obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Open VPN verbinding met Caiway
BJ Fekkes
Beste lezer,

Ik heb thuis de volgende modem van Asus RT-N66U. Ik heb altijd gebruik gemaakt van een VPN verbinding (PPTP) om buitenshuis televisie te kunnen kijken op mijn IPad met de Caiway App. Na de laatste update naar IOS10 ondersteunt de IPad geen PPTP meer waarna ik een OpenVPN heb opgezet.
Deze verbinding komt tot stand via het installeren van de App Open VPN en het exporteren van de OpenVPN configuatiebestand vanaf de router naar de app.
Via WATISMIJNIP.NL geeft de IPad het ipadress van Caiway aan wanneer ik op een ander netwerk zit.
Echter de Caiway App geeft mij echter geen toestemming en geeft aan dat het toestel offline is wanneer ik probeer in te loggen. Alle andere apps werken wel.
Heeft iemand een idee welke instelling ik wellicht nog moet aanpassen in de modem?
De volgende instellingen heb ik zelf aangepast naar ja
Push lan to clients Yes
Direct clients to redirect Internet traffic Yes
Direct clients to redirect Internet traffic Yes
Advertise DNS to clients Yes

Ik hoor het heel graag als iemand iets weet.

Hartelijke groet,

Bart-Jan
 
BJ Fekkes
Beste Jaco,

Sorry voor mijn late reactie.
Ik kan je overigens wel melden dat het nu werkt zolang mijn tablet een verbinding heeft met een wifi netwerk.
Ik heb het namelijk alleen getest op het 4G netwerk en dan werkt het niet, via wifi werkt het feilloos met Open VPN.

Hartelijke groet en dank voor je tijd !

Bart-Jan
 
Michel67
Bij mij werkt de caiway TV app plots ook niet meer via 4G, wel normaal via WIFI.
Het gebeurde na de Apple Iphone update van IOS10
 
Airrider
Beste,

Ik heb min of meer hetzelde probleem, na de update naar IOS 10 is VPN PPTP niet meer ondersteund.
Mijn router, ook een ASUS RT AC66U geeft de mogelijkheid tot opzetten van OpenVpn, echter hij geeft " The wireless router currently uses a private WAN IP address. Please configure DDNS service before starting the VPN server.
Onder de tab WAN- DDNS zegt hij echter " This router may be in the multiple-NAT envieonment and DDNS service cannot work in this environment"
Iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg? Ben er al de nodige avonden mee bezig maar het lukt me maar niet..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Open VPN verbinding met Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 1 14 feb 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Advertentie