obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
WAN configuratie ZyXel VMG8324-B10A
coen
Wie oh wie kan mij uitleggen hoe een ZyXel VMG8324-B10A geconfigureerd moet worden voor het gebruik van Caiway glasvezel.

Deze ZyXel modem/router had ik nog liggen maar ik krijg hem helaas niet werkend.

wanneer ik een pc direct op het glasvezel van Caiway aansluit heb ik internet verbinding, caiway verbinding is dus ok.

Echter wanneer ik de netwerkkabel aansluit op de WAN poort van de ZyXel krijg ik geen internet verbinding.

Ik heb deze WAN interface middels de webpagina (interface) van de ZyXel geconfigureerd.

Wanneer ik op de status pagina van de ZyXel kijk lijkt alles correct te staan. Ofwel een groene lijn op de afbeelding tussen het modem en internet, en daarbij een UP status.

Op de een of andere manier hebben de aangesloten computers geen internet.


Stappen zoals: glasvezelmodem uit, router uit enz. (om bv. de lease van het IP-adres te overbruggen) heb ik allemaal geprobeerd, zonder resultaat.

Hopelijk heeft iemand ervaring met dit type modem/router in combinatie met Caiway.

Mvg. Coen
 
Jaco Hage
Feitelijk is het ook niks, routers van 70,- Coen. Van een N300 router voor die prijs kun je niet veel verwachten. Buiten dat kan dat nog werken op een basis abonnement maar ja dit levert je meer irritatie op dan plezier,

Overigens weet ik niet hoelang je het modem hebt uitgezet maar ik zou je 20 minuten adviseren.
Met een koude start het modem volledig opstarten, dan daarna de router aan. opstarten. En dan de netwerkkabel van modem naar router. Dan je PC aan en na opstart de netwerkkabel in de router aansluiten en de zaak via IP configureren. Als dat niet werkt dan is de kans dat er echt iets mis is met de router en/of andere IP conflicten/statische IP adressen. Mogelijkheid dat je PC met een Firewall iets tegen houdt is ook nog aanwezig....

Maar ik weet niet hoever je configuratie bereik is. Dus ja wie ben ik om te zeggen dat je alles al hebt geprobeerd.

Een N300 is eigenlijk een beetje ''uit de tijd''...

Heb je al geprobeerd om je PC ''Netwerk identificeren'' op auto te zetten, en na volledige configuratie PC uit en weer aan te zetten?
 
2fast4u
Jaco heeft gelijk ik had zelf mensen waar ik kwam routers waren echt slecht en ja soms moet je bij deze dingen niet kijken naar want die regeld de hele internet in huis...dus alles...Ik zou zeggen gewoon andere router waar je veel meer plezier hebt en voor de rest staat wel boven wat Jaco geschreven heeft
 
coen
Ok duidelijk. Dit modem was van een oud provider. Ik las altijd dat ZyXel tot de betere categorie behoorde, daar zijn jullie het niet mee eens lees ik.

Welke merken (router) raden jullie aan? Ik wil flexibel zijn in het zelf configureren van bv. VoIP instellingen. Niet te veel poespas, gewoon een degelijk apparaat?

Caiway zelf heeft 2 opties maar die lijken me wat simpel. Vermoed dat caiway groot inkoopt haha

Mvg Coen
 
Jaco Hage
Heb je al wat uitgekozen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WAN configuratie ZyXel VMG8324-B10A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Backup configuratie CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 04 jun 2023
lan adapter heeft geen geldige ip-configuratie CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 6 23 nov 2015
glasvezel en Zyxel router hulp nodig Storing : 10 24 jul 2014
Advertentie