caiway internet aansluitingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Spamfilter blokkeert alle e-mails aan Caiway / Kabelfoon Storing : 1 18 sep 2019
Caiway 3 of 6 maanden gratis Abonnementen : 6 11 sep 2019
Verbinding valt regelmatig weg CaiWay Glasvezel telefonie problemen : 1 31 aug 2019
GooseVPN icm Caiway Instellingen software : 2 25 aug 2019
Caiway- Hoe Twente er over denkt Algemeen : 54 18 aug 2019