obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
blokvorming op 2 zenders
streep
ik heb prima beeld op vrijwel alle zenders behalve op arte en ons. deze 2 zijn niet om aan te kijken vanwege blokvorming. dit kan toch niet aan de bekabeling of tv liggen ? of wel.
en hoe kan ik dit eventueel oplossen ? ik gebruik geen versterker of splitter en de kabel van aansluitpunt tot tv is maar 2 meter lang. ik maak gebruik van een ci+ cam van caiway.
graag hulp hierbij. alvast bedankt.
 
Jaco Hage
Wat voor Coaxkabel en connectoren gebruik je? Stuur eens een foto van je kabel, en mogelijk van een ''open'' connector.

Het is belangrijk dat de buitenmantel van de kabel goed het metaal van connector raakt.

Als alles goed zit, en een goede kwaliteit kabel/connector, kan het in de aansluitdoos, TV (decoder), door een externe storing of van buitenaf komen. Meten=weten.
 
streep
bedankt voor je reactie. ik gebruik een nieuwe kabel zie foto's. als dit niet goed zou zijn, zouden dan niet meer zenders storing geven ?
 
robosoft
Ik heb dat ook. Niet altijd. Het zijn voornamelijk de kanalen in de hoge frequentieband. ONS 749 MHZ History 634 en 639 MHZ BBC2 HD 834 MHZ en RTL Television 810 MHZ enz.Sterkte 72 % en kwaliteit tussen 80 en 100%. Direct aangesloten op AOP of met splitter maakt niet uit. Allemaal kabelkeur kabels en splitters Hirschmann stekkers. Het probleem heb ik op TV en Humax. Dus moet het wel in het signaal naar het AOP zitten
 
Jaco Hage
Oke, wat zegt Caiway over jullie storing? Of nog niet gemeld?
 
robosoft
Zijn gelukkig niet veel bekeken zenders. Heb er veel tijd ingestopt om de binnenbekabeling op orde te krijgen. Combinaties van kabel en splitters uitgezocht en een sternet in huis daardoor de sterkte overal in huis op alle frequenties opgepept van 35 naar plusminus 70/80. Ook op de hoge frequenties. Heb er verder geen zin in om een welles nietes discussie met Caiway aan te gaan en snipperdagen op te nemen om Caiway te ontvangen. Opvallend is dat het vaak met warm weer slechter is sterkte blijft dan goed maar kwaliteit gaat naa 80% en de BER uiteraard dan tussen 1 en 500
 
Sokje
Misschien is je AOP erg oud ?
 
streep
contact met caiway levert alleen maar op dat ik mijn kabels moet nakijken.
sinds een tijdje heb ik met meer zenders last van blokvorming. cnn en zelfs npo.
dit is niet constant. de zenders met problemen wisselen ook steeds.
ik heb geen idee wat ik hiermee moet. heb ook al een nieuwe kabel geprobeerd.
iemand een gouden tip ?? alvast bedankt.
 
Jaco Hage
Signaal op-peppen hoeft zeker niet de oplossing te zijn. Sterker nog, als het signaal te hoog/sterk is vormt dit bij o.a. Samsung televisies extreme blokken en BER fouten. BER fouten tot max 200 geeft meestal niet direct problemen.

Er zal vanaf het AOP (is SOP - Signaal Overname Punt) inderdaad het beste gemeten kunnen worden wat er fout gaat. En dat kan zomaar wel eens aan een SOP liggen, binnen of buitenkabel.

Op een Coaxaansluiting met een coaxmodem is al veel uit te lezen. (dat kan alleen Caiway / gecertificeerd monteur)

Feitelijk is de keuze hier of je het door een extern bedrijf of via Caiway laat doormeten wat er fout gaat.
Mocht je je geroepen dat het opgelost wordt dan wil ik dat best even komen checken.
 
V2

Quote

Jaco Hage schreef:

Signaal op-peppen hoeft zeker niet de oplossing te zijn. Sterker nog, als het signaal te hoog/sterk is vormt dit bij o.a. Samsung televisies extreme blokken en BER fouten. BER fouten tot max 200 geeft meestal niet direct problemen.

Er zal vanaf het AOP (is SOP - Signaal Overname Punt) inderdaad het beste gemeten kunnen worden wat er fout gaat. En dat kan zomaar wel eens aan een SOP liggen, binnen of buitenkabel.

Op een Coaxaansluiting met een coaxmodem is al veel uit te lezen. (dat kan alleen Caiway / gecertificeerd monteur)

Feitelijk is de keuze hier of je het door een extern bedrijf of via Caiway laat doormeten wat er fout gaat.
Mocht je je geroepen dat het opgelost wordt dan wil ik dat best even komen checken.


Dat is mooi, maar dat doe je ook niet voor noppes neem ik aan. Ik heb namelijk hetzelfde probleem en dan met name op RTLZ wat bizar veel artifacts vertoond met vlagen. Jaren geleden had ik dit probleem structureel op alle zenders en is er een monteur van caiway geweest (ze hebben contracten met een extern bedrijf dat dit voor ze doet), en die constateerde destijds dat het signaal te zwak was. Er is toen een nieuw AOP geplaatst en hij heeft wat zitten freubelen met de signaalsterkte, en toen was alles prima. Inmiddels zijn we jaren verder en hebben we o.a. RTLZ en nog wat andere zenders erbij gekregen en zenders die zijn verdwenen (heb hier het basispakket). Verder kijk ik via de coax en niet via de entone (heb glasvezel). Andere zenders heb ik (vrijwel) geen last.Ik ga wel contact zoeken met webcare. Laten zij maar eens een meting regelen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'blokvorming op 2 zenders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
Meer zenders naar HD Nieuws van CaiWay/Delta : 10 26 mei 2022
Slecht ontvangst sommige Digitale radio zenders via coax Storing : 2 09 aug 2020
Tijdelijk meer zenders Nieuws van CaiWay/Delta : 3 20 mrt 2020
Advertentie