obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Caiway- Hoe Twente er over denkt
Bordewolf
Voor alle duidelijkheid heb ik zelf niets te maken met dit initiatief, maar wou het zeker ook hier plaatsen omdat het perfect ondersteund wat ik hier al 3,5 jaar roep.

Verhaal is opgestart door een aantal Twentenaren, maar geef heel duidelijk aan wat het sentiment nu nog steeds is in Twente over Caiway:
* Te duur
* Nog steeds minder diensten tov Ziggo
* Monopolie zonder goede alternatieven
* Ziggo liever gisteren terug dan vandaag.

http://tistogwat.nl/

http://tistogwat.nl/het-begin/
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Migow
Sorry maar als ik dat staatje van de consumentenbond al zie dan heb ik al gegeten en gedronken. Kwaliteit glasvezel internet een 5,7 laat me niet lachen... Meest stabiele netwerk wat je je maar kan bedenken... Die klanten die zeuren van een slecht internet zullen wel een brakke huisinstallatie hebben. Ook kwaliteit tv is super. Dat twente ontevreden is... Tjaaa. Hoeveel zijn er wel te vrede? Die klagen hier niet al 3,5 jaar!!!!! En is ziggo werkelijk zo goedkoop? Geloof er echt geen reet van. Ik heb 100/100 en entone en werkt allemaal tadeloos. Owja heb ook nog een 4K iptv kastje en superveel UHD kanalen. Succes met jullie betoog elke keer tegen caiway. Ik ben super tevreden!!!
 
Bordewolf
Op dit site valt te lezen dat driekwart graag terug wil naar Ziggo anno nu. En de kostenopstelling ben ik het volledig mee eens.
Je ziet dat Ziggo veel meer extra's heeft en bovendien het COAX netwerk onderhoudt.

Het gaat er niet om dat alles prima werkt, dat zal wel, het gaat om wat je per saldo meer betaald voor minder zonder enig goed alternatief.
Wat dat betreft sta ik volledig achter dit stuk.

Ik heb zelf geen klagen over Caiway, maar ook ik moet betalen voor Ziggo Sport om formule 1 te zien, een mobiel abonnement kan ik geen korting op krijgen.
Extra pakket moet ik fors meer betalen
De entone is niet gratis
Smartcard betaal ik ook voor. Het rekensommetje is snel gemaakt.

Dan noem ik nog niet het brakke multiscreen tov Ziggo Go, e-mail en webmail.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Migow
Ja driekwart... Hoe is dat gemeten dan? Weet je ik ben er wel klaar mee met elke keer dat gezeik van dat alles beter was met ziggo. Ben er van overtuigd dat 90% alleen een basispakket tv heeft en gewoon wil internetten.. Niet meer en minder... Maar worden het toch nooit eens... Heb je wel eens op ziggo forums gekeken?? Nou das ook niet allemaal rozegeur en maneschijn....
 
Bordewolf
Migow ik zeur niet echt over Caiway…. Ik ben zelf ook tevreden op dit moment met alle diensten.
Maar wanneer ik zie dat ik bij een andere provider het voor fors minder kan krijgen maar deze providers door toedoen van CAIW en Caiway niet kan kiezen....
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Migow
Dat fors minder valt wel mee.... Meeste providers hebben geen dvb-c en extra decoders lopen ook op.. Maar goed ik zal het wel verkeerd zien.. Trouwens wk in 4k is best wel gaaf Grin
 
Migow
Er hebben 97 mensen gestemd in die poll. En ja dan klopt die 80% wel dat ze ziggo of andere provider willen.. Lekker representatief zo'n onderzoek... Nog een opmerking.. Ze gaan uit qua vergelijk van kosten dat iedereen vodafone als gsm provider heeft.. Veel goedkopere simonly providers te vinden. Eh formule 1 kost bij caiway 14.95 of dat iedere abonnee dat wil hebben.. Dat geld ook voor extra movie pakket. Dat mensen Eredivisie willen kijken wordt maar weg gelaten in die poll want dan zou caiway goedkoper zijn dan Ziggo. 8,50 tov 17,95?? Virusscandienst van je provider... Kom op zeg.. Dit onderzoek is gewoon door de zeikers van het eerste uur gedaan.. 97 stemmers... Dat noem ik een onderzoek van lik me reet en totaal niet de mening van de meeste twente bewoners. Ze kunnen pagina's maken over hun onvrede maar ik blijf er bij dit is niet de realiteit zoals alle abonnees er over denken.
Gewijzigd door Migow op 28 juni 2018, 06:45
 
Migow

Quote

Bordewolf schreef:

Op dit site valt te lezen dat driekwart graag terug wil naar Ziggo anno nu.

.


Ja 3/4 van 97 stemmers en dat zijn de diehard zeikers vanaf het eerste uur!!
Eh denk dat meer mensen geinteresseert zijn in Eredivisie live dan in Formule 1 en dat staat niet in de poll
Volgens mij betaald de abonnee nog steeds de hoofdprijs voor fox eredivisie bij ziggo maar kan het mis hebben hoor Grin
Echt 90% van de gebruiker hoeft al die extra opties niet wat jij en sommige zo graag willen. Geloof mij maar.
Dat jij behoefte hebt aan multicast en UHD en allerlei extra kanalen prima maar dat is niet representatief.
GSM abonnement hoef ik niet zonodig via mijn provider te hebben. Genoeg alternatieven voor weinig geld...
Virusscanner voor je apparaten via je provider? Totale onzin.
Met het tv basispakket is 80% al te vrede en het is ongecodeerd dus een 2e 3e en evt 4e tv tv kijken is fluitje van een cent zonder een extern kastje.
 
