obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Vervangen AirPort’s
Louis1966
Graag wil ik jullie hulp vragen. Ik heb thans 2 AirPort Extreme’s en 1 Express. Deze wil ik vervangen door andere router/accespoints/mesh. Hebben jullie tips? Ik hoor het graag.
 
Jaco Hage
Het belangrijkste is te meten waar storingsbronnen zijn, muur- plafond en vloer dekking, waar zitten er data aansluitpunten, wat voor soort en aantal gebruikers gaan gebruik maken van de WiFi etc.
Wat ik wil zeggen is dat het ene systeem bij de buurman, niet zomaar hetzelfde presteert als bij jou thuis of op de zaak. Dat je afscheid neemt van de Apple's kan ik mij voorstellen.

Veel meshsystemen kunnen erg goed presteren maar daarmee lever je ook snelheid in als de afstand onderling tegroot wordt of er teveel gebruikers op de wifi zijn. Dat heeft te maken met het aantal in- of uitwendige antennes. Feitelijk is de ''rooming'' van dit soort systemen erg stabiel wat uitermate goed is voor draadloze muziekspelers. Gaming is minder geschikt. mits je dit systeem inzet als ''backbone'' mesh systeem. Dat betekend de stations aan elkaar bedraad koppelen. De meeste meshsystemen die in de schappen liggen kunnen dat niet naadloos. Ook met meshsystemen vergt het enige inmeting anders verstoord het elkaar.
Je kunt ook een meshsysteem matchen met een goed access point systeem, maar dn moet je goed de technologie onderzoeken hoe het onderliggende (onzichtbare) meshsignaal zich gedraagt om stations naadloos te laten functioneren en te communiceren.
Feitelijk is het beste een access point te gebruiken met ''seamless'' of high+ rooming. Dat instellen is een stuk ''complexer'' als je niet rijk bent in de materie hoe je WiFi hoort te integreren.

Afijn, ikzelf durf niet zomaar klakkeloos te zeggen wat ultiem werkt voor ''jouw'' woning, vandaar dat ik in mijn werk verschillende systemen prefereer die goed werken, en soms nog beter in de mix pas als ik het gezien en gemeten heb.

Maar misschien helpt dit bovenstaande je iets verder op weg.


Louis1966 schreef:

Graag wil ik jullie hulp vragen. Ik heb thans 2 AirPort Extreme’s en 1 Express. Deze wil ik vervangen door andere router/accespoints/mesh. Hebben jullie tips? Ik hoor het graag.
 
Louis1966
Dank voor je heldere uiteenzetting. Ik had niet zo'n lang antwoord verwacht. Ik snap dat jij er helemaal inzit en helaas ook aan de andere kant van het land woont.

Ik red me voorlopig hoor. Mijn vaste pc waar ik mijn vergaderingen en werk op doe heb ik ondertussen al bekabeld aangesloten. Maar de rest in huis begint nu ook harder te klagen.

Ik neig meer naar het gemak en gewoon een standaard oplossing uit het schap te trekken waarschijnlijk ook uit oogpunt van kosten. Zijn er hier mensen met ervaringen wat goede oplossingen zijn?

Heb zelf wat gegoogled en reviews bestudeerd en kom uit op een van de standaard oplossingen van Linksys, TP-Link, Netgear, etc, of een Fritzbox router met mesh. Hebben hier mensen ervaringen mee? Ik houd me van harte aanbevolen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vervangen AirPort’s', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Apple TimeCapsule en 2 Airport Extremes achter Genexis router vallen continu weg Eigen netwerk : 2 15 okt 2020
caiway en apple airport Algemeen : 4 19 mei 2020
Apple AirPort Extreme plaatsen achter genexis 7840 Algemeen : 8 04 feb 2020
Apple AirPort Extreme CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 01 feb 2020
HDD vervangen in Entone 515 CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 2 04 jan 2016
Advertentie