obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Ervaring overstap van Ziggo naar Caiway glasvezel in Cogas gebied
Highway
Ik woon in Almelo en werd gedwongen door de Cogas om te kijken naar een andere internet service provider. De Cogas in Twente had een contract met Ziggo, maar kon kennelijk een betere deal maken met Caiway. Gevolg exit Ziggo.

Vele jaren abonnee geweest bij Ziggo naar volle tevredenheid.

(V/A)DSL was voor mij geen optie, dus bleef het enigste alternatief over Caiway.
Om verschillende redenen heb ik halverwege december 2014 gekozen voor het Alles-in-1 Glas 100 pakket en niet voor de kabel. Gewenste aansluitdatum 25 februari 2015, want dan stopt Ziggo ook echt!

Afgelopen week het glasvezel modem en een brief met wachtwoord voor mijncaiway binnengekregen.

Uit de kromme tekst van de brief begreep ik dat de gebruikersnaam nog apart toegezonden zou worden.

Quote

Mijn Caiway, e-mail en telefoonnummer
U ontvangt binnen enkele dagen per brief uw gebruikersnaam voor uw persoonlijke serviceomgeving Mijn Caiway, uw gebruikersnaam om uw e-mailaccount in te stellen en uw e-mailgegevens. Na het activeren van uw diensten sturen wij u per brief uw wachtwoord voor uw e-mailaccount en de bevestiging van uw telefoonnummer toe.

Uw wachtwoord voor Mijn Caiway is: xxxxx


Aangezien de digitale hd ontvanger nog niet binnen was gebeld met de klanten service van caiway.
Zij verzekerden me dat deze nog toegestuurd zou worden.
Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om naar mijn gebruikersnaam te vragen.
Ik kreeg het klantnummer doorgegeven dat tevens de gebruikersnaam is. Ondanks dat ik het opgeschreven nummer herhaald heb bleek dit achteraf een cijfer te missen.

Ook het SMS'jes waarin de oplevering/activering van de glasvezel lijn gecommuniceerd werd was afgelopen vrijdag binnen.

Zaterdag morgen heb ik alles zonder problemen en vlot aangesloten.
Eigenwijs als ik ben heb ik gelijk mijn lokale netwerk aangesloten op het genexis glasvezel modem.
Misschien was dat de reden dat https://ikgavoorglas.nl/activeren niet wilde openen. (ziggo dns servers dus)
Echter het alternatief https://10.16.3.6/ werkte zonder problemen.
Bijgesloten screenshots van de activering pagina's. (zie onderaan deze post)
Na zo'n 15 à 20 minuten werkte internet en telefonie.

Tijd om eens op mijn caiway rond te gaan kijken.
Helaas kon ik niet inloggen doordat ik een fout klantennummer bevestigd heb gekregen.
Wederom een telefoontje naar de klanten service. (nu via het gratis caiway nummer 1200)
Er bleek een cijfertje te missen in het klantennummer.

Nu lukt het inloggen wel.
Na wat rondgesnuffeld te hebben zag ik dat mijn telefoonnummer niet het telefoonnummer was dat ik mee wenste te nemen zoals aangegeven bij de bestelling.
In mijn caiway was ook niets te vinden om de portering van mijn telefoonnummer in gang te zetten of iets dat de status/voortgang hierover weergaf.
Dus maar weer eens gebeld met de klanten service.
Mijn vermoeden werd bevestigd dat het om een tijdelijk nummer ging. De portering neemt zo'n 10 werkdagen in beslag.

Gerustgesteld maar eens even een snelheidstest gedaan.

4142863724

Dat ziet er goed uit.


Problemen waar ik tegen aan liep bij de daadwerkelijke overstap van ziggo naar caiway.
  • In mijn router had ik de dns servers van ziggo gezet, die werken niet op het caiway netwerk en had daardoor geen internet.
  • Op het bekende telefoonnummer ben ik nu onbereikbaar. Gelukkig loopt ziggo nog even door. Dus de telefoon weer in het ziggo modem geprikt en iedereen die mijn nummer heeft kan me bellen.
  • Mijn servers waren, behalve op poort 80 (weergave webpagina's), onbereikbaar. Even terug naar het internet van ziggo om het ip adres van caiway toe te voegen in de firewall.


