obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Dikke pluim
ghijs
Optimizer

Na jarenlange ergernis en frustratie vanwege het beperkte Albrandswaard pakket en het uitblijven van uitzicht op een oplossing hiervan heb ik toch maar besloten om over te gaan op glasvezel.
Je kunt je wel blijven ergeren ,maar je doet jezelf tekort, en 6 maanden korting is ook mooi meegenomen.
Bovendien was de oude situatie van dien aard dat er wel snel iets moest gebeuren.
Oude situatie: 32 inch TV staande in een TV kast, 28 jaar oude stereotoren met losstaande boxen waar bijna geen geluid meer uitkwam, boven 2 tv’s , 1 met nog een beeldbuis, met redelijk signaal, de andere TV veel nieuwer, maar met een beroerd signaal, ondanks versterker.
Bovendien steeds meer last van het uitvallen van het internet, de laatste dagen voor de glasvezelaansluiting zelfs helemaal niet meer te realiseren.
Bleek achteraf iets kapot te zijn in de coax aansluiting, maar goed.
In eerste instantie wilden we een TV meubel gebaseerd op een stijl van nog in de toekomst
aan te schaffen meubels , een moeilijk verhaal dus.
Hierop wilden we dus behalve de nieuwe TV een receiver, losse boxen , de Entone kamai en evt. telefoon en DVD speler plaatsen.
Jaco adviseerde ons een TV met soundbar en subwoofer aan te schaffen, je hebt dan verder niets meer nodig, en via een HDMI kabel kon je een verbinding maken met je pc en die als DVD speler gebruiken, of met je toetsenbord op de bank op je pc werken.
Nu hadden we al bij de Mediamarkt diverse soundbars beluisterd ,maar bij de meeste daarvan
waren we niet gecharmeerd van de geluidskwaliteit.
Jaco wist echter een soundbar met een ongelofelijke geluidskwaliteit wat nog menig geluidsbox
zou overtreffen, en wel de Yamaha YSP 5600.
Ook qua TV goede adviezen gekregen en op grond hiervan deze soundbar en een LG ultra HD TV aangeschaft, de 55UH850V.
Deze week is alles gerealiseerd en ik moet zeggen dat ik nu inderdaad super beeld en geluid heb, niet normaal meer.
Jaco had wel bijna de klok rond gewerkt, maar is niet het huis uit te slaan voordat alles perfect is.
De werktijd had in principe korter kunnen zijn als Caiway in al zijn wijsheid niet had besloten om na activatie van het glasvezel het coax signaal af te schakelen.
Vakantietijd zullen we maar zeggen.
De Entone kamai kon zelfs ook mooi worden weggewerkt achter het beeldscherm, voor de afstandsbediening maakt dat niets uit.
Prettige bijkomstigheid was dat de Kamai ook met de LG AB kan worden bediend, ik heb dus geen
universele AB van Logitech nodig.
Ook op de bovenverdieping op beide TV’s perfect beeld, de 32 inch verving uiteraard de oude beeldbuis.
Kortom, hierbij wil ik Jaco bedanken voor zijn professionele aanpak bij mij thuis en een perfecte oplossing, een dikke pluim dus.
Gelijktijdig is dit ook een positieve bijdrage aan het forum en dat was ook de insteek de laatste tijd.
We zijn weer helemaal happy en kunnen weer jaren vooruit.

Groeten,

Ghijs
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dikke pluim', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie