obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Caiway glas only IPTV via eigen switch
Alexander
Hi all,

Binnenkort (hopelijk snel) krijgen we hier glasvezel en een Caiway abonnement. Aangezien er hier geen coax ligt, kan ik 2 ontvangers op de glasmodem aansluiten, dat is blijkbaar poort 2 en 3.

Nou is mijn vraag.. Kan ik ook alleen poort 2 gebruiken om vervolgens een switch aan te hangen, en dan vanuit daar 2 tv's aansluiten? Zo nee, dan moet ik namelijk 3 netwerk kabels vanaf de modem naar mijn centrale punt trekken.

Om het verhaal nog wat completer/ingewikkelder te maken, als het via 2 kabels kan (netwerk en iptv), dan wil ik graag mijn managed switch hiervoor inrichten. Zijn er bepaalde vlans en settings die ik moet gebruiken?

Alvast bedankt!
 
Alexander
Dank voor de reactie,

Aangezien de meterkast helemaal achterin het huis zit hier, moeten de kabels eerst een stuk naar voren. Ik heb een centrale plek van waaruit ik wel weer verder kan naar de juiste ruimtes. Maar tot aan die plek ligt er helaas maar 1 buis.
Op die plek kan ik of met een switch (desnoods een 2e voor de tv's) of via een patchpaneel (als ik 3 kabels kan trekkern) naar mijn tv plekken.

Ik ga eerst maar eens proberen of ik er 3 kabels doorheen krijg...

Is het trouwens zo dat beide tv's een eigen subnet gebruiken bij caiway? Ik had namelijk gehoopt/verwacht dat poort 2 en 3 gewoon switched in het modem zouden zitten. Dan zou ik namelijk prima met 1 kabel naar mijn centrale plek kunnen.
 
Alexander
Ok, dus de opties zijn:
- Toch vlans gebruiken met een kleine switch in de meterkast, en een switch op de centrale plek,
- Of, en de betere, toch een extra netwerk kabel erbij leggen

Ik ga in ieder geval proberen of ik die 3e kabel erbij krijg.

Dank voor de reacties.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway glas only IPTV via eigen switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
iptv Interactieve TV, Pay Per Event : 1 27 aug 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Advertentie