obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
storingen tijdens directe uitzending
Jan284
Vanaf 19.00 uur op een aantal zenders heel veel storing op de tv.
Het komt binnen via de glasvezel en de entone.
De storing bestaat het meest uit horizontale blok-streepjes.
 
Highway
Gek dat het na 19:00 optreedt, gaan er dan ook lampen aan (vooral die met dimmers)?
Heb je een dect telefoon dicht bij de ontvanger staan?

Wordt er iemand in huis heel erg actief met downloaden?
Handtekening
Wink
 
Jan284
Ik snap niet dat het gek is omdat het na 19.00 uur is.
De lampen gaan deze tijd bij ons al om 17.15 uur aan.
Er zitten er wel bij met dimmers, maar blijvend in de zelfde stand.
Er staat inderdaad in dect telefoon in de buurt.
Maar die staat er al de tijd al, op die zelfde plaats.
Er werd niet gedownload die tijd.
 
Highway
Is de entone via een lan kabel verbonden of gebruik je wifi?

Tja het is zoeken naar de storingsbron. Zet de lampen eens uit, liefst stekker uit het stopcontact. Verplaats de dect telefoon. En dat terwijl je de storing ervaart en kijk of het minder wordt of verdwijnt. Dimmers en dect telefoons zijn vaak oorzaak van storingen, alhoewel het hier niet zo lijkt te zijn. Maar niet geschoten is altijd mis.
Handtekening
Wink
 
Bakstenen
Tv kijken via glasvezel met de Entone is sucks,de blokken en of strepen heb ik ook maar niet altijd en soms gaat het over,pas nog dat opgenomen programma,s stopten en na een aantal seconden weer verder ging,ook kon ik ineens via programma gemist niet alle programma,s van de NPO terug kijken,sommigen waren er gewoon niet,ook de EPG loopt niet gelijk,was wel mooi toen ik de Caiway belde met de klacht,maar mijnheer voor 2 euro per maand kan ik programma gemist kijken,hu?? dat kan ik nu toch ook,ja klopt kreeg ik als antwoord maar wij zijn ook afhankelijk van derden om dit door te geven.
Mijn advies is,leer er mee leven en net als bij mij ineens is het over.
 
Jaco Hage
welk model Entone heb je staan?

Heb je je modem al eens uit en na 30min weer eens aangezet? (wel dan even de entone van de stroom en nadat modem online is pas de entone opnieuw opstarten)
Welke kwaliteit data bekabeling gebruik je>?

Ik wil je als bovenstaande niet gewerkt heeft wat punten doornemen met Caiway als je dat prettig vindt. Voor je persoonlijke adres gegevens om je verbinding/entone te checken kun je mij een PB sturen. (postcode + huisnummer + mobiele tel.nr )
 
Bakstenen
Jaco,
ik heb geleerd er mee te leven,ineens is het weg en dan heb je er last van,bekabeling is ok,en ik zet denk om de drie weken de Entone wel een keer van stroom af ,ik ken de procedure.
 
Sokje
Waarom kijk je niet gewoon via de coaxkabel als je zo vaak dit probleem hebt?
 
Jan284
Allemaal bedankt voor jullie berichten en mee denken.
Het beeld is weer gewoon met wel soms een vlek.
Ik had verwacht dat er meer kijkers uit onze omgeving zouden
reageren, maar die berusten er zeker gewoon in.
Ga ik ook maar doen.
Bedankt
 
Bakstenen

Quote

Sokje schreef:

Waarom kijk je niet gewoon via de coaxkabel als je zo vaak dit probleem hebt?


Omdat ik via Glas b.v programma gemist kan kijken,hier een voorbeeld volgens EPG is de Wereld draait door begonnen om 10.30 maar het was 10.46 ,stel je opname via EPG in (hoe moet je het anders doen) kijk je maar de helft.
Bakstenen voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'storingen tijdens directe uitzending', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
lichte storingen tv caiway almelo Digitale radio of televisie storing : 4 15 dec 2018
storingen tijdens directe uitzending CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 2 20 okt 2016
TV storingen - balken - blokken CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 214 18 okt 2016
Storingen vanmorgen vroeg? Storing : 5 17 aug 2016
Entone 515 mute niet tijdens zappen CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 7 24 feb 2016
Advertentie