obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Geen LAN verbinding - Genesis
ck1907
Sinds gisteren probeer ik LAN verbinding te realiseren met mijn TV en Kodi kastje maar zonder resultaat. Er is gewoonweg geen netwerkt verbinding op LAN poortjes. Draadloos is er wel verbinding.
Heeft iemand anders dit ook? Shock
 
Jaco Hage

Quote

ck1907 schreef:

Sinds gisteren probeer ik LAN verbinding te realiseren met mijn TV en Kodi kastje maar zonder resultaat. Er is gewoonweg geen netwerkt verbinding op LAN poortjes. Draadloos is er wel verbinding.
Heeft iemand anders dit ook? Shock


Als ik je goed begrijp heb je enkel een Asus Lyra WiFi systeem op poort-1 aangesloten op het Genexis Modem.
De Asus Lyra dient als Mesh wifi systeem. Op de Genexis is alleen poort-1 actief voor internet bridge verkeer. Normaal gesproken ga je eerst van poort-1 van het modem naar een router WAN poort. Op een router zijn meestal 4 LAN poorten beschikbaar die IP nummers toekennen aan de aangesloten apparatuur.

Wat je kunt doen is op de START Asus Lyra 1 netwerkkabel van poort-1 op het Genexis modem (zoals je nu hebt) en de andere netwerkkabel vanaf de Lyra naar de TV aansluiten. Je kunt de Lyra ook eerst aansluiten op een switch, en vanaf de switch de TV en externe apparatuur aansluiten.

Uit ervaring vind ik de Lyra geen fijn Asus product om het op die manier door te lussen en/of dit als router te gebruiken. Ik opper liever een standalone router te gebruiken en voor de wifi de Lyra te gebruiken.

Je kunt ook nog 1 van de Lyra Meshpoints bij je TV leggen en daarop bekabeld verder gaan. Maar hou er rekening mee er gaat dan wel veel snelheid en stabiliteit van de Lyra verloren.
 
ck1907
Hoi Jaco,
Dank voor je bericht. Ik ga het morgen proberen.
En achteraf gezien idd beter standalone router moeten kopen. Ik moet wel zeggen dat ik zeker niet mag klagen over het bereik en snelheid van Lyra! Ik heb er 3 maar ik heb genoeg aan 2 voor mijn huis.
Ik laat het je weten.
Vr. Groet.
Cuneyt
 
ck1907
Met een switch is het idd gelukt! Dank voor je advies. Yeah
 
Jaco Hage

Quote

ck1907 schreef:

Met een switch is het idd gelukt! Dank voor je advies. Yeah


Klasse!
Heb ik je probleem weer op een eenvoudige manier kunnen oplossen.

Geniet ervan!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen LAN verbinding - Genesis', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 1 14 feb 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
Advertentie