obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Overgang @Home naar Caiway in Oldenzaal?
FGe
Geniet al een tijdje van Glasheldere TeeVee in de Woonkamer. Boven maak ik gebruik van de @home-omgeving (met SmartCard). Nadat ik @Home heb opgezegd kon ik boven ineens geen TV meer kijken (alleen (NED-1). Het opnieuw aanmelden van mijn SmartCard bracht uitkomst. Ik meen me een bericht te herinneren dat @Home per 1-7-2014 ermee stopt in Oldenzaal. Gisteravond (27-6) opnieuw alleen maar NED-1. Weer SmartCard aangemeld bij @Home. Ik zie nu alle zenders weer. Zijn dit de eerste voorboden van de overgang naar CAIWAY? Zo ja, hoe kan ik boven TV kijken? Waarom vind ik over dit onderwerp niets op de Website...?
 
Highway
Wellicht vind je hier een aantal antwoorden op je vragen: Glasvezel in Cogasgebied
Handtekening
Wink
 
FGe
Beste Highway,

Er staat 'vanalles' op, maar géén duidelijke uitleg van de situatie na 1-7. Ik denk dat de meeste @Home -> Caiway overstappers thuis dezelfde omgeving hebben als ik. Ze hadden bij @Home meerdere TV's op de Kabel (dus met meerdere SmartCards). Na de overstap is de Huiskamer TV aangesloten op Caiway, de overige TV's bleven op @Home. Hoe wordt de situatie na 1-7?

- Er verandert niets
- Er verandert 'iets'. Bijv. een nieuwe SmartCard en andere Freq. instellingen.
- Overige TV's dienen ook via UTP te worden aangesloten.

Het lijkt me verstandig dat COGAS en/of CAIWAY hier duidelijk over gaan communiceren...
 
Bordewolf
Dat doen ze al.
1) Via glasvezel en de Entonebox kun je via Caiway op 1 televisie Televisie kijken. Dat zit standaard in hun pakket.
2) De overige tv's lopen via Ziggo via de al bestaande COAX-aansluiting en de bestaande smartcards
3) Wil je op de hoofdaansluiting ook Ziggo houden dan kan dat ook. Je krijgt dat niet de HD-zenders van Caiway! Ziggo heeft minder HD-zenders te bieden.

Een andere mogelijkheid die Caiway eigenlijk zou moeten bieden is een verdeling waarbij in de nieuw aansluitng ook glas naar COAX wordt aangeboden. dan zou Caiway op alle televisie alles kunnen aanbieden. Je hebt dat wel nieuwe smartcards nodig en je betaald dan per aansluiting (schooierij naar mijn mening). Voor deze manier van aansluiten is nog niet gekozen. Ik verwacht dat Caiway de COAX binnen een jaar helemaal gaar overnemen van Ziggo in het Cogas-gebied.
 
Adios
Ik vind het een leuk woord "schooierij" voor twee euro per maand per extra smartcard vragen wat Caiway doet.

Ik hou het zelf maar op geldklopperij.

Je hebt al betaald voor die kanalen in je huis , dus extra betalen om op meer toestellen deze kanalen te zien is natuurlijk je reinste diefstaf !
 
FGe
Het feit dat Caiway de enige aanbieder is op de Oldenzaalse Glasvezel is sowieso geen goed idee van Cogas. Ik hoop dat dit snel gaat veranderen!

Neemt niet weg dat ik tot op heden erg tevreden ben. Internet is snel én stabiel. Het zelfde geldt voor TV. Nadrukkelijk minpunt is het niet kunnen versturen van e-mail vanuit een ander netwerk! Dit soort restricties komt uit de Middeleeuwen...
 
Adios
Het Cogas glasvezelnetwerk is toch een open netwerk? Dat hebben ze toch altijd geroepen ?

Je zou zeggen dat er dan ruimte is voor veel andere aanbieders.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overgang @Home naar Caiway in Oldenzaal?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie