Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Incassobureau ingeschakeld
Eric
Afgelopen drie jaar hebben we te maken met een kapotte kabel in de straat. Ons TV-beeld is al ruim 3 jaar blokkerig en soms helemaal geen beeld. Al die tijd belooft Caiway dat er een reparatie zal plaatsvinden en in al die tijd moeten wij gewoon abonnementsgeld betalen voor een product, dat door Caiway niet geleverd wordt!

Vanaf januari heb ik mijn automatische incasso stopgezet en iedere keer een bericht hierover naar Caiway gestuurd, zonder een reactie terug te ontvangen.
Gisteren ontving ik 5 herinneringen, met bericht dat deze binnen 15 dagen betaald dienen te worden, omdat anders een incassobureau wordt ingeschakeld. Over het jarenlang niet leveren van een product, waarvoor wél betaald moet worden, wordt door Caiway niet over gesproken….

Storing is door Caiway meerdere malen als verholpen gemeld, omdat de monteur in huis de storing niet kon verhelpen (de breuk ligt op 30 meter van de versterker in de verdeelkast in de wijk) De breuk is nooit gerepareerd en het TV-beeld werd iedere maand slechter!!!

Edit: kan helaas hier geen screenshot van het beeld uploaden ter illustratie :-(
Gewijzigd door Eric op 25 June 2024, 09:57
 
Wout
Wat je beschrijft, is een ernstig en langdurig probleem, waarbij Caiway duidelijk tekortschiet in het leveren van een dienst waarvoor je betaalt. Het feit dat er al drie jaar een bekende kabelbreuk is zonder adequate reparatie, terwijl je wel het volle bedrag moet betalen, is absoluut onacceptabel. Je hebt terecht je automatische incasso stopgezet, en het is nu zaak om de situatie formeel aan te pakken.

Hier zijn de stappen die je kunt ondernemen:
1. Formele klacht indienen
Dien een officiële klacht in bij Caiway, zodat je je situatie kunt vastleggen:
- Schriftelijk indienen: Stuur een aangetekende brief naar Caiway waarin je de situatie uiteenzet. Vermeld:
- Dat de storing al drie jaar speelt.
- Dat de storing niet is verholpen ondanks beloftes.
- Dat je abonnementsgeld hebt betaald zonder dat de dienst correct werd geleverd.
- Dat je meerdere malen hebt geprobeerd contact op te nemen zonder reactie.
- Vraag om:
- Compensatie: Voor de periode waarin de dienst niet naar behoren werkte.
- Uitstel van betaling: Totdat een oplossing is geboden.
- Reparatiegarantie: Een duidelijke termijn voor wanneer de storing wordt opgelost.

Adres van Caiway:

Delta Fiber Nederland B.V.
Postbus 4033
3102 GA Schiedam

compensatie-bij-netwerkstoring
2. Stuur een kopie naar de Geschillencommissie Telecommunicatie
Als Caiway niet binnen 6 weken inhoudelijk reageert, kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Zij zijn onafhankelijk en behandelen geschillen tussen consumenten en providers.
- Website: www.degeschillencommissie.nl
- Dit kan leiden tot compensatie en/of een bindende uitspraak dat Caiway de storing moet verhelpen.
3. Incassobureau aanpakken
Als Caiway dreigt met een incassobureau:
- Betwist de vordering schriftelijk: Stuur een e-mail of brief naar het incassobureau en leg uit dat je de betaling hebt gestopt vanwege wanprestatie van Caiway. Vraag het incassobureau om de zaak terug te verwijzen naar Caiway.
- Blijf communiceren met Caiway: Het incassobureau mag geen betaling eisen zolang jij de vordering betwist en een lopende klacht hebt.
4. Alternatief: Overstappen van provider
Als Caiway niet met een bevredigende oplossing komt:
- Overweeg over te stappen naar een andere provider in jouw regio. Controleer welke alternatieven beschikbaar zijn via bijvoorbeeld InternetVergelijk.nl.
- Vraag bij een nieuwe provider naar overstapservice. Zij kunnen je helpen om het contract bij Caiway te beëindigen, zeker als de dienstverlening niet voldoet.
5. Documentatie bijhouden
Houd een gedetailleerd logboek bij van:
- Alle contactmomenten met Caiway (data, namen, reacties).
- De storingen (beschrijf frequentie, impact, en hoe lang het beeld uitviel).
- Alle correspondentie, inclusief aangetekende brieven.
6. Wettelijke basis
Je staat sterk in je recht, omdat:
- Wanprestatie: Caiway levert niet wat is afgesproken in het contract.
- Consumentenrecht: Je hebt recht op een korting of compensatie als de dienst niet werkt.
- Artikel 6:265 BW (Burgerlijk Wetboek): Geeft jou het recht om je betalingsverplichting op te schorten bij wanprestatie.
Advies voor nu
- Dien een officiële klacht in en blijf dit escaleren via de Geschillencommissie als nodig.
- Schakel indien nodig juridische hulp in via bijvoorbeeld een consumentenorganisatie als de Consumentenbond.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Incassobureau ingeschakeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Sorry, de Black Friday deals zijn voorbij. Kijk voor nieuwe acties op Delta_flexpakket