obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Probleem met sitecom router (geen ip)
johnny22
Ik had een tijd geleden hetzelfde probleem en nu weer met een vervangend model van de sitecom router die caiway uitgeeft.

Internet valt er telkens uit. Als ik de router opnieuw start doet ie het weer voor 5 minuten. Dan weer eruit.

Na aan paar uur (zelfs een hele dag) lijkt het weer goed te gaan.

Momenteel heb ik er ook last van. Tijdens het registreren van dit account moest ik hem zelfs opnieuw starten. Tegen de tijd dat ik klaar ben met schrijven waarschijnlijk weer.

Het signaal ligt eruit voor bekabelde apparaten en draadloze.

De router zit op de laatste firmware.

Het is me opgevallen dat de router soms geen (wan) ip adres kan verkrijgen. In internet settings onder ipv4 status is alles leeg behalve mac adres. Renew doet niks.

Ik denk zelf dat het aan de router firmware of modem ligt.

Caiway chat support wou niet echt meewerken omdat ze al een 2de router hadden opgestuurd.

Ik hoop dat ik hier misschien een oplossing kan vinden :s
 
Egeels
Je kunt proberen met een "schone" verbinding te starten:

Zet alle netwerk-apparatuur uit voor een uur, verbreek de verbinding tussen het modem en de router (op deze manier zal je DHCP-lease verlopen)
Zet daarna het glasmodem weer aan en wacht tot het volledig is opgestart /de groene lampjes branden
Zet daarna de router aan en wacht tot deze volledig is opgestart,
Verbind de router en het modem / sluit de UTP kabel weer aan
Zet de andere apparatuur PC's / Laptops weer aan

Geeft de Sitecom router in de log nog foutmeldingen, met betrekking tot het vernieuwen van de DHCP-lease? (dit gebeurd elk half uur)

Je kunt aan Caiway vragen je verbinding te testen / door te meten, wellicht is er iets mis met het glasmodem.
 
johnny22
thanks voor de input. Ik ben nu op werk maar zodra ik thuis ben zal ik het even proberen.

De dhcp lease heb ik zelf kunnen vernieuwen. Het gekke is dat wanneer ik de lease time verander, en 25 seconden wacht tot die wijziging is toegepast, ik plots weer een (wan) IP adres krijg. Maar toch gebeurt het kort daarna weer.

Ik heb ook een keer getest met een directe verbinding van laptop naar glas modem. Dit bleef wel goed werken.

chat support wou dat ik mijn laptop 24 uur aan het glas modem aansluit om de verbinding te testen. Wat ik zelf belachelijk vindt. Tijdens deze storing blijft mijn router niet langer dan 5 minuten werken. Het glas modem bleef na een half uur nog steeds prima werken terwijl ik deze nooit opnieuw heb hoeven te starten.

Ik had een keer in het logboek van de router gekeken maar zag daar niets bijzonders. Ik zal het vanavond nog een keer proberen.
 
Egeels
Dus als ik je goed begrijp heb je de onderstaande settings in de Sitecom en als je de Lease Time aanpast van de lokale DHCP server (192.168.0.1), ontvang je op het WAN weer het externe / wan IP-adres (bijvoorbeeld 62.x.x.x) van Caiway?


Internet Settings, IPv4 Settings, IPv4 Connect Type: Dynamic IP Address
Status, DHCP server, DHCP-server: Enabled
Status, DHCP Server, Lease time: X -> Y
Status, DHCP Status, Enable static DHCP (geen vinkje /uit)


Wat staat er bij Internet Settings, IPv6 Settings?
Zijn er buiten de Sitecom nog andere apparaten in je netwerk (switches, routers, AP's)?

(ik snel even de manual gedownload van Sitecom WLR-4004, ik weet niet helemaal zeker welke router Caiway uitlevert, heb zelf een Fritzbox 4040)
 
johnny22
Het is inderdaad de wlr4004. Internet Settings, en Status kloppen zoals je had geschreven. ipv6 weet ik niet zeker, ik weet alleen dat die op Automatic staat. Het WAN IP is overigens een ipv4 adres.

Het kan zijn dat tijdens het toepassen van de dhcp lease time, in die 25 seconden, ook andere onderdelen opnieuw worden gestart die de retrieval van het WAN adres mogelijk maakt.

Ik ben pas 20:00 thuis, dus ik kan dan pas testen..