BeertjeBas
Als één van de initiatiefnemers van de actie zou ik graag een paar opmerkingen willen plaatsen.
Misschien zijn we wel zeikers vanaf het eerste uur maar die kleine enquête gaf precies weer wat we al jaren horen van onze sociale contacten.
De ontevredenheid is misschien in Twente ook groter omdat we in 2015 voor een voldongen feit werden geplaatst met de aankondiging dat Ziggo zou verdwijnen en dat Caiway daarvoor in de plaats zou komen.
Feit is dat we er in 2015 flink op achteruit gingen. Feit is ook dat die achteruitgang in vergelijking met andere providers alleen maar groter is geworden.
Feit is dat er geen enkele druk ligt op Caiway om dit te veranderen. Feit is dat de ACM al in 2012 vaststelt dat Caiway een monopoliepositie heeft.
Dat de pakketsamenstelling in de prijsvergelijking niet representatief is voor alle klanten is duidelijk. Iedereen heeft zo z'n eigen voorkeuren. Als je die 14,95 voor kanaal 14 niet zou rekenen is er nog een groot verschil.
Feit is ook dat de Multiscreen app voor de pc niet werkt, (web)mail belabberd werkt, je zelf een router moet kopen, geen eigen webruimte hebt, geen wifi-spots hebt, voor interactieve tv moet betalen.
Feit is ook dat veel gebruikers geen hoge waardering hebben voor Caiway volgens de Consumentenbond.
Feit is dat je met een simkaart van Vodafone recht hebt op extra's. Ook als je hem niet gebruikt, heb je voordeel door het extra pakket wat je mag kiezen. (Dus mobiel bellen en geld toe krijgen)

Echter het belangrijkste is misschien wel dat de meeste Caiway-klanten geen keus hebben. Je zit met een ondermaatse provider en kan geen kant op. Dit is in het begin anders toegezegd zowel door Caiway als onze gemeentes.
Dat betekent ook dat Caiway pakketten en prijzen kan wijzigen en dat we dat maar gewoon moeten slikken. Al die mensen die het allemaal niet zo veel uitmaakt en nu nog tv en internet ontvangen via de kabel worden langzaam uitgerookt.
De snelheden worden niet meer aangepast, nieuwe HD-kanalen komen niet meer op coax enz. Dus moet straks iedereen van coax naar glas met ongetwijfeld een prijsverhoging voor de Entone incl. interactieve tv. Daar zit men niet op te wachten.

De belangrijkste vraag die we stellen aan gemeentes, en uiteindelijk de ACM, is om Caiway te reguleren net als KPN nu. Dan kunnen we kiezen en zelf bepalen en zal Caiway gedwongen zijn een goed product te leveren, anders zijn we weg.
Het gaat niet zozeer om Caiway. Als we met een andere provider in dezelfde situatie zouden zitten zouden we dit ook doen.

Groet,
Gerard
www.tistogwat.nl
 
Bordewolf
Wat mij nog veel meer heeft gestoord is dat ik bij de overgang naar glasvezel (ik heb dan wel G500) 5 euro voor interactief moet betalen (gratis bij Ziggo) en ik betaal ook nog eens voor 2x extra smartcards = 4 euro extra.
De kosten van G250/300 tov G500 liggen dicht bij elkaar omdat G500 TotaalTV gratis heeft.
Dan heb ik verder nog niets want mail en webmail zijn brak bij Caiway waardoor ik alles nu via outlook doe, Multiscreen is lang niet zo geavanceerd tov Ziggo en heeft geen streaming zodat ik mogelijk die smartcards kan wegstrepen, ik heb geen Films en Series on demand gratis, geen korting op mijn mobiele abo, geen formule 1 gratis.

Ik heb even voor mijn abonnement de zaken op een rij gezet:
Caiway G500 (gekozen omdat de prijs totaal ongeveer gelijk is aan G250!!)
G500+entone +extra pakket (3,75 omdat totaal gratis is) + 2 smartcards + Ziggo Sports en Fox Sports € 106,70 (tov G300 € 107,70)

Ziggo 200/20 (heb ik voldoende aan)

Complete 62,50 + gratis Horizon + interactief gratis + Wifimodem (geen router nodig) + gratis virusscan +Movies en Series gratis +Ziggo Sports Select (gratis formule 1) + Movies en Series XL 11,95+ Fox Sports Eredivisie 17,95 + CI+ 6 euro (was gratis gebleven!!) = € 98,40

En dan hoef ik verder hier ook niemand uit te leggen dat bij overstap naar een andere provider je bij een jaarabonnement ook nog forse extra kortingen krijgt.
Die overstap naar een andere fatsoenlijke provider wordt ons door Caiway onmogelijk gemaakt.


Verschil is 8,30 euro duurder per maand = € 99,60, per jaar ieder jaar weer. En dan hou ik er nog geen rekening mee dat voor bestaande klanten bij Ziggo de smartcards gratis zijn gebleven!
Reken ik nog niet de 5 euro korting mee die je kan krijgen bij Vodafone. Dan wordt het verschil € 160,= per jaar!

Maar goed, iedere situatie is anders en in dit rekenvoorbeeld loopt Ziggo Sports er dor heen, zonder dat:
G500/300 93,70 met fors minder diensten en extra's
Ziggo 200 98,40 -6 euro smartcards = 93,40 met alle extra's
Gewijzigd door Bordewolf op 28 juni 2018, 23:28
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway- Hoe Twente er over denkt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie