obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Gisteren geactiveerd, vandaag doet glasvezelmodem het niet meer. Bovendien heeft sitecom router nauw
Kmessche
Sinds gisteren heb ik de beschikking over apparatuur voor glasvezel.
Gisteren aangesloten en geactiveerd.

Echter aantal problemen:

Gisteren ook gelijk de sitecom router aangesloten. Ontvangst/snelheid op paar meter van router was goed. Eerste verdieping (hemelsbreed 6 m van meterkast, wel gewapend beton) zie ik de router wel en kan ik ook connecten, maar snelheid is tragisch slecht. Gelukkig is mijn adsl nog niet afgesloten ...
Tweede verdieping zie ik router ueberhaupt niet, maar daar moet of kabel heen worden getrokken of repeater of via lichtnet.
Maar snelheid lijkt per 2 meter te halveren, erg vreemd ...
Ik heb op aanraden bericht op forum, een mac clone uitgevoerd, daarna modem en router 5 min uit. Modem weer aan, gewacht op signaal (<> op constant groen), router aan, wachten, verbinden mbv netwerk kabel. Maar dat lijkt niet te helpen voor de snelheid op ietsje meer afstand dan 4 a 5 meter.

Vanochtend geen signaal meer van glasvezel modem en dus geen internet via glasvezel (weer blij dat adsl het doet). Stekker van modem uit stopcontact, even wachten en weer er in gestopt. Maar het lichtje voor <> gaat niet eens branden, laat staan knipperen.
Schiet dus niet op.

Wat kan ik doen?
Kan Caiway zien of verbinding wel goed zou moeten kunnen werken?
Zijn er, als het modem weer werkt, instellingen voor de sitecom router die er voor zorgen dat glasvezel internet werkbaar wordt? Of moet ik sowieso, zo ja welke, andere apparatuur aanschaffen om met glasvezel internet te kunnen werken?

Groeten en alvast dank!
Karen
 
Kmessche
En met dramatisch slechte snelheid op 1ste verdieping, bedoel ik minstens 1 minuu wachten tot bijv site als nu.nl incl de foto's geladen is ...
 
Adios
Helaas slaapt de technische helpdesk van Caiway op zondag, dus bellen heeft geen zin.
 
Kmessche
Eergisteren de TD gebeld. Eerst 30 minuten in de wacht, daarna goed geholpen. Zostraks is monteur langsgeweest. Glasvezelmodem lijkt kapot te zijn.
Monteur heeft gelijk nieuw modem besteld via Caiway. Nu hopen dat dit modem snel komt, want de telefoon doet het ondertussen al niet meer via KPN ...

Iemand ervaring met hoelang opsturen duurt?
 
Kmessche
Duurt in elk geval minstens een week, nog steeds geen nieuw modem en dus ook geen telefoon etc .... zucht. Waarom geeft de TD geen voorrang aan personaliseren van vervangende modems op moment dat originele defect is?
 
Adios
Waarom? Omdat Caiway liever geld incasseert en een goed product komt pas later.
 
gamespel
Ik snap ook niet waarom dit zo lang moet duren... zouden ze geen modems als spare hebben liggen? Dit zou me niets verbazen....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gisteren geactiveerd, vandaag doet glasvezelmodem het niet meer. Bovendien heeft sitecom router nauw', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
niet aangesloten Klacht over CaiWay/Delta : 1 29 mei 2023
Waarom niet verbaasd Algemeen : 1 19 feb 2023
Advertentie