obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met verbinding tussen 2 caiway internet aansluitingen
damted
Ik heb dit probleem al aangemeld via de mail, alleen weet ik niet of het dan behandeld wordt.
Het is een probleem wat een kennis heeft die bij Caiway ook Internet via de kabel afneemt.
(Ik neem alleen Digitale TV af)

Wat is het probleem.
Ik kan geen verbinding maken van de ene naar de andere computer als beide computers met hun Internet verbindingen in het caiway netwerk zijn aangesloten.
Als ik een van de computers verbinding laat maken via bv een Wifi Access point op mijn mobieltje, dan werkt het perfect.
Ik heb getest met een https verbinding (port 443 dus) met een browser en dan contact maken met de router die op de kabelmodem zit aangesloten.
Router zo ingesteld dat https toegang vanaf internet toegestaan is.
Het maakt ook niet uit of computer A naar computer B contact probeert te maken of andersom.
Beide Internet aansluitingen maken gebruik van een kabelmodem van Caiway.
De ip range waar ze toevallig beiden in zitten, zit heel dicht bij elkaar.
Aansluiting 1 en ook aansluiting 2 hebben beide een IP adres in de range: 62.45.147.###
Probleem zit niet in de routers, want die zijn wel te benaderen vanaf bv Telfort Internet of mobiel netwerk.

Ik verwacht zelf dat caiway een fout heeft gemaakt in de routeringen.
Soms worden er ook heel aparte Gateway adressen gebruikt.
Zelfs een ping of traceroute geeft geen enkel goed resultaat.

Mocht er iemand van Webcare meekijken, mijn klacht is volgens de bevestigingsmail geregistreerd onder nummer: M-912048
Ik heb de uitgebreide klacht gestuurd naar email adres: 'contactformulier@service.caiway.nl'

En jeetje wat is het moeilijk om op jullie site een contactformulier te vinden die werkt of uberhaupt contact zoeken via mail is onmogelijk

Graag enige actie, want deze kennis van mij is ten einde raad, zij kan niet doen wat ze zou willen doen met haar Internet aansluiting.
 
Jaco Hage

Quote

Jaco Hage schreef:

Nu heb ik al meer dan 10x je bericht gelezen. Ik snap er werkelijk niets van wat je bedoelt of hij aan het doen is.
Al wil ik je met alle plezier helpen ik sta voor een raadsel wat voor modem je hebt en je spreekt over een router en ook weer over accespoints en 2 IP nummers die dicht bij elkaar liggen.
Welke IP nummers? WAN of LAN ? Van wat?

Mogelijk denk je ''te'' moeilijk. Zal ik even bij hem langsgaan, dat maakt het een stuk inzichtelijker wat hij/jij wilt bereiken en mogelijk zo geregeld... Smile

Is het niet gewoon zo dat de PC's op een statisch adres staan ingesteld?

Quote

damted schreef:

Ik heb dit probleem al aangemeld via de mail, alleen weet ik niet of het dan behandeld wordt.
Het is een probleem wat een kennis heeft die bij Caiway ook Internet via de kabel afneemt.
(Ik neem alleen Digitale TV af)

Wat is het probleem.
Ik kan geen verbinding maken van de ene naar de andere computer als beide computers met hun Internet verbindingen in het caiway netwerk zijn aangesloten.
Als ik een van de computers verbinding laat maken via bv een Wifi Access point op mijn mobieltje, dan werkt het perfect.
Ik heb getest met een https verbinding (port 443 dus) met een browser en dan contact maken met de router die op de kabelmodem zit aangesloten.
Router zo ingesteld dat https toegang vanaf internet toegestaan is.
Het maakt ook niet uit of computer A naar computer B contact probeert te maken of andersom.
Beide Internet aansluitingen maken gebruik van een kabelmodem van Caiway.
De ip range waar ze toevallig beiden in zitten, zit heel dicht bij elkaar.
Aansluiting 1 en ook aansluiting 2 hebben beide een IP adres in de range: 62.45.147.###
Probleem zit niet in de routers, want die zijn wel te benaderen vanaf bv Telfort Internet of mobiel netwerk.

Ik verwacht zelf dat caiway een fout heeft gemaakt in de routeringen.
Soms worden er ook heel aparte Gateway adressen gebruikt.
Zelfs een ping of traceroute geeft geen enkel goed resultaat.

Mocht er iemand van Webcare meekijken, mijn klacht is volgens de bevestigingsmail geregistreerd onder nummer: M-912048
Ik heb de uitgebreide klacht gestuurd naar email adres: 'contactformulier@service.caiway.nl'

En jeetje wat is het moeilijk om op jullie site een contactformulier te vinden die werkt of uberhaupt contact zoeken via mail is onmogelijk

Graag enige actie, want deze kennis van mij is ten einde raad, zij kan niet doen wat ze zou willen doen met haar Internet aansluiting.
 
damted
IP nummers zijn de WAN IP nummers van Caiway.
Totaal dus 2 IP adressen van 2 Internet aansluitingen bij Caiway.
Ik ga hier niet de IP adressen neerzetten, want dan gaat iedereen deze WAN adressen proberen te bereiken.

Eigenlijk gaat het om een PC die een fixed IP adres in het LAN heeft van zeg maar aansluiting A.
In de router is er portforwarding gedaan van WAN naar LAN port 1433 voor SQL server.
Aansluiting B ook caiway dus heeft een client die wil connecten via dat WAN adres naar de SQL server van aansluiting A.

Om het echter voor de helpdesk niet te moeilijk te maken, heb ik op WAN adres van aansluiting A ook de Https port van de router open gezet.
Dan kun je met https://62.45.147.### in je browser contact maken met de router zodat je als eerste het login scherm ziet.
Ik heb dus geprobeerd van aansluiting B naar aansluiting A verbinding te leggen en dat levert een timeout op.
Vice versa(van B naar A) werkt het ook niet.

Vervang ik aansluiting B door een niet caiway internet aansluiting (bv via mobieltje) dan werkt het wel.

Ik ben goed bekend met statisch instellen van PC's in LAN en ook portforwarding.
Echter voor het bereiken van de router (achter het Arris modem) hoef ik alleen maar het WAN adres te gebruiken, omdat ik dan niet het LAN in hoef.

Ik heb het ook nog geprobeerd met een derde aansluiting bij Caiway die in een heel andere WAN IP reeks zit en dan werkt het perfect.

Zo wel wat duidelijker?
 
Jaco Hage
Iets duidelijker. WAN is ook niet zomaar een issue.
In welke LAN 192.168.xx.xx reeks zit de ene router/PC en in welke reeks de andere?

Caiway heeft niets van doen als beide WAN verschillend zijn op 2 verschillende adressen.

Een Firewall, foutieve Gateway invoer, (open) DNS en/of dezelfde interne IP reeks zoals 192.168.1.1 in beide routers botst en kan er voor zorgen dat het tussen A en B niet werkt en C met bv 192.168.0.1 wel.
Maar dit deel begrijp ik dan weer niet ''Echter voor het bereiken van de router (achter het Arris modem) hoef ik alleen maar het WAN adres te gebruiken, omdat ik dan niet het LAN in hoef.''
Maar waarom bouw je geen VPN tunnel. Dat is veel veiliger ook.

Quote

damted schreef:

IP nummers zijn de WAN IP nummers van Caiway.
Totaal dus 2 IP adressen van 2 Internet aansluitingen bij Caiway.
Ik ga hier niet de IP adressen neerzetten, want dan gaat iedereen deze WAN adressen proberen te bereiken.

Eigenlijk gaat het om een PC die een fixed IP adres in het LAN heeft van zeg maar aansluiting A.
In de router is er portforwarding gedaan van WAN naar LAN port 1433 voor SQL server.
Aansluiting B ook caiway dus heeft een client die wil connecten via dat WAN adres naar de SQL server van aansluiting A.

