obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Geen zender namen (zender ID) bij 1 multiplex (Gouda eo, digitale radio / tv diensten Caiway)
ReBr
Sinds enkele weken heb ik enkele problemen met de ontvangst van enkele digitale TV / Radio zenders, welke niet te maken hebben met een slecht signaal, maar ze worden niet opgeslagen tijdens zoeken.
Mijn vraag is, of er ook andere gebruikers (Gouda en omgeving) zijn welke deze problemen ook ervaren? (in mijn directe omgeving wel. Berkenwoude - Stolwijk)

Onderstaand bericht heb ik naar Caiway gemaild, ter info:

Sinds enige tijd is er op 1 multiplex van (de digitale radio / tv diensten) van caiway geen zender ID meer te bekennen,
hierdoor staan er in de zenderlijst van de digitale ontvangers vele zenders te naam als 'onbekend' het gaat hierbij oa om de zenders WDR (duitsland3), bbc entertainment, Playboy TV, en bijna alle radiozenders van XLnt Radio.

Aangezien ik een TV met ingebouwde DVB-C tuner (plus CI+ module) gebruikt, worden deze zenders niet meer ingelezen / opgeslagen, zodoende niet meer te ' ontvangen' vooral erg jammer voor de radio zenders.
Bij gebruik van een digitale ontvanger (oa de Humax) worden de zenders wel ingelezen, maar opgeslagen als 'onbekend' waardoor je dus niet weet 'waarop afgestemd is' (na lang wachten verschijnt het beeld wel (dus uitzending werkt gewoon) maar zendernaam blijft onbekend)

Mijn vraag is, of jullie hier iets aan kunnen doen.

Bij voorbaat bedankt,
 
david_meyer23
daar heb ik ook last van op me normale decoder
 
ReBr
Het is idd op meerdere ontvangers hier in de regio een probleem, indien je opnieuw kanalen inleest.
Aangezien bijna niemand dit doet, valt het dus ook niet echt op.

Een fout van mijn kant was, dat het niet de radio zenders van XLnt, maar Music Choice betrof.
Maar nu worden wel enkele radio zenders van XLnt getroffen (zijn ipv music Choice gekomen)

Het antwoord van Caiway op mijn mail, was een standaard antw, oa weer kabeltjes controleren, laatste software, fabrieksreset bla bla bla.

Ga me er iig niet meer druk om maken, maar wel jammer dat een vraag niet eens goed wordt gelezen, nu maar afwachten tot 10-10-2010 (misschien wordt er dan gelijk iets aan gedaan ivm opnieuw indelen, na uitschakeling van analoog)
 
Adios
Het lijkt me voor Caiway een kleine moeite om het te testen in Gouda, voordat ze antwoorden met een nietszeggend plak en knipwerk.

Ze hebben een Caiwayshop in Gouda. Ik zou daar heengaan en de ontvanger de zenders opnieuw in laten lezen in de winkel.

Als het probleem daar zich ook voordoet, zou de bekabeling in de Caiwayshopt niet in orde zijn ???? Grin
Gewijzigd door Adios op 04 september 2010, 07:16
 
david_meyer23
ik heb nu geen problemen meer met de ID ze worden allemaal weer getoond.
 
ReBr
Ook hier werkt alles gelukkig weer Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen zender namen (zender ID) bij 1 multiplex (Gouda eo, digitale radio / tv diensten Caiway)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Advertentie