obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Verbindingskwaliteit Glasvezel wordt niet waar gemaakt door Caiway
markmart
Hier de test met de pc met een lichtere processor, zie je het verschil, de lijn is veel grilliger, wat ik hiermee wil zeggen dat je pc grote invloed kan hebben op jou snelheid, probeer daar eens mee aan de slag te gaan, verwijder eens je virus scanner, mogelijk heeft dit ook invloed.
Ik heb er trouwens Eset op staan.
markmart voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
cawul
Thanks.
Ziet er gaaf uit.

Ik gebruik Firefox v.30.

het onderstaande is in 'safe mode' (dat betekent, geen add-ons, geen toolbar, dus 'vrijwel kaal'. Dit om te zien of add-ons van invloed zijn.

=
ap3k
=

dacht, dat scheelt, maar de 2e keer...
=
0yfn
=

Ik wil eigenlijk niet aan Chrome: de add-ons die ik handig vind, zijn volgens mij niet allemaal beschikbaar in Chrome.
=
 
markmart
Zojuist een test gedaan met internet Explorer (windows 8.1) zelfde resultaat als Chrome.
Haal je virusscanner er eens af en andere programma`s die van invloed zouden kunnen zijn, bij mij had het effect.
Aangezien je upload wel mooi is denk ik toch dat het aan je pc ligt.
 
cawul
Even een testje gedaan met Chrome.

Het was - toen ik nog 300Mbit/s had - ook een ramp, dus heb ik het er maar snel vanaf gegooid.

Nu net geïnstalleerd en direct na installatie test gedaan op https://speedtest.caiw.net/

dit schiet niet echt op Smile

=
cg91
=
 
cawul
Op mijn 2e pc geprobeerd, dat is een oudje, maar nog net wel met Windows 7 32bit.
Daar staat alleen Office 2010 op en Norton en Mailwasher en voor de rest niets anders dat wat standaard met Windows 7 meekomt.

Oh ja, Firefox en IE11 en voor de test zoeven Flash Player v14 (stond er niet op)

=
95ee
=
=
tt2y
=
=
biug
=

Geinig hè .. voor een 400Mbit glasvezel.

Maar goed, da's een oude netwerkkaart, met misschien een oude driver. Daar zijn geen updates van.

Oh, ik gebruik Malwarebytes AntiMalware (MBAM) Premium in combinatie met NIS. Die combinatie werkt perfect samen, ze zitten elkaar niet in de weg.

=
 
markmart
Tja beetje vreemd is het wel, dan zou ik zoals hier al gezegd is de gok nemen om een Caiway monteur te laten komen met het risico dat je 40 euro kwijt bent, maar dan weet je het wel zeker.
 
Bakstenen
Ik heb nu een Sitecom en haalde het ook niet nu,toen zag ik dat Sitecom zelf een virusscanner erin had toen ik die uit had gezet ging de snelheid omhoog,maar omdat de router ertussen zit verlies je toch wat snelheid maar zonder router haal ik het wel
 
Migow
ik denk ook dat de router bij hoge snelheden vaak de storende factor is. Daarom bezuinig niet op een goedkope router, want ondanks de specificaties kan de snelheid in werkelijkheid vies tegenvallen. Gewoon meten via oc met utp rechtstreeks op glasvezelmodem en daarna met router ertussen. Als dat al heel veel verlies oplevert dan kun je de router echt de schuld daarvan geven. De snelheid wat gezegd wordt wordt zeker gehaald via glasvezel. (rechtstreeks pc aan modem)
 
RCEE
3617006506

Glas100
Uithoorn
Asus RT66u router
[Speedtest is bedraad uitgevoerd]

Snelheid word dus behaald!
 
cawul
Thanks.
Welke browser gebruik je ?
Heb je meerdere browsers?
Heb je meerdere flash players gedownload/geïnstalleerd?

Zoeven op een mijn 2e pc geprobeerd, een volledig kale Windows 7 'teruggezet' van een image.
Image gemaakt na installtie en na updates van Windows componenten. Maar verder niets, helemaal niets.

Test met IE8en Flashplayer v14 ziet er prima uit

=
0aedz
=

Maar, wanneer je Firefox installeert, en je wenst de test uit te voeren, dan moet nógmaals Flash Player geïnstalleerd worden. Die is kennelijk nét iets anders.

Als je dán een test doet met zowel met FF als IE, dan ziet het er bedroevend uit)

=
cxlx
=
=
s7ph
=

Ik heb hierna nógmaals een kale Windows teruggezet en als laatste Chrome v35 geïnstalleerd.

=
66ng
=

Let wel, alleen Windows 7 32b + Chrome.

Dezelfde resultaten heb ik ook op mijn 'gewone' pc.

Chrome gaat het niet worden dus.

Vermoedelijk zitten de flashplayers elkaar in de weg.

Wat ik helaas nog niet getest heb: kaal met alleen Firefox+Flashplayer.
Als ik even tijd heb ga ik dat proberen - 99% van de tijd gebruik ik FF.

=

later

wat een ramp
kale windows 7, firefox v30, flashplayer v14, verder helemaal niets.
geen flashplayer voor IE..

=
http://imageshack.com/a/img819/4072/q5pr.png
=
Gewijzigd door cawul op 11 juli 2014, 17:31
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindingskwaliteit Glasvezel wordt niet waar gemaakt door Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Analoog wordt uitgeschakeld, keuze Internetradio Digitale radio of televisie storing : 5 03 mei 2024
Glasvezel Internet + DVB-C Abonnementen : 1 26 apr 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Advertentie