Om het echter voor de helpdesk niet te moeilijk te maken, heb ik op WAN adres van aansluiting A ook de Https port van de router open gezet.
Dan kun je met https://62.45.147.### in je browser contact maken met de router zodat je als eerste het login scherm ziet.
Ik heb dus geprobeerd van aansluiting B naar aansluiting A verbinding te leggen en dat levert een timeout op.
Vice versa(van B naar A) werkt het ook niet.

Vervang ik aansluiting B door een niet caiway internet aansluiting (bv via mobieltje) dan werkt het wel.

Ik ben goed bekend met statisch instellen van PC's in LAN en ook portforwarding.
Echter voor het bereiken van de router (achter het Arris modem) hoef ik alleen maar het WAN adres te gebruiken, omdat ik dan niet het LAN in hoef.

Ik heb het ook nog geprobeerd met een derde aansluiting bij Caiway die in een heel andere WAN IP reeks zit en dan werkt het perfect.

Zo wel wat duidelijker?
 
damted

Quote

Jaco Hage schreef:

Iets duidelijker. WAN is ook niet zomaar een issue.
In welke LAN 192.168.xx.xx reeks zit de ene router/PC en in welke reeks de andere?

Caiway heeft niets van doen als beide WAN verschillend zijn op 2 verschillende adressen.

Een Firewall, foutieve Gateway invoer, (open) DNS en/of dezelfde interne IP reeks zoals 192.168.1.1 in beide routers botst en kan er voor zorgen dat het tussen A en B niet werkt en C met bv 192.168.0.1 wel.
Maar dit deel begrijp ik dan weer niet ''Echter voor het bereiken van de router (achter het Arris modem) hoef ik alleen maar het WAN adres te gebruiken, omdat ik dan niet het LAN in hoef.''
Maar waarom bouw je geen VPN tunnel. Dat is veel veiliger ook.


WAN Gateway wordt bepaald door caiway daar doe ik niets aan, ik heb zelfs direct op de modem de PC aangesloten gehad.
Als ik een ping uitvoer van het adres 62.45.147.100 naar 62.45.147.200 (even aangenomen dat dit mijn 2 IP adressen zijn) dan krijg ik timeouts.
Tracert in DOS cmd line geeft ook een hoop sterretjes en wordt nooit compleet.

Als je een VPN opzet, wat ik trouwens zelf wel doe om het ene LAN netwerk op afstand te beheren, kom je pas in het LAN terecht en dan moet je zorgen dat je subnetten verschillend zijn.
VPN staat geconfigureerd in de Draytek router en werkt op basis van IPsec en L2TP protocol
Trouwens: Ook voor VPN geldt dat beide WAN adressen elkaar wel moeten kunnen bereiken!!

Ik heb het even onveilig gemaakt om de helpdesk een beetje tegemoet te komen, dat vereenvoudigd het storingsonderzoek.
Als ik met allerlei moeilijke portforwardings aan kom, zeggen ze al heel snel dat ze dat niet ondersteunen en dat ik wel een configuratiefout gemaakt zal hebben.
(zo ging het afgelopen dinsdagavond toen ik de helpdesk 1ste lijn aan de telefoon had.)

Als een eenvoudige ping of tracert al niet werkt, dan weten ze tenminste waar ze naar moeten zoeken.
 
damted
@Jaco:
Bedankt alvast voor je tips en hulp en het uitvragen van dingen die voor jou niet duidelijk zijn.
Ik zie dat je beheerder / administrator van dit forum bent,
Betekent dat ook dat je connecties hebt met de storingsafdeling van Caiway, want dat zou mijn probleem wel wat weer aandacht kunnen geven.
Ik heb ook al mijn ticket referentie genoemd in de openingspost.
Als je dus meer detail info nodig zou hebben, dan kan ik je die via een privé bericht sturen.