EDIT: Er zit een powerline adapter op aangesloten die ook als wifi AP functioneert. Ook wanneer deze is uitgeschakeld krijg ik dit probleem.
Gewijzigd door johnny22 op 20 juli 2017, 15:57
 
johnny22
Momenteel ligt alles van de spanning.

Was net thuis gekomen en de verbinding lag er nog steeds uit. Even dhcp lease time verandert en ik had weer een ip/verbinding voor zo'n 20 minuten.

Over een uurtje zal ik alles weer inschakelen en je op de hoogte houden. Het lijkt me echter sterk dat het gaat helpen... Sad
 
johnny22
ik ben ook niet gek op sitecom maar het is wat Caiway me gaf, dus ik gebruik het. Overigens stel ik geen hoge eisen aan dit soort apparatuur, zolang het maar werkt. Mijn NAS die bekabeld is aangesloten haalt netjes 160/160 mbit. Ik ben sinds de 'gedwongen' overstap van ziggo naar caiway al klant en heb sinds 2 maanden geleden pas dit probleem (uberhaubt een probleem). Eerste keer kreeg ik een nieuwe router, maar dit hielp niet. Het was vanzelf weer goed gekomen. 2de keer was een paar weken geleden, hetzelfde. Deze keer lijkt het wat langer te duren.

Ik koop zelf ook liever een nieuwe router maar het stoort me wel. Het gaat om het principe.

Caiway geeft je de middelen om gebruik te maken van hun dienst.
Ik betaal de abbonnementskosten (plus de jaarlijkse verhoging !)

Als iets niet werkt moeten hun dit toch oplossen ?

UPDATE: Tijdens het schrijven van dit bericht ging het er alweer uit... De schone start heeft niet geholpen...
 
Jaco Hage
Stop met deze ergernis. En stap over op een Asus, Netgear of als je Apple apparatuur hebt, op een Apple router
 
johnny22
Heb gisteren een tp-link besteld. Eentje waar dd-wrt/open-wrt op kan. Heb ik altijd al mee willen spelen. Zou vandaag moeten komen. Ik houd jullie op de hoogte!
 
Jaco Hage

Quote

johnny22 schreef:

Heb gisteren een tp-link besteld. Eentje waar dd-wrt/open-wrt op kan. Heb ik altijd al mee willen spelen. Zou vandaag moeten komen. Ik houd jullie op de hoogte!


TP link heeft een aantal modellen die redelijk / tot zeer goed presteren. Ik heb ze in het verleden ook wel eens gebruikt. Heel veel genot op Wi-Fi is het niet, maar dat hoeft ook niet want daar zijn andere tools voor. Technisch draaien TP Link's prima stabiel.

Custom made firmware is 'leuk' om mee te testen maar veelal wordt het gebruikt voor speciale toepassingen zoals VPN, VLAN of mogelijkheden en/of beveiligingsissues te testen.
Merlin, tomato, open wrt zijn de meest bekende.
Het hoeft zeker niet per definitie te betekenen dat je router beter zal gaan functioneren. Feitelijk kan het zelfs gebeuren dat de router gaat crashen als je er geen juiste toepassing of instelling op nahoudt. Daarnaast zijn er fabrikanten die per direct de garantie laten vervallen. Zinvol kan het zijn als je gaat werken met externe accespoints met controller en div IP lijnen. Ofwel, je gaat functies uitzetten in de router.
Die eigenschappen kan dmv opmaat WRT in je voordeel werken

Laat ik je een tip geven. Wees heel voorzichtig voordat je gaat spelen met meestal beschikbare BETA firmware. Updates dien je ook telkens zelf bij te houden. Maar een update hoeft ook niet een verbetering te zijn. Fabrikanten gebruiken beta als test en/of wordt door gebruikers getest. Je moet goed zoeken welke feilloos geschikt is voor jouw toepassing.

TP Link is niet die-hard apparatuur voor dit soort acties vind ik. Mits je aan de slag gaat met layers en IP /accespoint configuratie dan kan zo'n TP link goed uitpakken.

Afijn, voor final high end had je voor Asus, of Brocade en HP ofzo moeten kiezen. Die kun je met een restoration nieuw leven in de router blazen. Tevens draaien dit soort systemen op Linux en/of ander stabieler platform en niet op een Chinees programmaatje. Maar dat terzijde.

Maar ik zou zeggen... doe je ding.
Zou eerst eens lekker gaan genieten van een feilloze verbinding. Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met sitecom router (geen ip)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Advertentie