obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zijn er meldingen op de website van CaiWay/Delta. Zo ja wat wordt er gemeld.
 Onderwerp afdrukken
Upstream Frequentie Verandering Gouda
Marctraider
Van betrouwbare bronnen vernomen dat (in verschillende wijken tenminste) de upstream frequentie omhoog gaat.

Binnen nu en een paar maanden.

Hopelijk minder storingsgevoelig.
 
Adios
Op de coaxkabel of glasvezel?
 
Marctraider
Coax.

Hier (in ieder geval) is het op dit moment circa 26Mhz~ en gaat omhoog naar 40+MHz o.i.d.
Bijt me niet vast op de exacte waardes.

Nog steeds binnen de kabel modem range logischerwijs;



Operating Frequency Range
5 to 42 MHz, 5 to 65 MHz, or 5 to 85 MHz
Transmitter Frequency Range
5 to 42 MH
z, 5 to 65 MHz, or 5 to 85 MHz


Zelf al jaren storing op de upstream lage frequentieband, wat helaas niet wordt veroorzaakt door een rotte kabel of eindversterker o.i.d. maar hoogstwaarschijnlijk door 'iemand anders'.

Hopelijk zal dit mijn verbinding ook wat stabieler maken.
Gewijzigd door Marctraider op 01 oktober 2015, 19:06
 
Adios
Maar zelfs dan nog blijven de snelheden antiek laag in Gouda en mag Caiway weleens snel een drastische prijsverlaging doorvoeren zolang er geen glasvezelinternet wordt aangeboden door hun.
 
Marctraider
Uiteraard.

Helaas is dat niet alleen caiways schuld.

Overheid die monopolies toelaat, gemeente gouda die liever hun geld aan een stroopwafel gebouw uitgeeft en alle zooi daar omheen, etc.

Rekam is een stichting, ik neem aan gedeeltelijk gefinancieerd door de gemeente.

Maar goed, Gouda loopt overal op achter wat technologische vooruitgang betreft.
 
Adios
Maar soms hebben jullie ook primeurs, zoals de stroopwafelpieten Smile
 
Marctraider
*facepalm*

Krijg je met een burgemeester (VVDer Wink die met alle winden meegaat :p

Verkwanselen onze cultuur Sad
 
Marctraider
De upstream frequentie is naar de 40mhz gegaan sinds een weekje of twee in postcode regio 2801

Sindsdien is de upstream hier 'schoon' en tot nu toe geen uitval meer gehad.
Hopelijk is die 4 jarige hel eindelijk opgelost.
 
Adios
Schandalig dat het vier jaar heeft moeten duren.

Minachting voor de klant heet dat.
 
Marctraider
Tjah.

Het is ook schandalig dat ze nog steeds het ouderwetse EuroDocsis 2.0 gebruiken en daarbij ons een Docsis 3.x modem geven xD

Overigens is het nog niet 100% zeker dat het probleem opgelost is, als we een half jaar verder zijn en dit specifieke probleem niet meer is voorgekomen (ik blijf permanent monitoren) dan wil ik wel concluderen dat het echt weg is.

Het is wel zo dat er echt een hoop shit op de 26-27mhz~ band loopt, van babyfoons tot garagedeuren e.d.

Wat er ook wel mee te maken heeft is dat de modems die ze ons geven niet echt tolerant zijn wat betreft signal ingress. Het probleem was hier duidelijk een kortstondige storing (fractie van milliseconden/seconden) maar het modem is een kleine 20 minuten van slag. Verklaart ook waarom een simpele power cycle het probleem direct oplost.

Of dit nou door het oude Docsis 2.0 syseem komt of door de goedkope modems, geen idee. Caiway tolereert geen custom modems en alles wat betreft diagnose paginas zijn allemaal geblokkeerd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Upstream Frequentie Verandering Gouda', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Frequentie (netwerk id) Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 06 jan 2019
Caiway diensten uitgevallen door stroomstoring in regio Gouda Storing : 1 03 nov 2015
Verandering ip IVM DDOS Storing : 5 27 aug 2015
Glasvezel gouda CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 26 31 mei 2015
Storingen in Gouda Storing : 6 05 mei 2015
Advertentie