Als straks daadwerkelijk ziggo stopt zal ik nog de tv opnieuw moeten instellen. Voor Twente moet dit Frequentie 369.000 en Netwerk ID 9004 zijn.
Highway voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
Handtekening
Wink
 
Migow
Al met al is de migratie redelijk goed verlopen Smile activeren moet je rechtstreeks op glasvezelmodem doen en kon je lezen. En tijdelijk nummer telefonie is eigenlijk heel logisch. Ziggo moet jouw nummer vrijgeven en caiway moet dat activeren. Maar zag je niet tijdens activatie dan wat je tijdelijk nummer was? Maar porteren komt zeker goed.
 
Highway
Nee mijn telefoonnummer ben ik nergens tegengekomen.
Ik ben secuur, een pietje precies, een perfectionist en een controlfreak. Dat zou me dus niet ontgaan zijn.
Handtekening
Wink
 
Migow
Oke vreemd, want ik weet nog jaren terug toen ik coaxinternet nam dat ik toen zelfs keuze had voor meerdere tijdelijke nummers. Toen ik van coax overstapte op glas was dat bij mij niet van toepassing, want dat bleef binnen caiway. Dus toen was na activatie ook meteen me echte nummer geporteerd, want coaxinternet werkte ook niet meer(logisch ook)
 
Highway
Zojuist ging de tv op zwart. Zender opnieuw installeren heeft geen zin. De netwerk naam is nog steeds ziggo cogas.

Morgen ochtend maar eens zien of we caiway tv hebben.
Handtekening
Wink
 
Highway
Toch vannacht nog een paar maal geprobeerd opnieuw zenders te zoeken, steeds maar weer de melding op tv dat de netwerk naam ziggo cogas was. En warempel, even na enen een deel van zenders van caiway ontvangen.
Tijdens het zoeken was het signaal ergens omgeplugd.

Na nogmaals opnieuw de zenders te laten zoeken zijn ze nu correct geïnstalleerd en wordt ook als netwerknaam op de tv caiway doorgegeven.

Tijdens dit hele verhaal ook mijn telefoonsignaal gecontroleerd. Aanvankelijk kreeg ik nog een kiestoon via ziggo, maar even later was de telefoon dood.

In de meterkast het telefoonstekkertje omgeplugd van het ziggo kabel modem naar het caiway genexis glasvezel modem en had ik weer een kiestoon. Alleen kon ik niet bepalen of dit het tijdelijke nummer van caiway was of het nummer dat verhuisd moest worden.

Om geen slapende huisgenoten wakker te maken heb ik dit verder maar niet getest. Zojuist echter wel even mezelf gebeld via de gsm. En ja het werkt. De SMS die ik 15 minuten geleden kreeg van caiway kondigde de portering van het telefoonnummer aan, maar kon wel tot uiterlijk vanavond 0.00 uur duren. Maar goed het werkt nu dus al.

Tot zover is de overstap naar Caiway goed verlopen. Ik heb alleen de HD ontvanger nog niet binnen.
Handtekening
Wink
 
Highway

Quote

Roberto schreef:

Merk je nog verschil qua beeldkwaliteit???


Nee ikzelf niet. Ik zal mijn zoon er ook naar vragen. Hij merkte al wel wat verschillen op in zenders die er niet meer waren.
Ontvangst van (digitale) tv gaat hier nog via de kabel.

Mij viel Sat1 op. Die hadden we dacht ik niet bij Ziggo.
Handtekening
Wink
 
Adios
Ik ben benieuwd hoe de EPG je van Caiway bevalt. Ik lees dat die van Ziggo erg goed was en die van UPC wat minder.

Heb het gevoel dat Caiway op EPG niveau van UPC zit. Ik lees daar meer mensen met dezelfde klachten als ik. Diverse malen verschijnt er bij een programma "Alle" .......
Gewijzigd door Adios op 25 februari 2015, 12:53
 
Highway
Voor de EPG moet ik even de Cisco ontvanger opstarten, doe ik vanmiddag.
Op onze philips tv de epg nog nooit gebruikt. Wel net even naar gekeken. Er staan gegevens, maar kan niet vergelijken met ziggo.
Handtekening
Wink
 
Highway
De epg van de cisco heeft het programma tot en met morgenavond 0.00 uur.
Dat was bij ziggo zeker meer! Hoeveel meer, dat weet ik niet zeker. Ik dacht wel een hele week. Volgens mij moeten er voor programma gegevens betaald worden (door caiway), misschien is dat de reden.

Epg gebruik ik nauwelijks. Ik vind het makkelijk om een programma te selecteren om op te nemen.
Handtekening
Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaring overstap van Ziggo naar Caiway glasvezel in Cogas gebied', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie