obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Geen diensten van Caiway beschikbaar
kareltjuh
@Jaco, wat Lexx probeert te vertellen is dat hij een layer 2/3 switch achter zijn Genexis heeft hangen. Deze kan zelf ook routeringen doen en als DHCP server draaien. Door hier de DHCP uit te schakelen werkt de switch nog maar als een layer 2 switch en doet geen routering meer. Hierdoor krijgt het interne netwerk dan de IP adressen van de Genexis en niet meer van de Switch
Handtekening
Blij met Cisco en Juniper
 
Jaco Hage
Dat deel begrijp ik, alleen mij niet duidelijk dat het enkel om de Genexis gaat met daarachter een switch. Mede omdat het WiFi ook plat ging was mij het niet duidelijk hoe de constructie was en zag een aanwijzing dat er nog een routering ergens plaatsvond.
Note: Feitelijk zie ik meer subnetmask issues als de Genexis ism een router en via een extern of intern IP met een ander subnetmask niet communiceren.

Dat terzijde als je de dhcp goed inricht kan het ook prima werken.

Na de laatste update van Lexx begreep ik pas hoe de configuratie was, Kiss
Geregeld, master
 
Lexx

Jaco Hage schreef:

Ow Oke, Nou dan was alles hierboven wel een onduidelijk verhaal omdat je ook geen internet had via de Genexis met zijn WiFi. Althans dat las ik eerst.


Dat klopt. We hadden voor ruim twee weken helemaal geen TV of internet gehad.
Achteraf gezien voor mij nog steeds om onduidelijke reden.
We kregen uiteindelijk de TV en internet nadat ik door Caiway geadviseerd was om achterliggende netwerk niet te koppelen met Genexis modem en deze te herstarten.
Vanaf dat moment (zo 10 dagen geleden) hadden we Caiway diensten in huis maar dan zonder koppeling met onze interne netwerk.

Jaco Hage schreef:

Je hebt dus blijkbaar een managed switch? DHCP uitgeschakeld op je switch? Of bedoel je een router die je in bridge hebt gezet... Think

Begrijp er nog niet zoveel van hoe of wat je nu aan apparatuur hebt en/of de config hebt gedaan.


Ja. We hebben een Ubiquiti managed switch met o.a DHCP server aan boord. En ook een Airport Extreme met interne WIFI netwerk in bridge modus. (Ik geef voorkeur aan deze WIFI tov WIFI van Genexis).
 
Lexx

kareltjuh schreef:

@Jaco, wat Lexx probeert te vertellen is dat hij een layer 2/3 switch achter zijn Genexis heeft hangen. Deze kan zelf ook routeringen doen en als DHCP server draaien. Door hier de DHCP uit te schakelen werkt de switch nog maar als een layer 2 switch en doet geen routering meer. Hierdoor krijgt het interne netwerk dan de IP adressen van de Genexis en niet meer van de Switch


Het klopt precies!
Op het moment werkt bij ons op deze manier.
Waar ik uiteindelijk het liefst naar toe wil, is om DHCP server op managed switch aan te zetten en de DHCP server en WIFI functionaliteit op Genexis modem uit te zetten.
Switch is verbonden met poort 4 van Genexis, de twee TV aansluitingen met poort 2 en 3.
Gaat dit dan werken?
Of moet DHCP server op Genexis modem aan blijven staan ivm met de aansluitingen op dit moment bezette porten?
Wat is je/jullie suggestie?
Gewijzigd door Lexx op 05 juni 2019, 23:41
 
kareltjuh
Mijn aanraden zou zijn om de DHCP op de Genexis aan te laten. Dit ivm je IpTV. dan de ubi switch erachter zonder DHCP, want dit verwart de DHCP op de Genexis. En de wifi op de Genexis uit te zetten indien mogelijk en dan via je switch de airport extremes aan te sluiten.
Hou wel rekening me met de PoE van de switch want ubi staat erom bekend een zeer betrouwbare PoE+ te hebben die de niet PoE apperatuur in rook kan laten opgaan.
Normaal zou dit beschermd moeten zijn maar uit ervaring weet ik dat niet elk merk en apperatuur er goed mee overweg kan en ook niet echt er tegen beveiligd zijn.
Handtekening
Blij met Cisco en Juniper
 
Lexx
Aldus Caiway wordt geadviseerd om de DHCP server op Genexis modem aan te laten.
Genexis WIFI heb ik inmiddels uitgezet.
Alles werkt verder op manier zoals door kareltjuh beschreven. Gelukkig.
Bedankt voor het meedenken en jullie hulp in deze.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen diensten van Caiway beschikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Advertentie