Hopelijk wordt mijn melding maandag gewoon opgepakt en is het snel opgelost.Smile
 
ReBr
Hoi damted,

Hier heb ik sinds kort ook deze 62.45.x.xxx range, maar ik ondervind momenteel geen enkele problemen met inkomende verbindingen. (oa https voor webmail, vpn, en nas)
Nu moet ik wel bekennen dat de inkomende verbindingen niet van Caiway zijn, maar net zoals jij al heb ondervonden, van derden, welke wel prima werken.


Caiway ---- Caiway is niet mogelijk? of alleen die specifieke 62.45.x.xxx --- 62.45.x.xxx range? (je kan evt als test een verbinding naar mij toe proberen..)

Als alternatief kan je 1 kabelmodem een ander WAN ip adres laten opvragen. (evt een routertje aansluiten, of de al bestaande aangesloten router een mac adres van een aangesloten pc, of laptop laten klonen, dan kom je meestal wel in een complete andere range terecht.

succes.
 
Jaco Hage
Ik heb prima connecties binnen Caiway en zou, indien je de komende dagen niets hoort, wel even intern kunnen onderzoeken of we je een heldere oplossing kunnen bieden. Zoals gebruiker ReBr zijn suggesties/ervaring schrijft herken ik je issue niet.

Hou me maar even op de hoogte. Je kunt mij ev tvia PB of e-mail (info@optimizer.co.nl) beide adresgegevens/contactgegevens waar het om gaat kunnen sturen.

Vrgr Jaco

Quote

damted schreef:

@Jaco:
Bedankt alvast voor je tips en hulp en het uitvragen van dingen die voor jou niet duidelijk zijn.
Ik zie dat je beheerder / administrator van dit forum bent,
Betekent dat ook dat je connecties hebt met de storingsafdeling van Caiway, want dat zou mijn probleem wel wat weer aandacht kunnen geven.
Ik heb ook al mijn ticket referentie genoemd in de openingspost.
Als je dus meer detail info nodig zou hebben, dan kan ik je die via een privé bericht sturen.

Hopelijk wordt mijn melding maandag gewoon opgepakt en is het snel opgelost.Smile
 
damted

Quote

ReBr schreef:

Hoi damted,

Hier heb ik sinds kort ook deze 62.45.x.xxx range, maar ik ondervind momenteel geen enkele problemen met inkomende verbindingen. (oa https voor webmail, vpn, en nas)
Nu moet ik wel bekennen dat de inkomende verbindingen niet van Caiway zijn, maar net zoals jij al heb ondervonden, van derden, welke wel prima werken.


Caiway ---- Caiway is niet mogelijk? of alleen die specifieke 62.45.x.xxx --- 62.45.x.xxx range? (je kan evt als test een verbinding naar mij toe proberen..)

Als alternatief kan je 1 kabelmodem een ander WAN ip adres laten opvragen. (evt een routertje aansluiten, of de al bestaande aangesloten router een mac adres van een aangesloten pc, of laptop laten klonen, dan kom je meestal wel in een complete andere range terecht.

succes.

Als jouw WAN adres echt in de range 62.45.147.### ligt, dan kunnen we een poging wagen of een verbinding mogelijk is.
Het verkrijgen van een ander WAN IP adres lost het probleem zeer waarschijnlijk wel op, maar dan spreek je meer van een work-around en niet van de structurele oplossing.
Graag dan een PM want dan kunnen we WAn adressen uitwisselen.
 
damted
@Jaco,

Ik houd het even in gedachten, bedankt alvast voor het hulp aanbod.
Hopelijk pakken ze mijn melding snel op.

Zie ook je email, daar staan wat meer details in, inclusief info van beide aansluitingen.
Gewijzigd door damted op 29 april 2019, 18:54
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met verbinding tussen 2 caiway internet aansluitingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 1 14 feb 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Advertentie