obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
PPTP toegestaan op caiway netwerk?
Highway
Ik heb interesse in een VPN verbinding. Voor de meeste VPN services moet je appjes of programma's gebruiken.
Ik wil eigenlijk alleen mijn asus router instellen om een vpn te gebruiken.

De handleiding om dit in te stellen is hier te vinden: https://support.purevpn.com/how-to-setup-vpn-manually-on-asus-router

Het gekke is dat ze de WAN configuratie aanpassen voor gebruik met VPN. Terwijl er ook een aparte VPN setup in de Asus router bestaat. Met dat laatste heb ik wel ervaring, met de WAN configuratie niet en ik vraag me dus ook af of dat gaat werken.

Quote

PPTP protocol is allowed by your ISP. To check whether PPTP protocol is allowed by your ISP or not, connect PureVPN just once with your computer/smart mobile using PPTP protocol.


Ondersteund of is PPTP toegestaan door caiway?
Handtekening
Wink
 
Egeels
Naar mijn idee is dit het verschil:

De mogelijkheid om van afstand een verbinding op te zetten met je eigen omgeving -> Asus router gebruiken als VPN-server (VPN setup in Asus router, remote management)

Al je data-verkeer richting het internet via een centrale externe VPN (PureVPN) laten lopen -> Asus router is centrale VPN-client bij PureVPN. (anoniem internetten)

Mede forumleden correct me if I'am wrong.

Ik verwacht niet dat Caiway de gebruikte poorten 1723 (PPTP) en 47(GRE) inbound blokkeert, maar heb dit nog niet geprobeerd. Outbound richting PureVPN lijkt me geen probleem, ik heb vaak genoeg een PPTP-vpn opgezet via Caiway glas.
Gewijzigd door Egeels op 25 juli 2017, 15:21
 
Highway
Ik heb nog tot september een VPN account tot mijn beschikking. De support afdeling gemaild dat ik graag inloggegevens wil ontvangen voor pptp. Als die binnen zijn probeer ik het gewoon.

Bedankt voor je feedback.
Handtekening
Wink
 
Highway
Ik heb inmiddels de gegevens binnen en heb uiteindelijk gekozen voor een OpenVPN setup via het tabje VPN van mijn Asus router. Dit lijkt mij de meest veilige setup. Verder niet meer geƫxperimenteerd met PPTP via de WAN setup.

Bedankt voor het meedenken!
Handtekening
Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'PPTP toegestaan op caiway netwerk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie