obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta Abonnementen, acties en voorwaarden » Abonnementen
Vragen over uw abonnement? Stel ze hier.
 Onderwerp afdrukken
Tariefverhoging 2020
Cees
Ook de themakanalen van de NPO en BBC Four / Cbeebies in HD. Zou wel mooi zijn. Waar heb je dat gelezen Bor?
 
Bordewolf
Caiway heeft dit te kennen gegeven nadat WOS in HD is gezet. Men heeft ook de SD variant weer aan moeten zetten maar heeft daarbij aangegeven HD als standaard te gaan omarmen en SD meer en meer uit te gaan faseren.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Roberto

Bordewolf schreef:

Caiway heeft dit te kennen gegeven nadat WOS in HD is gezet. Men heeft ook de SD variant weer aan moeten zetten maar heeft daarbij aangegeven HD als standaard te gaan omarmen en SD meer en meer uit te gaan faseren.


WOS is hiervan een voorbeeld dat veel mensen nog met oude apparatuur zitten.

https://www.hethelewestland.nl/nl/art...-ontvangen

Ik vrees dat we voorlopig daardoor ook geen regiozenders in HD krijgen.
 
Bordewolf
De regionalen in HD gaan wel komen per 1 maart op interactief, dan is alleen de HD stream beschikbaar van de regionalen. Op COAX wordt de HD-stream net als bij WOS omgezet naar SD (en dat was de fout bij WOS, daar heeft Caiway geen SD variant meer aangeboden op COAX). Op interactief is WOS HD en is er geen SD variant en dat zal ook niet meer het geval zijn met de regionalen.

Dat is overigens niet anders dan andere providers al doen, dat iets meer tijd nemen moet met een korreltje zout worden genomen, op COAX zullen vele zenders SD blijven, op interactief gaat alles al zo veel mogelijk naar HD.

Vandaag is Investigation Discovery eindelijk naar HD gezet en TVE zal ook volgen vandaag of anders maandag, het lijkt iets uit te lopen.

Hier de quote van Caiway:
Uiteindelijk is het volgens Caiway onvermijdelijk dat de WOS de overstap maakt naar HD-kwaliteit. Ook andere omroepen zullen binnenkort volgen. Van der Hulst: "En dat is een positieve ontwikkeling want de kwaliteit van beeld en geluid is vele malen beter in HD. Alleen nemen we daar nu even iets meer tijd voor zodat klanten hun apparatuur daarop kunnen aanpassen."

De laatste zin heeft betrekking op COAX waar men de SD-streams blijft aanleveren naast de HD streams of zonder een HD variant. Op het interactieve platform dus HD wat naar HD kan. De komende drie maanden zullen we daar veel van gaan merken!
Gewijzigd door Bordewolf op 14 februari 2020, 18:51
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Roberto

Bordewolf schreef:

De regionalen in HD gaan wel komen per 1 maart op interactief, dan is alleen de HD stream beschikbaar van de regionalen.


Dat is groot nieuws Bor wat je brengt. Hopelijk heeft je glazen bol het nu wel eens een keertje bij het juiste eind. We wachten het af 1 maartWait.
 
Bordewolf

Roberto schreef:

Bordewolf post=24775

De regionalen in HD gaan wel komen per 1 maart op interactief, dan is alleen de HD stream beschikbaar van de regionalen.


Dat is groot nieuws Bor wat je brengt. Hopelijk heeft je glazen bol het nu wel eens een keertje bij het juiste eind. We wachten het af 1 maartWait.


Laten we het op per maart houden, tot nu toe heb ik van de RPO gelezen 1 maart, maar goed, ik weet niet hoe Delta/Caiway dit gaat aanpakken, beetje giswerk is er wel bij, maar tot nu toe heb ik altijd een aardige goeie glazen bol gehad om in te kijken.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Louwrens
Ik vind het allemaal zo oninteressant of één of andere zender uit Chilichap HD krijgt of niet, pff Lekker boeiend.
Laten ze eerst met belangrijke dingen bezig houden zoals die ITV.

Communicatie is ook een dingetje bij de Caiway merk ik.
Bij het KPN forum zaten 24 uur per dag medewerkers van Webcare vragen te beantwoorden en had je echt een gevoel dat je sirieus genomen werd.

Hoe weet Caiway nou wat ze moeten doen als ze de abonnee's niks hebben gevraagd? Ik heb hier nog nooit een Webcare gezien.
Ik heb meer de indruk dat de eigenaren hier goedwillende hobbyisten zijn die, ik bedoel het niet rot, meer voor hun zelf bezig zijn dan dat Caiway hier wat mee doet.

Maar goed.. ok, beetje offtopic...
Gewijzigd door Louwrens op 15 februari 2020, 09:13
 
Bordewolf
Louwrens, de ervaring is dat Caiway wel degelijk meeleest alhier.
Er wordt ook wel degelijk iets gedaan met de kritiek die er is.

Bovendien zitten hier forumleden die goede connecties hebben met Caiway en ook op die manier invloed kunnen uitoefenen.

Er was een periode dat Caiway hier actief was en zo af en toe ook mededelingen deed of een stand van zaken. Nadat een medewerker iets te veel uit de school klapte met beloften die niet helemaal uitkwamen en hij daar op werd aangesproken zijn ze gestopt met reageren.

Ik zie op het Delta-forum (Delta is qua tv nu hetzelfde platform) dat daar wel medewerkers reageren, ook om zaken de kop in te drukken die niet kloppen, maar ook te vertellen waar men mee bezig is, hoe men dat doet, welke keuzes er worden gemaakt en waarom. Doordat daar ook actieve leden zijn kan men wel degelijk iets met vragen en opmerkingen en die medewerkers leggen de vragen ook serieus terug en komen terug met een antwoord.

Dat is een enorm gemis. Een medeweker van Caiway met enige senioriteit (Die dus binnen de organisatie alle lijntjes kent en kan navragen) en dus ook met een goed en eerlijk en juist antwoord komt. Mijn idee is dat een standaard webcaremedewerker hoe goed bedoelt ook alleen maar de standaard antwoorden moet geven die ze zijn voorgelepeld. Ik moet de eerste nog meemaken die iets kan vertellen over het beleid en waar men naar toe wil en hoe het er over een jaar uit ziet. Je moet bij Caiway altijd goed de persvoorlichter, nieuwsuitingen etc goed doorlezen, tussen de regels door lezen of een toevallige uitlating om iets te weten te komen.

Kijk eens naar KPN en Ziggo, die laten actief weten wat de plannen zijn. Ziggo faseert analoog uit, men bracht al heel vroeg het nieuws jaren terug dat er meer HD kwam nadat een netwerk werd geupgrade, de nieuwe mediaboxen etc.
Dat alles is bij Caiway schimmig, zelf welke decoder je ontvangt en dat het niet standaard een 4K decoder is.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bakstenen
Ik reageer meestal op twitter als ik een vraag heb,de helpdesk is suck,heb ik gemerkt
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tariefverhoging 2020', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet Storing Glasvezel Lunteren 28 sept 2020 18.00-24.00 Storing : 17 01 dec 2020
Wijzigingen 2020 Abonnementen : 83 08 okt 2020
Advertentie