obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
NPO: GEEN PLANNEN VOOR AANBIEDEN THEMAKANALEN IN HD-KWALITEIT
Sokje
https://mediamagazine.nl/npo-geen-pla...kwaliteit/
 
Bordewolf
HD is langzamerhand de standaard aan het worden. Steeds meer providers spelen daar op in.
Je ziet ook de providers met ruimtegebrek de IPTV en Multiscreen/streaming opties gebruiken om het toch in HD te leveren.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
RTL biedt wel zijn themakanalen in HD aan. Gaat gelukkig dus wel met zijn tijd mee. Helaas geeft Caiway de RTL themakanalen nog steeds door in uitsluitend SD, wat natuurlijk erg raar is voor 2018.
Netflix en YouTube bieden al volop 4K content aan, dus voor mij is HD in 2018 de ondergrens.

Blijkbaar denkt Caiway daar anders over.
 
Bordewolf
Glas halfvol of halfleeg.

Caiway biedt HD-kanalen op basis van wat er contractueel met de partners is vastgelegd.
Ongetwijfeld zullen de HD kanalen van RTL komen na de contractvernieuwing.

Neemt niet weg dat ik Ziggo er van verdenk Pro-actief hier mee bezig te zijn, dat is het enige verschil.
De ondergrens bij Caiway zit ook nog in het aantal analoge kanalen dat wordt aangeboden in enkele gebieden.
Dit zullen eerst moeten worden afgeschakeld en dan is er weer meer ruimte voor HD.
Maar zoals ik al schreef zou Caiway wel pro-actief zenders in HD kunnen aanbieden via Glasvezel of Multiscreen zodat ze wel beschikbaar komen.
Dan moet Multiscreen wel voor iedereen beschikbaar komen en niet alleen voor de glasvezelklanten en de COAX-klanten in Twente.
Maar dan nog is de koers van Caiway wel goed: we bieden iedereen hetzelfde mits de infrastructuur geschikt is.

Over het algemeen ben ik op dit moment niet ontevreden over het HD aanbod van Caiway.
Natuurlijk zijn er wensen zoals mijn eigen regionale zender in HD, alle duitsers in HD, alle BBC's in HD, RTL Crime, Lounge en Telekids in HD etc.
Maar dan kijk ik zelf in verhouding vaker naar de kanalen die men al in HD doorgeeft.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-breidt-hdaanbod-fors-uit/
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage

Quote

Bordewolf schreef:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-breidt-hdaanbod-fors-uit/


Heb je dat HD beeld wel eens bekeken van KPN? Ik zou me kapot schamen als je dat als KPN-er HD DURFT te noemen.
Ik heb er in de afgelopen 2 weken weer 3 klanten op KPN aangesloten. puur omdat er maximaal 2 decoders maar mogelijk zijn via Caiway in Only Fiber gebieden, maar echt ....

Op glasvezel KPN heb er geen goed woord voorover. Nee, het coaxsignaal of het IPTV signaal van zowel Caiway Vs Ziggo is zeker 100 % beter..... ( even daargelaten de ellende over de Horizon en XL boxen. Die opvolger is trouwens wel een zeer fraaie oplossing )

Er zou echt een resolutie-politie moeten komen dat men dit HD mag noemen. En als je/men het niet gelooft dat gaan we even samen langs bij een paar klanten waar zowel een superieur data/switch en bekabeling netwerk ligt en een serieuze TV staat.

Als je een 576i signaal door een recente receiver stopt via HDMI en je zet dat ding op upscaling komt er opeens 1080i uit. Is het dan gelijk Full HD? NEE. Er worden lijnen bijgeschreven.
Ik vind het dus een leugen....

Dit bericht mag dus direct de kliko in.....
 
Sokje
Caiway geeft nog steeds niet TV 5 Europe door in HD, terwijl daar heel veel Nederlands ondertiteld is. Ook RTL Crime en RTL Lounge en Out TV is blijkbaar erg lastig voor Caiway.
Caiway staat wel weer erg stil hoor. Maar het Caiway zusje Delta geeft nog steeds ARD en ZDF door in slechts SD, dus het kan altijd nog slechter.
 
Jaco Hage

Quote

Sokje schreef:

Caiway geeft nog steeds niet TV 5 Europe door in HD, terwijl daar heel veel Nederlands ondertiteld is. Ook RTL Crime en RTL Lounge en Out TV is blijkbaar erg lastig voor Caiway.
Caiway staat wel weer erg stil hoor. Maar het Caiway zusje Delta geeft nog steeds ARD en ZDF door in slechts SD, dus het kan altijd nog slechter.


En dan nog kijk ik er liever 10 in top kwaliteit dan 60 met roeren in de met onscherpe marge... Wink

ik heb hier als fav. basis Nederlandse zenders, paar discovery, CNN, filmpakket en sportpakket.
Al die andere. Delete.
 
Bordewolf
Maar dat is dan ook ieder zijn smaak. Ik kijk wel Duitse zenders. Die zitten veelal in een extra pakket, dan mag je eerlijk gezegd ook wel HD verwachten
TV5 vind ik onbegrijpelijk. Wel een andere onbeduidende franse zender naar HD en niet TV5.

De RTL's heeft alles te maken met contracten. Na de verlenging zijn die ook in HD. Maar RTL zal meer problemen hebben om alle zenders nog te vullen.
Ik zie RTL Z en RTL8 verdwijnen op den duur en opgaan in RTL7 en Lounge. Dan lost het HD probleem zichzelf op.

Ruimtegebrek is er nog steeds niet. In Twente geeft men nog meer dan 20 zenders analoog door.
Maar ik plaatste alleen de URL en ben eigenlijk verbaasd welke reactie hier op komt....

En verder kan ik niet praten over hoe KPN er uit ziet, ik plaats alleen het bericht en was in eerste instantie al niet van plan te reageren omdat het hier standaard voor Caiway wordt opgenomen.

Maar ik gooi deze link over NOG MEER HD zenders bij KPN, voornamelijk duitse zenders er ook nog maar even in:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/meer-hdzenders-bij-kpn-in-aantocht/
Gewijzigd door Bordewolf op 27 april 2018, 10:49
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage

Quote

Bordewolf schreef:

Maar dat is dan ook ieder zijn smaak. Ik kijk wel Duitse zenders. Die zitten veelal in een extra pakket, dan mag je eerlijk gezegd ook wel HD verwachten
TV5 vind ik onbegrijpelijk. Wel een andere onbeduidende franse zender naar HD en niet TV5.

De RTL's heeft alles te maken met contracten. Na de verlenging zijn die ook in HD. Maar RTL zal meer problemen hebben om alle zenders nog te vullen.
Ik zie RTL Z en RTL8 verdwijnen op den duur en opgaan in RTL7 en Lounge. Dan lost het HD probleem zichzelf op.

Ruimtegebrek is er nog steeds niet. In Twente geeft men nog meer dan 20 zenders analoog door.

En verder kan ik niet praten over hoe KPN er uit ziet, ik plaats alleen het bericht en was in eerste instantie al niet van plan te reageren omdat het hier standaard voor Caiway wordt opgenomen.


Dat ik het opneem voor Caiway is onzin. Ik bekijk het op basis van kwaliteit. Als het anders zou zijn zou ik het zeggen. Idem Ziggo levert mooi HD beeld zoals ik aangaf. Puur op feiten. Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NPO: GEEN PLANNEN VOOR AANBIEDEN THEMAKANALEN IN HD-KWALITEIT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Advertentie